• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • Tjohalia

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-10-31 13:30:34 följande:

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag .Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
    Gud vad irriterande! Själv är jag snart 25 (inte jätteung alltså ) och var piercad i tungan, av misstag råkade det växa igen när jag tappat kulan till staven och inte hunnit köpa en ny och jag saknar den så himla mycket att jag starkt funderar på att göra om det!
  • Xx KalmarMamman87 xX

fy fan vilken stil! som tur är tyckte de flesta på mvc att det var kul med en nittonårig blivande mamma. sa du nåt till henne som sa det eller???? hon kunde blivit av med jobbet för det ju.

Linnéa87 skrev 2007-11-11 08:10:55 följande:
    jag var 19 när jag blev gravid och det första blodprovet man tar för att kolla blodgrupp och sånt var det en kvinna som tog och hon sa till mig att jag var alldeles för ung för att få barn hon sa med exakta ord "barn ska inte skaffa barn!" då ville jag bara gå därifrån och gråta.
  • Xx KalmarMamman87 xX

aj då! men vad bra att det känns skönt att det är över. kan tänka mig att det är jobbigt med ett sånt förhållande när man har barn liksom. att man inte bara har sig själv att tänka på.

Diorlover skrev 2007-11-11 10:13:20 följande:
    I fredags lämnade jag killen. Han har slagit mig en gång, våldsam när han dricker och så. Skönt att lämna det bakom sig
  • Xx KalmarMamman87 xX

tycker du ska göra om den om du vill! Glad att man är mamma ska ju inte hindra en. tycker det är rätt mysigt med min piercade tunga. skulle nog sakna den om jag tog ur den.

Tjohalia skrev 2007-11-11 10:23:30 följande:
    Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-10-31 13:30:34 följande:Gud vad irriterande! Själv är jag snart 25 (inte jätteung alltså ) och var piercad i tungan, av misstag råkade det växa igen när jag tappat kulan till staven och inte hunnit köpa en ny och jag saknar den så himla mycket att jag starkt funderar på att göra om det!
  • Linnéa87

nej jag blev helt paff jag visste inte vad jag skulle säga. inte förrän jag gick därifrån insåg jag vad hon faktiskt sagt! vågade inte säga det till någon heller.

Xx KalmarMamman87 xX skrev 2007-11-11 10:41:37 följande:

fy fan vilken stil! som tur är tyckte de flesta på mvc att det var kul med en nittonårig blivande mamma. sa du nåt till henne som sa det eller???? hon kunde blivit av med jobbet för det ju.
  • jerseyko

Har faktiskt inte fått en enda elak kommentar, där emot tycker sambon att många kollar konstigt åt honom. Som om det skulle vara mer Ok att vara ung mamma än en ung pappa.

Vi får faktiskt bara positiva kommentarer, att vi har bra svar och vet mkt fast vi är så unga, vi har koll på alla viktiga saker. Som t.ex. när vi sökte bolån så var banktanten mkt förvånad över hur god koll vi har på ekonomin och hur stor kunskap vi har om lån ect.
    Även när vi skrev på fadeskapspapprena så tyckte tanten på Soc att vi hade så bra koll vad gäller arv, många hon mött som är 10 år äldre än oss och inte vet vad ett samboavtal är!

• underworld

Jag kom ihåg på förlossningen så hadde jag skit ont så jag bara grät. så sa en barnmorska ja det gör ONT o föda barn. Men vänta du bara det här är bara början:O
    Schysst o säga så..

• Ditaa

Är inte det lika "elakt" att säga TANT till en 38-åring ?? För någon tant är man ju inte riktigt då va?

Janina skrev 2007-11-11 08:07:41 följande:
    Asså jag är ju inte jätte ung mamma(var 21 när jag födde o nu är jag 22) , men jag har fått en massa skit o blickar . Var i äffärn när jag var högravid o såg att en tant blängde o hängde efter mig i hela affärn , sen när min kille skulle betala så gick jag o ställde mig vid entren , då kommer hon tanten o glor på mig o tittar på magen o bara fnyser åt mig .. En annan gång så fick jag ett mail här på FL av en 38 årig tant som hade tagit sig tid och skriva en 10 punktslista om varför jag är en dålig mamma . Har aldrig sett tanten innan o vet inte vrf hon gjorde så .. Det var inte alls kul . När jag blev gravid så blev min fördetta bästa kompis jätte arg på mig o tyckte jag var skittaskig som inte gjorde abort , eftersom jag faktist aldrig velat ha barn , sen var det oxå för att hon själv vill ha men inte lyckats bli gravid själv .. Men det är ju inte mitt fel lixom ..
  • Ditaa

Själv har jag alltid bara fått positiv respons av alla..då kan jag tillägga att ingen tror att jag är 25, utan 18, så fast jag kanske har ett ungt utseende så har jag blivit bemött med respekt.

Svar på tråden Elaka kommentarer???