• SofiaD

Trött jag blir! *Tradera*

Än en gång får jag hem ett paket, frankerat för 55 kr, och där jag betalt säljaren 77 kr! Och inte är det emballagekostnad hon tar betalt för, för det står ingenstans att hon tog extra för det och sen var det inslaget i vanligt brunt papper..
    Ska man orka påpeka det för säljaren eller skita i det?! Blir så jäkla besviken på folk som ska sno åt sig extra pengar på ett sånt fult sätt!!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*
  • SofiaD
    Yummie skrev 2007-10-26 05:57:20 följande:
    En annan sak som man lätt kan råka ut för är att säljaren sätter på använda frimärken trots att man betalt för nya.
    Ja det kan jag ta, men inte at de frankerar för mindre än jag betalt för!

Hon har inte svarat på mitt mejl jag skickade igår em.. hur lång tid ska hon få?
  • abnocto

Upptäcker jag att jag tagit ut för mycket i porto brukar jag lägga tillbaka pengar i paketet, det tillhör hyfs. Vänta några dagar innan hon svarar för man kan ju vara borta några dagar.

• Yummie

Jag återanvänder aldrig frimärken. Har köparen betalt för fraken så köper jag nya frimärken och råkar jag ta betalt för mkt så betalar jag tillbaka varje krona.

• SofiaD

Haha, nu fick jag svar från säljaren. Hon skrev att hon vägt paketet på posten före auktionen och frakten skulle bli 77 kr och sen hade någon annan postat paketet till henne och då frankerat för 55. Det roliga var att det var skrivit 55 kr tunt med blyerts vid frimärkena, säkert för hennes eget kom-i-håg... Sen skrev hon att hon varit utomlands på jobb och inte kunnat posta paketet själv, men jag fick mejla henne innan paketet kom och då hade hon varit sjuk och därför inte kunnat posta, nu hade hon helt plöstligt varit utomlands på jobb... Så ärligt talat tror jag inte på vad hon säger. Men i vilket fall skulle hon sätta tillbaka 22 kr på mitt konto. Vad ska jag skriva i omdömet tycker ni?

• Twisted Angel

Har säljaren tagit ut för mycket i porto så ska man självklart ha pengar tillbaka. Jag har oxå varit med om säljare som tagit ut för mycket, o.s.v.

Har även för en månad sen ungefär köpt saker från 2 säljare som jag fortfarande inte fått nån vara ifrån. Såg att båda var avstängda. Man blir så arg och besviken när man blir lurad. Har nog totalt blivit lurad på 500-600:-. *sucka*

Om man själv köper saker och många av frimärkena är ostämplade. Vad är felet med att använda dem då? Ska man kasta frimärken för 100-tals kronor om de går att använda igen BARA för att det är "dålig stil" att inte köpa nya?!

• nr3

man får ju hoppas hon sätter tillbaka pengarna som hon säger, o gör hon det så tycker jag hon ska ha possitivt.skriv possitivt om varan(om du är nöjd m den) men skriv inget possitivt om säljaren
    så gör jag när det varit strul

• Ticktackuck

Jag säljer jättemycket på Tradera och en sak som jag reagerar på är att Posten tar olika betalt på samma sak.

Jag vet vad alla paket ska kosta och tar betalt efter det, men beroende på vem som jobbar på Posten den dagen jag kommer så blir kostnaden olika.

En del avrundar neråt medan andra avrundar uppåt.

Kan skilja på 11-22kr. Då jag skickar 25-50 paket i veckan, är det omöjligt att hålla koll på vilka paket som jag fick betala mindre för. Och det gör att jag inte har någon möjlighet att återbetala.

SofiaD :
    Posten skriver alltid summan på paketet, om man lämnar många. Så det är säkert deras anteckningar och inte hennes.

• LykkeLee

Jag tycker definitivt inte att det är dålig stil att återanvända frimärken om dom är ostämplade.. det kvittar väl??

• Zeelita

Säljer själv en hel del där med, något som jag tycker är jobbigt med posten i detta fallet är just det att det blir olika summa för frakten beroende på vem som arbetar på posten just när man kommer med sina paketer.

Skrymmande till ex, man packar ihop det efter bästa förmåga, jag har alltid en liten påse till plagget innanför pappret & det blir lätt lite luft där mellan som gör att paketen sväller upp lite o tangerar 3 cm gränsen..men samtidigt är det inga problem o trycka ut luften igen om man skulle posta den på lådan istället för o gå till kontoret. DEt har jag ofta problem med, för jag vill ju kunna erbjuda så billig frakt som möjligt. Sist fick jag till o med postombudet till o plocka fram en mall över vad som räknades till skrymmande, för han tyckte att paketen såg stor ut..., men den gick lätt igenom mallen som de hade i affären.

• xenaa

det är ju över 20 spänn! klart du ska maila och säga till säljaren rätt ska vara rätt!!!

♥Leo 07-06-22 ♥
Svar på tråden Trött jag blir! *Tradera*