chihuahua valp
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
Jo, faktiskt. Det är samma för chihuahuavalpar som för andra hundvalpar. Otroligt men sant. De sover som andra valpar, ska rastas som andra valpar (ej motioneras som valp) och äta efter vad uppfödaren rekommenderar. Chihuahuan är en hund.
Jag lovar!
men vaddå hur mycket äter dom och hur mycket sover dom??
Frågar man det dagen innan man köper hem hunden?? Du får väl prata med uppfödaren imorrn och förhoppningsvis får du ju med dej alla papper och uppgifter på vad den lilla valpen ska ha för mat osv.
Jag fick en hel mapp och en "start-kit-låda" från min uppfödare som innehöll både foder och matsedel och lite allt möjligt smått o gott.
Har inte själv hund,men är det så att man ej behöver motionera dessa små hundar,utan bara rasta dem?
Trodde alla hundar måde bra av att vara ute så mycke som möjligt och röra på sig,men det kanske inte är så när dem är så små?
PS;Har inte tänkt att skaffa hund,men älskar djur och är nyfiken
Du menar valpar bara kanske? Läste för fort
Valpar ska inte motioneras, men alla vuxna hundar behöver motion oavsett storlek
Nej valpar som växer ska ej motioneras - och vissa hundar av större raser ska inte motioneras innan de är uppemot ett halvår ett år pga att de kan få ont i leder osv
Jaha,då har man lärt sig nått nytt,tack för uppgifterna!
öhh ska du köpa hunden imorgon och vet inte mer?? chihuahuan är som en rottweiler i liten förpackning tuff och kräver promenader som vilken hund som heslt, kanske inte för motionens skull utan för att bli av med energi så den inte ger sig på möbler och skor. valpar sover mycket!!! där imellan är det full rulle!!!