• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • underworld

Ja som ung mamma får man ju höra det ena och det andra.
    Jag har väll inte hört något sådär.. Men Blickar får man ju en hel del. Att folk änns orkar bry sig om att man skaffar barn som ung.
    Själv anser jag att det är smartare att skaffa barn som ung. Kroppen orkar mer som ung:)

• Valkyriah

Jag har aldrig upplevt dessa fördomar eller blickar pga,anser att jag blivit bemött och behandlad som vilken mamma som helst.

Ofta tror jag att det sitter i den unga förälderns huvud.
    Men den kommentaren du fick var ju bara för patetisk!

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • moosen

Jag fick precis höra att hela min släkt suttit och i pricip snackat skit om mig när dom fick veta att jag var gravid....
    saker som att jag aldrig skulle klara det och att jag inte visste vad jag ger mig in på....
    Höll på att börja gråta...
    Det är en sak om främlingar snackar, men ens egen släkt....

• Jamson

Jag fick barn som 19 och som 35, jag har åkt på kommentarer för att jag varit för ung, och för gammal. Det är bara så tjejer, att det finns alltid sådana som vill platta till en.
    Men som någon klok sa, Ingen kan nedvärdera dig utan din tillåtelse.
    Sträck på er och föregå med gott exempel, alltid, oavsett ålder.

• Jamson

oj nu såg jag, underworld, du tycker att du är smartare som skaffar barn som ung för att kroppen orkar mer då.
    Och då kan jag inte låta bli att undra, hur vet du det, har du fött barn som gammal?
    Jag kan lova dig att det finns fördelar att skaffa barn när man är lite äldre också. Jag hoppas att ni, som jag, får möjligheten att skaffa en sladdis om si så där 15-16 år. Det är något som bara mammor som skaffat barn unga har möjligheten att göra, och jag rekommenderar det varmt!
    Lycka till alla mammor!

• Valkyriah
    Jamson skrev 2007-10-31 17:19:31 följande:
    oj nu såg jag, underworld, du tycker att du är smartare som skaffar barn som ung för att kroppen orkar mer då.Och då kan jag inte låta bli att undra, hur vet du det, har du fött barn som gammal?Jag kan lova dig att det finns fördelar att skaffa barn när man är lite äldre också. Jag hoppas att ni, som jag, får möjligheten att skaffa en sladdis om si så där 15-16 år. Det är något som bara mammor som skaffat barn unga har möjligheten att göra, och jag rekommenderar det varmt!Lycka till alla mammor!
    Jag reagerade också över samma sak.
    Lite dubbelmoral anser jag.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • missFebe

Ja nu e ja inte så ung längre men va de då ja fick dottern. skaffade mina piercingar strax innan & får fortfarande höra att nu e de väl ändå dags att bli vuxen, 2 barnsmamma & massa piercingar. Hm man kan ju undra om vuxenheten sitter i ens sätt att se ut??? Isf blir ja nog aldrig vuxen...

• underworld

Men haha.. Det är vad JAG anser..
    Och det är faktist så att kroppen orkar mer som ung.. plus att det finns större risker för fostret att få olika skador om mamman är äldre.. Nu menar jag ju inte vid 30 utan kanske över 40.
    Nu blir jag bara irriterad.

• Xx KalmarMamman87 xX
    Valkyriah skrev 2007-10-31 17:09:41 följande:
    Jag har aldrig upplevt dessa fördomar eller blickar pga,anser att jag blivit bemött och behandlad som vilken mamma som helst.Ofta tror jag att det sitter i den unga förälderns huvud.Men den kommentaren du fick var ju bara för patetisk!
    Mmm. En del är nog sådana. Men jag har fått höra en massa- bla från min egna mamma. Det sårar. Har också fått höra en massa från det ställe jag jobbade på förut. Blev en del skitsnack om mig för det var en tjej som var 33 som jättegärna ville ha barn, men hennes kille ville inte så då var hon typ sur på mig ett tag för jag var gravid och så mycket yngre. Men hon bad om ursäkt sen.

Men fattar definitivt inte varför jag skulle vara en sämre mamma för att jag är piercad. Det är så jävla fördomsfullt som det kan bli. Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag. Speciellt eftersom jag vet att jag är (och alltid har varit) väldigt mogen för min ålder.... Visst bet jag ifrån lite men jag sagt mycket mer och det stör mig :P.
  • Xx KalmarMamman87 xX

jag har planerat att få en lite sladdis :). verkar vara rätt mysigt. vill både få barn som ung och som gammal.

Jamson skrev 2007-10-31 17:19:31 följande:
    oj nu såg jag, underworld, du tycker att du är smartare som skaffar barn som ung för att kroppen orkar mer då.Och då kan jag inte låta bli att undra, hur vet du det, har du fött barn som gammal?Jag kan lova dig att det finns fördelar att skaffa barn när man är lite äldre också. Jag hoppas att ni, som jag, får möjligheten att skaffa en sladdis om si så där 15-16 år. Det är något som bara mammor som skaffat barn unga har möjligheten att göra, och jag rekommenderar det varmt!Lycka till alla mammor!
Svar på tråden Elaka kommentarer???