• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • underworld

Beatifully Chaotic skrev 2007-11-04 22:20:55 följande:

nej men det har jag med fattat... Att det är ett liv man ska ta hand om, det vet jag. Det jag menar är att folk behöver inte bli sura så fort det kommer en person som är yngre än 18 och vill ha barn. Det löser inget, det kan göra att personen skiter i det och skaffar barn o ren trots
    Men skaffar man barn i ren trotts så är man nog INTE mogen för barn. Man skaffar ju barn för att man vill ha det inte bara för att någon annan säger att man INTE ska ha barn.
    Som du skriver så låter du ju faktist inte riktigt som att du skulle va riktigt mogen. Men va vet jag.
  • Maijlo

Samtidigt förstår jag inte varför det skulle vara mindre naturligt att få barn om man är över trettio? Så länge man kan få barn så är det naturligt, eller hur?

• smuliosen

När min yngsta son var ca 1 år, var då själv 21 år och pappan 24. vi satt på ett fik och åt lunch och våran son satte i halsen. Den fastnade riktigt så jag fick vända honom och göra som man fått lära sig. Då tittar två gamla damer på oss och sa: Ja så där går det om man är ung förälder. OJ vad jag blev arg. Spelar ingen roll om man är 10 lr 50 så kan man inte styra i om barnen sätter i halsen. Så visst kan man få fula komentarer nå...

• Beatifully Chaotic
    underworld skrev 2007-11-05 10:36:02 följande:
    Beatifully Chaotic skrev 2007-11-04 22:20:55 följande:Men skaffar man barn i ren trotts så är man nog
    INTE mogen för barn. Man skaffar ju barn för att man vill ha det inte
    bara för att någon annan säger att man INTE ska ha barn.Som du skriver så låter du ju faktist inte riktigt som att du skulle va riktigt mogen. Men va vet jag.
    nej alltså det var inte mig jag menade! Jag skulle skaffa barn för att ta hand om det, älska det och aldrig svika det!
    Jag skulle ALDRIG Skaffa barn o ren trots, jag lovar. Jag menar att det finns nog personer som skulle det. JAg vet en person som gjort det. Men jag skulle aldrig göra det!
  • Xx KalmarMamman87 xX

fan vad dum kommentar...... skulle blivit vansinnig!

smuliosen skrev 2007-11-05 12:26:48 följande:
    När min yngsta son var ca 1 år, var då själv 21 år och pappan 24. vi satt på ett fik och åt lunch och våran son satte i halsen. Den fastnade riktigt så jag fick vända honom och göra som man fått lära sig. Då tittar två gamla damer på oss och sa: Ja så där går det om man är ung förälder. OJ vad jag blev arg. Spelar ingen roll om man är 10 lr 50 så kan man inte styra i om barnen sätter i halsen. Så visst kan man få fula komentarer nå...
  • Grace Jobe

min bvc tant talar till mig som om jag vore efterbliven varje gång.. hon säger att hon är rädd att jag inte ska orka.. inte kul att höra.. jag har liksom aldrig klagat, så varför ta upp det varje gång.. mina tvillingar är jätte snälla.. undra om hon säger så till dom äldre tvillingmammorna? sen tror hon inte att jag kan tala svenska för att jag e mörk, hallååå jag e född i sverige.. men det e mest roligt att se hur hon anstränger sig för att jag ska förstå henne..

Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • Diorlover

min svägerksa trodde oxå inte jag skulle klara det, bara JAG jag menar vi är ju två. sen sa hon att akta dig så hon inte lurar dig bara för att få ett barn. snäöllt. hon sa det till min sambo. jag menar har han ingen talan och han är inte en komplett idiot.

• Xx KalmarMamman87 xX

hehe har du inte sagt till henne att du fattar???? det hade jag gjort.

hon som jag hade på MVC var lite puckad. när jag kom dit på efterkontroll så sa hon att jag var en så duktig ung mamma. och sen började hon prata med mig om p-piller och sånt och jag typ "vadå räcker inte kondom eller??"..... varpå hon helt glädjestrålande utbrast "så duktig du är som kan ta ett sånt ansvar! du är ett föredömme för unga mammor"

men hallå liksom. bara för att man blev gravid som tonåring betyder det ju inte att man inte vet hur man skyddar sig typ. det tyckte jag var lite pinsamt. kände mig som en femåring då.

Grace Jobe skrev 2007-11-08 13:56:52 följande:
    min bvc tant talar till mig som om jag vore efterbliven varje gång.. hon säger att hon är rädd att jag inte ska orka.. inte kul att höra.. jag har liksom aldrig klagat, så varför ta upp det varje gång.. mina tvillingar är jätte snälla.. undra om hon säger så till dom äldre tvillingmammorna? sen tror hon inte att jag kan tala svenska för att jag e mörk, hallååå jag e född i sverige.. men det e mest roligt att se hur hon anstränger sig för att jag ska förstå henne..
  • Zsarah

elakaste någon har sagt är att jag är en ung mamma, förknippar det bara med något dåligt, så det är något jag inte vill bli kallad.

Bf 3 december:)
  • AngelicaF

Jag kan också bli så sur på alla nedvärderande kommentarer om att man är en ung mamma.  Jag är 21 nu. Min dotter är snart 15 månader. Jag var 20 år när hon kom. Och alla dessa kommentarer om hur man ska kunna försörja sitt barn och blablabla, ja ni vet. Ja, för det första är jag själv med min dotter, har varit det sen hon var 10 månader och det har gått hur bra som helst, för det andra har jag fast jobb, så ja jag kan försörja min dotter. Åh,är så trött på alla som ser ner på oss unga mammor..

Och piercing, herregud, va spelar det för roll om man har de? En mamma kan väl se ut hur som helst, eller ska man se ut på nåt speciellt sätt bara för att man är mamma? Jag har hål i näsan, ska jag ta ur det bara för att ja är mamma då?

Svar på tråden Elaka kommentarer???