• SofiaD

Trött jag blir! *Tradera*

Än en gång får jag hem ett paket, frankerat för 55 kr, och där jag betalt säljaren 77 kr! Och inte är det emballagekostnad hon tar betalt för, för det står ingenstans att hon tog extra för det och sen var det inslaget i vanligt brunt papper..
    Ska man orka påpeka det för säljaren eller skita i det?! Blir så jäkla besviken på folk som ska sno åt sig extra pengar på ett sånt fult sätt!!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*
  • Gravid2010

Jag var precis med om att en tjej köpte en sak av mig.. jag postade varan innan jag sett pengarna på kontot..(dumt jag vet! Men jag var ute och åkte och ville få iväg paketet) men jag tänkte att "äh jag litar på henne".. Hon sätter nog in dem. Nu när hon fått varan så satte hon över pengar och skrev ett mail. Av någon underlig anledning så har hon satt över några kr för lite i frakt och menar att jag underfrankerat brevet?? (då hade det ju inte ens kommit fram?!) Fräckt är bara förnamnet.

Så går det när man är godtrogen och "litar" på folk!

• Gravid2010

Essmo skrev 2007-11-07 19:51:34 följande:

Om du blockerar en person kan denna INTE bjuda på dina auktioner.
    Om man blockerar en person.. får de då reda på det på nåt sätt eller måste de bjuda på nåt av mig för att de ska få reda på att de är blockerade?
  • Essmo
    Gravid2010 skrev 2007-11-08 13:22:53 följande:
    Om man blockerar en person.. får de då reda på det på nåt sätt eller måste de bjuda på nåt av mig för att de ska få reda på att de är blockerade?
    hmm, jag tror inte att dom märker det förrän dom bjuder på dina auktioner. ja, så är det nog!

• Gravid2010
    Essmo skrev 2007-11-08 13:48:08 följande:
    hmm, jag tror inte att dom märker det förrän dom bjuder på dina auktioner. ja, så är det nog!
    Jag har god lust att blocka den där tjejen, bara för att jag blev så less på hennes agerande... *hmm* (men då får man väl ett neg omdöme av henne lr nåt)
  • FrogLeg

TS
    När jag sålt grejer o uppskattat vikt på paketet o sagt en summa till köparen och sen kommer till posten o väger paketet som kanske kostade 55 kr istället för 77 kr att skicka. Så skriver jag ett mejl till köparen o ber om kontonr o sätter in pengarna direkt! Man kan ju inte behålla dem, de har man ingen rätt till! Bara bra för köparen om portot vart mindre än beräknat för de är otroligt dyrt att skicka saker.

• Essmo
    Gravid2010 skrev 2007-11-08 13:50:48 följande:
    Jag har god lust att blocka den där tjejen, bara för att jag blev så less på hennes agerande... *hmm* (men då får man väl ett neg omdöme av henne lr nåt)
    vänta tills hon har satt sitt omdöme o spärra henne sedan .. .
  • Sani

Återanvända frimärken?? Är inte det typ jämnställt med att stjäla av posten?

• Daimis

Har oxå råkat ut för detta...att betala för mkt i porto. Jag mailade tjejen o jag fick mina pengar tillbax. MEN man undrar ju...det tar ju faktiskt minst en dag för paketet att komma fram...och hon hade inte mailat mig...det borde hon ju hunnit göra tycker man. Så vem vet...kanske finns det vissa som sätter i system att ta för mkt o sen vänta o se om köparen reagerar. Inte alla kollar ju upp om portot stämde då de fått paketet... Så det kan nog va bra o kolla.
    Sen det här m att återanvända frimärken...varför inte liksom??
    Postens jobb är att stämpla o gör de inte det så tänker då jag utnyttja det om jag kan iaf!

