• milimina

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • Angel80

nanis - skönt att beslutsångesten är över. Låter ju bra med dagiset.

• Anke

tror det blir jättebra, man ska gå på magkänsla

malincha skrev 2008-01-25 10:27:16 följande:
    Nu har vi bestämt oss. Vi ska ringa och tacka ja till dagisplatsen.Han kommer att börja redan 1 feb och Markus ska skola in.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Elisabethjz

Här har i hittat första pricken av vattenkoppor.... Det går på Benjamins förskola så det var ju bara en tidsfråga egentligen. SKÖNT att mamma är här och kan hjälpa till, fö rnu får han vara hemma ett tag.

• Angel80

Elisabeth - ja vattkoppor går man bara och väntar på nu när lilleman ska börja dagis, men lika bra att få det så fort som möjligt tycker jag, ju yngre desto bättre. Hoppas han inte får det allt för jobbigt.

• Elisabethjz

Angel: Precis!! Sägs ju att det är lättast ju mindre dom är! Hoppas det stämmer för jag hade ett helsike, och jag var tonåring.

Nanis: Vad SKÖNT att ni hittat dagis plats!!

• Smurfan 81
    sabina82 skrev 2008-01-25 09:04:57 följande:
    mollan och smurfan: vad duktiga ni är ! jätte fina kreationer !När ni gör typ hjärtan ovanpå gör ni dem i marsipan eller vad dekorerar man med vanligtvis ??
    Jag har gjort det mesta i MMF (Marshmallowfondant). Det blir billigare eftersom man gör den själv. Man smälter marshmallows i mikron med vatten och olja och sen blandar man i florsocker. Med det är svårt att göra figurer i MMF.
    Vilken färg på lock är det du skulle vilja ha? Du kan ju färga marsipan själv. Panduro har fler färger än de som finns i mataffären.

Anke
    Vad kostar SP i söderhallarna?

Elisabethjz
    Åh, vattkoppor! Ja det vill man ju gärna att de får snart så det är "avklarat".
  • Twixie

Elisabeth - Synd att ni bor så långt bort annars hade vi kommit på besök Hoppas han får ett relativt lindrigt utbrott. Sägs ju att det är bättre ju yngre de är...

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Twixie

Pesco - Utgången blev 2 eller 16 feb (tror jag det var flest personer uppskrivna på). Annars är fika alltid trevligt

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Anke

det är ganska dyrt med sp där, man kan även titta på deras webshopp.

webshop.englishshop.se/
    billigast blir ju självklart att beställa på nätet, för fina detaljer för modellering så är flower-paste allra bäst.
    Smurfan 81 skrev 2008-01-25 13:00:27 följande:
    Jag har gjort det mesta i MMF (Marshmallowfondant). Det blir billigare eftersom man gör den själv. Man smälter marshmallows i mikron med vatten och olja och sen blandar man i florsocker. Med det är svårt att göra figurer i MMF. Vilken färg på lock är det du skulle vilja ha? Du kan ju färga marsipan själv. Panduro har fler färger än de som finns i mataffären.AnkeVad kostar SP i söderhallarna?ElisabethjzÅh, vattkoppor! Ja det vill man ju gärna att de får snart så det är "avklarat".
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Smurfan 81
    Anke skrev 2008-01-25 13:48:44 följande:
    det är ganska dyrt med sp där, man kan även titta på deras webshopp.webshop.englishshop.se/billigast blir ju självklart att beställa på nätet, för fina detaljer för modellering så är flower-paste allra bäst.
    Hm... hittar bara icing och den ju lite dyrare. Men deras äggvitepulver var billigare än på Kakburken! Fast jag tar mig ju iofs aldrig in till stan...
Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006