• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Pesco

Vad säger ni, blir det nåt i helgen eller?

• mollan nu
    Pesco skrev 2008-01-24 21:32:25 följande:
    Vad säger ni, blir det nåt i helgen eller?
    Ni kan få komma hem till oss och packa
    Vi har fullt med lådor i hela lägenheten snart....
    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • mollan nu

Dagens dagisrapport:
    Alma somnade åtta i går kväll så idag var hon pigg fram till vilan, åt som en häst (fisk och potatismos vilken hon vägrar hemma) sen somnade hon på två röda vid vilan.
    Vi hämtade henne vid halv tre för då skulle vi åka till banken och fixa lånen till lägenheten.
    Japp nu är den snart köpt och klar, flytt den 2 februari. Känns så skönt att slippa det här med hyresrätts byte. Nu kan vi köpa oss det vi vill ha i stället.

• sabina82

smurfan: hoppas kevin kryar på sig !!
    Wille är inte frisk än, men har ätit bättre. men har var väldigt lös i magen imorse. Blir mkt ris nu som han älskar. det är ju milt för magen.

mollan: vad härligt att det snart är flytt ! Skönt att ni slipper bytet och får det ni vill ha. Vi bodde i hyresrätt förut, dock trivdes vi sjukt bra men att ha något eget känns ännu bättre !

nanis: skulle nog oxå byta, gör det som känns bäst och det verkar ni ju gjort nu ! grattis, vad roligt med dagisplatsen !

Liten tårtfråga, ni som gör tårtor. har inte gjort tårta på hundra år, men kan man köpa alla små fina dekorationer i affären ?? Ni gör kanske alla fina dekorationer själv? Skrutthumlan och Anke, otroligt fina tårtor ni gjort !!!
    Dock har jag bara sett grönt marsipan lock. Vart kan jag få tag på flera färger ?

• mollan nu

sabina: det finns även rosa färdiga lock.
    Dekorationer till tårta har jag bara gjort själv eller satt på små silverkulor som finns att köpa på vanliga mataffärer.
    Vill du inte använda marsipanlock kan du köpa sugarpaste på panduro, dom har även den färg man använder. The English shop har även massor med färger.
    Som smurfan skrev så är JFLs blogg grymt bra, tårttråden är oxå topp: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m26260981.html

• sabina82

mollan: tack för alla tips. får springa runt idag och kolla lite då ! =)

• sabina82

mollan och smurfan: vad duktiga ni är ! jätte fina kreationer !
    När ni gör typ hjärtan ovanpå gör ni dem i marsipan eller vad dekorerar man med vanligtvis ??

• malincha

Nu har vi bestämt oss. Vi ska ringa och tacka ja till dagisplatsen.
    Han kommer att börja redan 1 feb och Markus ska skola in.

• Angel80

Pesco - var det inte nästa helg? Den 2 feb? Annars har jag missat något. Kan dessutom inte denna helgen. Men nästa skulle kunna funka kanske.

• Anke

det jag har gjort har varit i sugarpaste. det går även att använda marsipan.

english shop i söderhallarna har jättemycket. dom har sugarpaste i olika färger och även vissa färdiga dekorationer. de har spritsmunstycken och massa roliga grejer.
    jag skulle gå dit.
    sabina82 skrev 2008-01-25 09:04:57 följande:
    mollan och smurfan: vad duktiga ni är ! jätte fina kreationer !När ni gör typ hjärtan ovanpå gör ni dem i marsipan eller vad dekorerar man med vanligtvis ??
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006