• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • lillamaa

när jag var 18 blev jag med barn (oplanerat) men fick missfall. när jag åkte in på akuten för det så sa en sköterska där "men de var ju lika bra"
    Nog för att jag hade planerat en abort men de visst ju inte de om!
    nu är jag 21 och har en 8 månader dotter

en sak till. träffade min moster för ett tag sedan. vet vad hon tycke rom unga mammor (fast hon var i samma ålder själv när hon fick sitt första.). hon frågade om jag hade väninnor som hade barn. "ja, XXX ska få barn"
    "jaha, med vem? hur är det med henne nu då?"
    "ja de är bra, hon är gift men xx och de bor i hus och....blablabla"
    "va?! är hon GIFT?! ja dagens ungdomar... de fattar inte att man ska leva först... ojojoj"

tyckte de va lite fult sådär...varför kan man inte leva med barn? det enda jag känner att jag itne kan göra nu när jag har tösan är väl att spontansupa mig askalas!

• oOoJOYoOo

Bara gapar ....är människor så jäkla klumpiga?

Jag är piercad...bäst att ta ut dem då.....nu när jag är snart 35 årig mamma ...så jäkla dumt......*he he*

Jonathan 960511 Jakob 990326 David 041111 Lukas 061022
  • Grace Jobe
    Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-08 14:20:21 följande:
    hehe har du inte sagt till henne att du fattar???? det hade jag gjort.hon som jag hade på MVC var lite puckad. när jag kom dit på efterkontroll så sa hon att jag var en så duktig ung mamma. och sen började hon prata med mig om p-piller och sånt och jag typ "vadå räcker inte kondom eller??"..... varpå hon helt glädjestrålande utbrast "så duktig du är som kan ta ett sånt ansvar! du är ett föredömme för unga mammor"men hallå liksom. bara för att man blev gravid som tonåring betyder det ju inte att man inte vet hur man skyddar sig typ. det tyckte jag var lite pinsamt. kände mig som en femåring då.
    jag bjuder lite på det där med att jag inte förstår svenska.. tycker det mest är roligt.. men när hon tvivlar på mig som mamma blir jag störd..
    då e dom altså lika puckade i kalmar som i sthlm.. hahahaha!

Fast det viktigaste tjejer.. det är ju att vi vet att vi är grymt bra morsor.. lr hur?
    Adam och Awa heter tvillingarna som gjorde världen vackrare den 9/5-2007
  • Xx KalmarMamman87 xX

klart vi e grymt bra morsor! :) hoppas verkligen jag får en bra kontakt med min dotter när hon blir äldre. kommer bli så mysigt isåfall. tror att yngre föräldrar oftast har det. vet kompisar som har jättebra relationer till sina mammor men oftast är det dom som har mammor som fick barn som unga.

• Diorlover

nu e man ensamstående och dessutom ung mamma.. Guud

• Xx KalmarMamman87 xX

jobbigt..... hoppas det går bra för dig och så. hände det nyligen eller????

Diorlover skrev 2007-11-10 08:39:48 följande:
    nu e man ensamstående och dessutom ung mamma.. Guud
  • Janina

Asså jag är ju inte jätte ung mamma(var 21 när jag födde o nu är jag 22) , men jag har fått en massa skit o blickar . Var i äffärn när jag var högravid o såg att en tant blängde o hängde efter mig i hela affärn , sen när min kille skulle betala så gick jag o ställde mig vid entren , då kommer hon tanten o glor på mig o tittar på magen o bara fnyser åt mig ..
    En annan gång så fick jag ett mail här på FL av en 38 årig tant som hade tagit sig tid och skriva en 10 punktslista om varför jag är en dålig mamma . Har aldrig sett tanten innan o vet inte vrf hon gjorde så .. Det var inte alls kul . När jag blev gravid så blev min fördetta bästa kompis jätte arg på mig o tyckte jag var skittaskig som inte gjorde abort , eftersom jag faktist aldrig velat ha barn , sen var det oxå för att hon själv vill ha men inte lyckats bli gravid själv .. Men det är ju inte mitt fel lixom ..

Älskar Mina Killar
  • Linnéa87

jag var 19 när jag blev gravid och det första blodprovet man tar för att kolla blodgrupp och sånt var det en kvinna som tog och hon sa till mig att jag var alldeles för ung för att få barn hon sa med exakta ord "barn ska inte skaffa barn!" då ville jag bara gå därifrån och gråta.

• Hemliga 72an

Hoppar in här med en händelse som hände när min grabb var ca 6 månader. Jag var 17 år när jag födde honom. Vi stod ute och jag gullade lite med honom för han var lite tjurig. Då kom ett äldre par och sa: Vad gulligt stora syster är ute med lillebror! Gissa om dom fick bråttom iväg när jag sa till dom att det var min son! Hatar dumma kommentarer. Nu är jag snart 35 och väntar nr 5. Absolut sista bebisen men jag älskar alla mina barn!

• Diorlover

I fredags lämnade jag killen. Han har slagit mig en gång, våldsam när han dricker och så. Skönt att lämna det bakom sig

Svar på tråden Elaka kommentarer???