• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • Janina
    Ditaa skrev 2007-11-11 20:34:00 följande:
    Är inte det lika "elakt" att säga TANT till en 38-åring ?? För någon tant är man ju inte riktigt då va?
    Nej det tycker jag inte efter vad hon gjorde mot mig .
  • Ditaa

jaha konstigt..om du tycker att folk kommenterar din ålder så gör väl du isåfall samma sak nu elr ?

Janina skrev 2007-11-12 09:26:50 följande:
    Nej det tycker jag inte efter vad hon gjorde mot mig .
  • Ditaa

Har sett lite andra inlägg från dig här med " människor har fördomar mot unga mammor" tema typ..tycker lite synd om dig ..eller är det så att folk bara har mer fördomar i kalmar ..för har aldrig haft nåra blickar elr kommentarer angående min ålder samt mammaroll..du kanske söker dig till de..??
    Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-10-31 13:30:34 följande:

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag .Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Xx KalmarMamman87 xX

skulle inte tro det. jag visar mig alltid stark och tycker inte synd om mig på nåt sätt men ändå får man kommentarer. varför skulle jag söka mig till det?? vill ju bara att alla ska se mig som en vanlig förälder liksom. men ändå får man höra en massa- tom från min egna mamma. så det är nog varken kalmar eller mig det är fel på utan de människor jag träffar. för som sagt, JAG är alltid stark i mig själv. men männiksor gillar alltid att trycka ner en. för jag söker mig knappast till situationer där folk kommenterar mitt föräldraskap negativt. hur kan du tro det?? det gör mig faktiskt rätt sur. ok när jag träffar min mamma för henne kan jag ju knappast låta bli att träffa men inte annars.

jag har varit med om jävligt mycket mer än det jag sagt också! för jag var gravid när jag var 17 efter en våltäkt och ville gentligen behålla barnet men fik inget stöd även om ingen visste hur det kommit till. så det blev en abort som jag fortfararande mår rätt dåligt över idaf. och sköterskan som undersökte mig och gjorde ett VUL skällde ut mig för att jag varit så oansvarig typ- hon satt och suckade åt mig och menade att det var dumt av mig att bli gravid. blev jätteledsen men vågade inte säga nåt. för jag hade inte uttalat mig alls eller så utan var jätterädd och nervös. eller du kanske påstår att det var mitt fel också.... att jag försatta mig i det själv???

oki om DU inte fått några blickar eller kommentarer. men alla är inte du!

Ditaa skrev 2007-11-12 14:02:50 följande:
    Har sett lite andra inlägg från dig här med " människor har fördomar mot unga mammor" tema typ..tycker lite synd om dig ..eller är det så att folk bara har mer fördomar i kalmar ..för har aldrig haft nåra blickar elr kommentarer angående min ålder samt mammaroll..du kanske söker dig till de..??Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-10-31 13:30:34 följande:
  • Xx KalmarMamman87 xX

stavade förra inlägget som en kratta men jag blev jävligt sur när folk påstår att jag söker mig till situationer jag egentligen bara vill slippa. för det är jävligt jobbigt när folk klagar på en bara för att man är förälder. jag kanske varit med om en del. det kan inte förnekas. men jag har aldrig inbjudit folk att ge elaka kommentarer till mig! aldrig! för jag tycker verkligen inte ålder SKA spela någon roll men tyvärr verkar det göra det ute i samhället. jag kanske skulle slippa en del kommentarer om jag tog ur min piercing och började vara mer som alla vill att mammor ska vara men jag måste ju ändå kunna vara mig själv?! inte agera någon annan som jag egentligen inte är.

• Xx KalmarMamman87 xX

vill bara tillägga enligt mig verkar många tycka att man som mamma ska se ut på ett visst sätt- och ha speciella kläder. samt älska att prata om vissa samtalsämnen. det var det jag menade med förra inlägget. jag gillar också att prata mammasaker men inte HELA tiden. jag är fortfarande den tjej jag var innan jag fick barn. eller inte samma tjej men jag gillar att prata om andra saker än barn liksom.

• mludvigs

Är inne och läser lite trots att jag inte är en ung mamma.
    Såg den kommentar du fått TS angående dina piercingar. Jag är snart 2-barns mor och är 32 år och har piercingar på betydligt mer uppseendeväckade ställen men ingen har sagt åt mig att jag borde ta bort dem nu när jag är mamma (blev mamma vid 29).

