• Xx KalmarMamman87 xX

Elaka kommentarer???

Vad är det elakaste ni fått höra av folk för att ni är unga föräldrar??? Jag var hos min nya tandhygienist idag och hon började tjaffsa om min piercingar (har en i tungan och en i läppen). Alltså alla behöver inte tycka det är snyggt men när man börjar ge sig på mig blir jag fan arg. För hon typ "ska du inte ta ur dom nu när du är mamma???" och jag sa nej och då sa hon "näää du är väl inte tillräckligt mogen för det". Så jävla elakt! Dit går jag aldrig mer. Som tur var fick jag åka på halv barnbiljett idag så då blev jag gladare. Åker alltid på vuxen men dom tyckte väl jag såg liten ut idag Räcka ut tungan.

Har även fått höra en massa annat särskilt när man var 19 och gravid. Där jag bor tycker jag alltid att fok är trevliga TILLS man säger sin ålder. Då ska folk alltid anmärka på det man säger och "ja ni yngre mammor brukar ju tycka så"... trots att dom bara är typ 25. Är så himla trött på det.
  • Svar på tråden Elaka kommentarer???
  • Diorlover

det där som underworld sa om kroppen ligger lite sanning i det. Min barnmorska sa till mig att mellan 17 och 22 är den bästa åldern för kroppen att skaffa barn den återhämtar sig otroligt bra då.

• AlexandraN
    Diorlover skrev 2007-11-01 13:02:46 följande:
    det där som underworld sa om kroppen ligger lite sanning i det. Min barnmorska sa till mig att mellan 17 och 22 är den bästa åldern för kroppen att skaffa barn den återhämtar sig otroligt bra då.
    Också hört av doktorerna och sköterskorna på BB att så var fallet och att kroppen har lättast att bli gravid då också.
    Men är nog individuellt! många äldre har nog kroppar som klarar av det lika bra!
  • Jamson

Klart att kroppen orkar mer när man är ung, men frågan är ju om det är smartast att skaffa barn endast baserat på ålder?
    Det finns fördelar med att skaffa barn både gammal och ung, kan jag säga som gjort båda delarna.

• CoolaSuperMamsen

ja jag fick i princip utskällning på jobbet (är timvikare på hemtjänsten) av en kollega när hon fick reda på min graviditet väntar 4:e barnet så sa nu får det väll räcka!!! och sa att hon minsann hade ålderskillnad mellan sina och bla bla bla där satt jag och tänkte att ett Grattis hade känts trevligt ingen sa något sånt bara kränkande saker, jag berättade att jag ville ha ett barn till före jag börja plugga der bara hånskrattade åt mig=(

varför skall man alltid behöva försvara sig när man är ung!?

blir så lessen och besviken på folk och jag har fått höra så myc´ket elände!!

sug och svälj trevlig helg !
  • CoolaSuperMamsen

och jag är igentligen inte så ung nu kanske ung för fjärde barnet jag är 24 år!

sug och svälj trevlig helg !
  • Madeleine 89

Man blir bara så trött. På folk som måste lägga sig i andras liv.
    Jag har hört många elaka och ogenomtänkta kommentarer pga att jag är en ung mamma. Jag var 17½ när min son föddes. Är nu 18 (19 i Januari).

Men för mig var det värt när jag var gravid.
    Tyckte det var jobbigt av att bara gå på bio eller gå på stan,
    alla blickar drogs till mig och hörde ofta viskningar i stil med "Hon är bara 17 år och gravid".

Minns att jag satt på bussen på väg hem,då var jag nog i 7-8 månaden,så satt det 3 tjejer vid sätet brevid mig.
    Så börjar dom prata om unga gravida,hur sjukt det är att man skaffar barn när man är ung och hur man förstöt sitt eget och barnets liv. mm.
    Då hade jag inte alls så mkt skinn på näsan som jag har nu när det gäller pikar och elaka kommenater om att vara en ung mamma,så jag satt där och lyssna och skämdes över min stora mage.
    Jag kämdes ofta av att va gravid även fast jag egentligen älskade det. Fick inga grattis om min fina mage.

Nu när jag har barn så känns det som om folk tittar ner på mig och inte tror att jag kan sköta mitt barn.

Till alla er som tror att man e en dålig mamma/pappa för att man är ung,ni borde tänka igenom det. Jag är en underbar mamma
    och det är dom flesta,oavsett ålder. Man skall inte behöva stå ut me elaka kommenater oavsett om man är en "ung" eller "gammal" mamma/pappa.

Och till alla unga föräldrar,vi skall inte behöva skämmas över det finaste i våra liv,och inte ta en mamma skit från fördomsfulla människor som inte känner oss eller vet alls hur vi är som föräldrar.

Kram*

• Madeleine 89

Ojj ursäkta alla stavningfel,skriver så fort att jag både skriver fel ord och stavar fel :) haha

• underworld
    Jamson skrev 2007-11-01 13:13:29 följande:
    Klart att kroppen orkar mer när man är ung, men frågan är ju om det är smartast att skaffa barn endast baserat på ålder?Det finns fördelar med att skaffa barn både gammal och ung, kan jag säga som gjort båda delarna.
    ^^ du ska inte ta illa upp.. Jag menade ju inte så att man är en dålig mamma för att man skaffar barn senare i livet.
    Det ända jag menade va att kroppen orkar men när man är ung.
    Det va lixom ingen pik till någon.
    Och NEJ jag skaffade inte barn som ung bara för att kroppen orkar mer.. haha.. Det skulle ju va lite patetiskt^_^
  • Jamson

Underworld; ingen fara, jag tar inte illa upp, som sagt jag ser för och nackdelar med bådadelarna!

• Xx KalmarMamman87 xX

var gravid första gången när jag var 17 men gjorde abort för ingen stödde mig. kändes hemskt. idag ångrar jag det. mamma sa en massa skit om unga mammor. när jag bö
    lev gravid som 19 stödde hon mig inte heller. för hon trodde att man inte skulle fixa det. att man hellre skulle vilja vara ute och festa liksom. så jävla arg jag är på henne fortfarande! unga mammor är minst lika bra som äldre. man växer ju med mammarollen och utvecklas en himla massa.

Svar på tråden Elaka kommentarer???