• Twisted Angel
    Gravid2010 skrev 2007-11-08 12:54:20 följande:
    Diskussionen om att återanvända eller att använda rabatterade eller billigare frimärken är rent utsagt LÖJLIG. Det är fri prissättning på postens valörlösa frimärken. MEN det kostar si och så mycket att skicka ett paket lr brev. (5.50 och uppåt.)Sen är det helt upp till mig vart jag köper mina frimärken. Kanske köper jag dem på den lokala kvartersbutiken å då kostar de 6kr per frimärke, men om jag köper 100 st eller 1000 st så kanske de bara kostar 4kr per frimärke. Frakten blir ändå detsamma. Dvs efter postens porto. Om jag köper 1000 frimärken så ligger jag också ute med mycket pengar...Tänk om jag får 1000 frimärken i present av min sambo då..(som han samlat på sig genom åren) Betyder det att frakten ska bli gratis för alla då??? Vilket resonemang..Jag hoppas ni inser det tokiga i resonemanget..Fortsätt återvinn ostämplade frimärken och skit i snåljåparna! *asg*
    Äntligen nån vettig person... Det var bra sagt det sista, haha.
  • Gravid2010

Sani skrev 2007-11-08 15:16:13 följande:

Återanvända frimärken?? Är inte det typ jämnställt med att stjäla av posten?
    Näe. Har de inte stämplat frimärkena så finns inget "bevis" för att de verkligen är förbrukade. Mao så ser jag det som deras eget fel.
  • en 77a

en skulle ha 33kr i frakt för en film, alla andra tar 23, sa att jag betalar henne vad filmen kosta, sen kan hon behålla den. är inte första gången hon kräver för mycke i porto. blir galen på såna människor.

• Jenniesmamma

blir mer och mer så nu tycker jag,blir lurad på frakt hela tiden,men orka tyvärr aldrig påpeka detta,köpte en t-shirt igår,som jag skulle tagit 11 kr  frakt för,men hon ville ha 22 kr,ska bli kul att se om det sitter frimärken för 22 kr når det kommer.

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • FrogLeg

Bäst är att mejla o fråga om portot innan... Om man tycker de låter mycket kan man skriva igen o säga att flera andra tar sio så mycket i porto för samma grej!

• Godcilla

Ja, man får verkligen kliva försiktigt i traderaträsket.

Påpekade för en tjej att hon tagit ut för mycket i porto å det blev ett himla liv. Hade dock omdömet att trycka på med, hon hade redan lämnat positivt på mig, så till slut betalade hon tillbaka.
    Hennes "ursäkt" var att hon några gånger innan tagit ut för lite porto av andra köpare, och så att säga tyckte att jag skulle kompensera det... herregud.

Har också råkat ut för några som "glömt" nämna fläckar, och sen bara hänvisat till att plagget är begagnat och då ingår liksom lite fläckar.

Har även varit med om trevlig köpare som helt enkelt la med de två frimärkena som blev över i paketet. Smart lösning när det handlar om små summor tycker jag.

• cii

Återanvändning av frimärke - Ibland skriver jag faktiskt fel adress eller glömmer stoppa i alla plagg då jag redan varit för snabb med frimärkerna.
    Och då får jag klippa bort dem / ånga dem för att klista dit dem på ett nytt paket.

Så det så! Men å andra sidan så får jag hem ostämplade så tar jag dem med Haha!

Själv väntar jag på en POP jacka för 250 spänn som jag vann den 28 Okt

• Mori

Jag har betalat för mycket en gång. Mailade då säljaren som erbjöd sig att föra över de kronorna. Men det handlade om ca tio kr så jag vill inte ha dem tillbaka. Ville bara uppmärksamma henne om att jag noterat det. En annan gång sålde jag ett par bebisbyxor på tradera. Packade dem så bra jag kunde och gick till posten för att få veta vad det skulle kosta. Mailade sen köparen om kostnaden. Fick ett lite lagom syrligt mail tillbkaka om att hon hade köpt ett par likadana av en anna säljare och då kostade minsann bara xxkr. Jag förklarade att jag gjort det bästa jag kunde men erbjöd mig att packa om dem igen...Fick en detaljerad förklaring om hur jag skulle packa för att det skulle bli 10 spänn billigare. Lyckades efter FYRA försök få till det... Försökte förklara för köparen att jag inte tjänar ett skit på att försöka lura en köpare. Har jag frimärken hemma postar jag väl brev med dom, inte f*n försöker jag blåsa någon på 10 kr! Det skulle ju bara inverka negativt på mina omdömmen.

• Gravid2010

Idag vart det bingo för mig iaf... hade beställt en grej och det satt 4 st frimärken tejpade på! bara att ta bort tejpen så försvann ju stämpeln och de var "postfriska" igen! hehehe..

tack så mycket för den billiga frakten säljaren!

Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*