chihuahua valp
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
Odessa - finns massor av bra böcker som man kan läsa innan man får barn! Anna Wahlgrens "barnaboken" var den jag läste och följde, för att nämna ett exempel. I och med att jag läste den boken hade jag åtminstone en liten aning om hur jag skulle göra och vad jag skulle ha hemma.
Är man en nybliven mamma och låter bli att läsa på innan så får man några sömnlösa månader och värkande bröst, men man lämnar troligen inte bort barnet eller avlivar det. Som okunniga hundägare ofta gör.
Hm, fast jag _visste_ ju "allt" innan. Ändå blev man toknervös innan och såg sig inte alls som en "expert" på området. Jag hade till och med badat en docka, bytt blöjor på riktiga barn och dockor (betygssatt) osv. Högsta betyg i pedagogik och barnpsykologi. Men, när det väl närmade sig var jag ett nervöst vrak som inte visste nååååååånting om barn.
Ja det e mode med den rasen många tjejer köper bara det pga det.
Det är en hund inte en lekpryl
Odessa - mm... Sen är det ju en rätt så mycket större omställning att få barn, och det finns rätt så mycket mera att veta om barn än om hundar, och mycket av det kan man inte bara läsa till sig utan man måste praktisera det också. Så man kan inte riktigt jämföra barn och hund i dethär fallet.
Yummie, vad synd att du har en sån syn på rasen....Mina chi`s är ute i ur och skur....skulle aldrig ha samvete till att låta som kissa inne för det regnar ute eller är snöstorm.
Dom tycker om att gå ut ändån FÖR ATT JAG VANT DOM VID DET....jag har tvingat ut dom i alla väder sen som var små för att dom inte ska göra sina behov inne...
Ingen av mina killar har öppen fontanell....det var vanligare förr, någon man idag försökt avla bort och lyckas med....
Min har en ej ihopväxt fontanell o jag känner flera som inte har det, så det är inte så ovanligt.
O sen skulle man gärna vilja se er ute med era chis när det tex är en naturkatastrof av nåt slag för den MÅSTE ju som sagt gå ut o får absolut inte gå på tidning, usch nej, va hemskt de vore o va synd det vore om hunden också. Ja, man skulle aldrig förlåta sig själv för det.
Känner många som har chis o jag har aldrig sett någon ute med en när det varit snöstorm o flera minusgrader, så därför är jag skeptisk till såna som snackar så mkt om att dem ALLTID går ut. Verkar vara som om en del vill avskräcka andra från att skaffa en chihuahua.
Jag har haft andra hundar också, och då av den större sorten och där har man sett skillnad på behov och behov.
Jag håller med Virriga Vera helt och hållet....Jag vill alltid att folk ska förstå att chihuahuan är en ras som man kan göra massa roliga saker med. Man ska inte tro att dom inte kan göra nåt utan att skadas eller inte orka...
Yummie, är det en naturkatastorf tex tornado så går ju inte vi själva ut heller och sannolikheten är ju inte så stor hos oss
Jag kan bara svara för mig själv Men jag går ut oavsett väder....
Men det är väl klart att folk är ute med sina chihuahuor i minusgrader. Varför skulle man inte kunna det?
Naturkatastrof är en sak, men minusgrader som det är nästan halva året, då måste man ju ut.
Sedan kan man ju faktiskt klä på sina hundar ifall de fryser också, även om man är rädd för töntstämpeln... Till och med stora amstaffar har täcken på sig vid minusgrader, har jag hört! ^^
Förresten! Det finns ju en blogg som är skriven av vavvan Leffe, den bör nog alla läsa!
www.lifeofleif.com/
Jag blev just Leffes fan! Vilken skön dogg!
JeckaH - precis!
Rally blev så avundsjuk så att hon startade en egen. Hon har dock inte hunnit skriva så mycket än:
www.toktaxen.wordpress.com