chihuahua valp
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
vad æter dom? sover dom mycket?
ute & går mkt?
ni som har kab væl berætta.. ska køpa en imorrn
Okej som ALLA säger vi här reagerar att du 1!!! dag innnan ska hämta valpen fråga sådan frågor, det är skrämmande!!!!
och är man 19 år så har man inte så mycket kött på benen så då kan man ha en viss förståelse.
hoho.jag hittar alltid så roliga trådar.:p
Självklart är det för att det är dagen innan köp som folk reagerar så, kan garantera att hade du skrivit "funderar på att köpa en" hade det inte blivit sådana här reaktioner.
Men för att svara på dina frågor så sover en valp massor den ska ha sin egen plats att sova på som är bara hundens.
Foder till en så liten valp.. Det får du nog ta med uppfödaren, men vi gav vår majsvälling i början och sen fick hon uppblött valpfoder ner i majsvällingen.
Tror tom att jag sparat hennes valpmatsedel någonstans
Och i början bara ut och kissa och bajsa på tomt/el vad man nu har för möjligheter
Som du frågar själv så får du svar.Du kommer med otrevliga inlägg som du själv blundar för.Då får du räkna med samma typ av svar.men jag tycker INGEN HÄR har varit elak el spydig mot dig TS.Du verkar väldigt okunnig när det gäller detta med köp av chihuaua.
tillräckligt mogen att inse vad en hund innebär, och inte behöver fråga dagen innan.... ;)
jag tycker Royal Canin är ett bra märke på hundmat... där går man också efter hundraser och vikt o sånt... fråga i djurbutik.....
i början får du nog gå ut en massa och blir nog en del kissande innomhus med eftersom dem är så kissiga i början....
men beror på... när jag skaffa första hunden bodde vi på 3:dje våningen....hann inte mer än upp igen så va hon kissig....
med den hunden jag har nu så bodde vi i en marklägenhet...då gick det undan...blev rumsren väldigt snabbt....
och tips är att INTE skälla på hunden om den kissat inne...absolut inte... den fattar inte det... bättre o bara va tyst..sen ta ut hunden och sedan berömma den överdrivet där ute istället... fått det tipset på hundskola.....
skäller man på dem så går dem bara iväg och skäms o kissar på gömställen...inte så kul...
annars vet jag inte så mycket om just den hundrasen du har... men om du vill ha vettiga svar om rasen så rekommenderar jag www.vovve.net bra vovve forum....
lycka till med din lilla vovve...
vem har sagt att inte jag vet avd en hudn innebær?
måste ju fråga om man inte haft den hundrasen førut.
vad ær ditt problem?
finns bara ett hundfoder som är bra på ALLA punkter och det är Specific! Säljes dock bara hos veterinären och är lite dyrare men för små hundar blir kostnaden inte så hög då dom inte äter så mkt.
Har själv 2st Russkiy Toy :P
Motion kräver dom en del, låt dig ej luras av att hunden är liten, behöver få springa av sig till och från den med!
Sen MASSA kärlek!
Men alltså allvarligt..läs din egen fråga.. "ute & går mycket?" klart som fan att dom ska ha promenader! fast du kanske ska ha den i en väska?