Usch så arg jag had eblivit om någon sagt så till mig - men mig vågar de väl inte säga nåt till eftersom jag är lite äldre.

• Diorlover

Hra fått höra många dumma grejor på senaste. eftersom jag harsvart hår piercad i tungan så är jag satanist och utsätter säkert mitt barn för ritualer. hahaha

• Ditaa

jag snackade inte om klädstil, piercingar, tatueringar osv, jag är själv tatuerad, att man kommenterar sånt är bara trams, jag förhåller mig på ett visst sätt som inte välkomnar dumma kommentarer, jag är säker i mig själv, jag blir inte uppkäftift och jävligt sur och reagerar dumt bara för att jag får kritik om något.
    Du behöver inte bli sur och genaste tro det värsta med det jag skrev, det är ju etta jag menar med att du kanske söker dig itll elaka kommentarer etersom du tror direkt det värsta och ska vara anti direkt, och käfta emot, det behöver itne alltid vara så, när du ne dag kommer vara nöjd i din mammaroll, självsäker så kommer elaka kommentarer passera genom ett öra och ut i de andra precis som de gör för mig.

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 10:17:35 följande:

vill bara tillägga enligt mig verkar många tycka att man som mamma ska se ut på ett visst sätt- och ha speciella kläder. samt älska att prata om vissa samtalsämnen. det var det jag menade med förra inlägget. jag gillar också att prata mammasaker men inte HELA tiden. jag är fortfarande den tjej jag var innan jag fick barn. eller inte samma tjej men jag gillar att prata om andra saker än barn liksom.
  • Xx KalmarMamman87 xX

grejen är ju att jag alltid bemöter männiksor trevligt och snällt. har snarare svårt att säga ifrån när folk säger saker så det är klart jag blir sur när du påstår att man käftar emot. jag behöver snarare lära mig att ta mer plats. för som sagt, jag är ALLTID trevlig mot folk jag träffar. och om nån då säger nåt elakt är jag snarare mer tyst än käftig. klart man tror det värsta om någon säger nåt elakt! om nån blänger på mig och säger saker kommer jag ju knappast tro att den personen är glad och inte menar nåt elakt när det är uppenbart att den gör det. herregud. klart man låter saker passera men det gör en ändå arg. jag vet att jag är en jävligt bra mamma. men när folk klankar ner på en pga av ålder- tom ens egna mamma som säger en massa skit så min kille oftast har lust att slänga ut henne ur vår lägenhet..... överreagerar jag knappast. för jag kan ta disskussioner. däremot inte påhopp som kommer från tomma intet.

tycker inte man bara ska skita i allt elakt. det är som någon skulle komma fram till min dotter och säga nåt. och så kommer hon hem och är ledsen. då kan man ju inte bara säga att hon bara ska vara trygg i sig själv. för det är INTE ok att folk är taskiga mot en utan orsak.

och att säga att du är en sån som förhåller sig på ett sånt sätt att ingen kommenterar dig gör ju att du förlöjligar alla i denna tråden som faktiskt har varit med om olika saker. du är ändå 25 år. sen skiter jag i om du ser ung ut. jag tror ändå folk säger mer saker till yngre just för att dom kan.

Ditaa skrev 2007-11-13 13:18:25 följande:
    jag snackade inte om klädstil, piercingar, tatueringar osv, jag är själv tatuerad, att man kommenterar sånt är bara trams, jag förhåller mig på ett visst sätt som inte välkomnar dumma kommentarer, jag är säker i mig själv, jag blir inte uppkäftift och jävligt sur och reagerar dumt bara för att jag får kritik om något.Du behöver inte bli sur och genaste tro det värsta med det jag skrev, det är ju etta jag menar med att du kanske söker dig itll elaka kommentarer etersom du tror direkt det värsta och ska vara anti direkt, och käfta emot, det behöver itne alltid vara så, när du ne dag kommer vara nöjd i din mammaroll, självsäker så kommer elaka kommentarer passera genom ett öra och ut i de andra precis som de gör för mig.Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-13 10:17:35 följande:
Svar på tråden Elaka kommentarer???