• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • Camilla 85

fick en kommentar av en i 40 års åldern bara typ är du inte lite väl ung och bla bla.. men så kom det fram en äldre tant runt 70 kanske.. så sa hon till den andra på min tid var det normalt att skaffa barn i den åldern och hon kan iaf.. då kände jag mig stolt

• Nallatalla

Jag kan bara inte låta bli att lägga mig i...
    Någon här skrev att det är högre risk för att få handikappade barn vid en viss ålder och det stämmer. Det är samma sak åt "andra hållet" är man under en viss ålder så ökar denna risk också.

/ nalla

• Nallatalla

Oj,jag skickade för snabbt.
    Jag skulle ju även säga att ingen ska behöva få elaka kommentarer oavsett om man är gammal eller ung mamma.

/ nalla

• nano

Jag har tack o lov fått höra fler kommentarer av typen "Det är bättre (och naturligare) att skaffa barn när man 20 än 35-40", känns jätteskönt. Men det känns obekvämt ibland när man är ute själv med lillan eftersom jag ser så ung ut och folk tittar lite grann.

• InteVetJag

jag har hört mkt skit6, tx när jag va i ca 8 mån så fick jag en tid på sjukhuset för att prat om igångsättning pga av att mitt bäcken låste sig hela tiden, (min barnmorska hade bokat tiden) så kom vi in tid satt och prata med läkaren, så sa hon typ "ne, men lilla gumman man har ont när man e gravid, nu ska du bli mamma, de e bara å växa upp" WHAT? MAn kan väl klaga på att ha ont oavsett ålder. Men jag har ganska mkt stake i mig, sa en komentar och bara gick därifrån. säger nån nåt till mej så säger jag nåt tillbaka. (om jag orkar) =)

• Jamson
    nano skrev 2007-11-03 11:49:41 följande:
    Jag har tack o lov fått höra fler kommentarer av typen "Det är bättre (och naturligare) att skaffa barn när man 20 än 35-40", känns jätteskönt. Men det känns obekvämt ibland när man är ute själv med lillan eftersom jag ser så ung ut och folk tittar lite grann.
    Fast tror du inte att de tittar för att du har en sådan söt unge då?
    Det har jag alltid utgått ifrån, ung som gammal!
    :)
  • Xx KalmarMamman87 xX

i somras gick jag klädd i mycket klänningar och pumps och sånt. så jag såg rätt mycket äldre ut. men nu har jag återgått till stilen jag ahde innan jag blev gravid (stora ringar i öronen, jeans, långa toppar med tryck och sen kanske en kort luvtröja till det och gympaskor) och nu ser jag rätt ung ut igen.

t.o.m min kille säger att jag så ung ut nu haha. så jag märker att folk kollar mer- inte bara på jamilia utan även på mig. för innan i de andra kläderna såg jag VÄLDIGT mycket äldre ut- typ som 25. men nu fick daniel inte ens köpa snus när jag var med (och det får han alltid annars- han är liksom 26 :P). tycker det är rätt kul att folk är så snabba på att döma.

• Beatifully Chaotic

hej jag är 17 år och vill gärna ha barn. Nu funderar jag o min pojkvän på att skaffa barn. men det känns mindre roligt då alla säger att man är för ung, man kommer inte klara det osv.
    Men hur fan vet dom det? Hur vet de om man kommer att klara det?
    Jag är så trött på alla som säger att man ska vänta.
    Bara för att man är 17 år betyder inte det att man inte kan va en lika bra mamma som en som är 30 år...

• underworld

Beatifully Chaotic skrev 2007-11-04 22:01:32 följande:

hej jag är 17 år och vill gärna ha barn. Nu funderar jag o min pojkvän på att skaffa barn. men det känns mindre roligt då alla säger att man är för ung, man kommer inte klara det osv.Men hur fan vet dom det? Hur vet de om man kommer att klara det? Jag är så trött på alla som säger att man ska vänta.Bara för att man är 17 år betyder inte det att man inte kan va en lika bra mamma som en som är 30 år...
    Du har ju helt rätt i att ingen har den blekaste om du skulle klara det eller inte.
    Men oandra sidan så ska man tänka igenom det NOGA innan man beslutar sig. Att ha ansvar för ett helt liv.
    Det livet kan man bara inte skita i. Fast det är helt rätt. Man är inte dålig bara för att man är en ung mamma.
    Själv skiter jag i vad alla andra säger. Det är mitt liv mitt barn mitt beslut:)
  • Beatifully Chaotic
    underworld skrev 2007-11-04 22:08:27 följande:
    Beatifully Chaotic skrev 2007-11-04 22:01:32 följande:Du har ju helt rätt i att ingen har den blekaste om du skulle klara det eller inte.Men oandra sidan så ska man tänka igenom det NOGA innan man beslutar sig. Att ha ansvar för ett helt liv.Det livet kan man bara inte skita i. Fast det är helt rätt. Man är inte dålig bara för att man är en ung mamma. Själv skiter jag i vad alla andra säger. Det är mitt liv mitt barn mitt beslut:)
    nej men det har jag med fattat... Att det är ett liv man ska ta hand om, det vet jag. Det jag menar är att folk behöver inte bli sura så fort det kommer en person som är yngre än 18 och vill ha barn. Det löser inget, det kan göra att personen skiter i det och skaffar barn o ren trots
Svar på tråden Elaka kommentarer???