Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Äntligen är jag tillbaka! Efter en vecka i Dalarn och en vecka med datorhaveri kan jag nu äntligen ge er min fulla andakt igen.

Först av allt vill jag tacka Mimmamum för att jag har en jättefin häst att titta på i fönstret.

För det andra vill jag ju passa på att önska Vide välkommen till världen. En söt liten gosse är du!

Något tredeje har jag egentligen inte mer än att jag hunnnit pyssla en hel del under min datorfria vecka. Men bilder blir det inga för ni har väl redan slutat läsa vid punt två eller så.

Kul att vara tillbaka är det i alla fall.

• Birks och Kalles mamma
    Kajsa M skrev 2007-11-14 21:43:09 följande:
    välkommen tillbaka! (orkade läsa HELA)
    Tack du är go du!
  • Birks och Kalles mamma
    knyttis skrev 2007-11-14 22:14:49 följande:
    Roligt att du e tillbaka! Vill gääärna se mycke bilder!
    Bilder kommer..... I morgon! Batterierna på kameran behövde laddas och jag passar på att ladda mina, med en god natts sömn, jag också.
  • Birks och Kalles mamma

Här kommer de utlovade bilderna:

Tomtar att ge bort vid besök. Min mans kommentar var, de där skall du väl ge bort?? Han kanske tycker vi har för mycket julpynt redan

sedan kommer årets julkort. I alla fall de första 8.

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2007-11-23 17:20:03 följande:
    Åh så spännande!Gissa om smeten till saffranstryfflarna var god! Nu står de på kylning får visa när de är färdiga (om de nu blir fina bollar )!Juleja, vad skönt!
    Kan du tänka dig att maila receptet till mig?
    juliah skrev 2007-11-23 16:50:43 följande:
    Heeej, tröttare än efter en förlossning Kommer in senare eller imorgon för en superdetaljerad rapport
    Väntar med spänning!
  • Birks och Kalles mamma
    lasseliten skrev 2007-11-23 21:39:15 följande:
    Hej hopp! tar en liiiten fl paus men nu hittade jag två skåp på blocket som jag måste höra vad ni tycker om...Litar ju hårt på er! www.blocket.se/vi/14259360.htm?ca=8_swww.blocket.se/vi/14301293.htm det något hopp för dessa?
    Jag röstar på nummer två!
    juliah skrev 2007-11-24 06:29:28 följande:
    Godmorgon!Nu får ni som vill höra lite om gårdagen.De kom strax efter 10 på morgonen och åkte efter 16 (fotograf samt stylist). Riktiga "stockholmsbruttor"  trevliga, men ganska stressade. De fotade allrum, hall, vardagsrum och kök. Chefsredaktörens sista ord hade varit: Det får inte bli för vitt! Jag och barnen blev fotade i olika omgångar. Rummen blev stylade och piffade. Blandat med mitt eget och deras saker. Jag hann inte riktigt med, allt gick så fort, jag hade barnen att ta hand om...allt kändes väldigt stressigt och det var bråttom bråttom.Jag kan bli ganska uppstressad själv i närvaro av människor som inte själva har barn när det ska ammas, sovas, ätas och hanteras tvåårstrots utbrott osv. Samtidigt som jag ville hålla ett öga på allt som gjordes...Nåväl, barnen var duktiga och det blev riktigt fina bilder på Noell hann jag se. Hann inte knäppa en enda bild själv.Allrummet har jag ingen koll på alls hur det blev men dukningen hann jag i sista stund stoppa några fula plastiga/glittriga saker. Tog egna grankvistar istället Jag har egentligen inte den blekaste aning om hur det här reportaget kommer att bli så det känns nervöst, min stil är ju enkel men jag förstår ju också att Aftonbladet är en tidning som vänder sig till den stora massan. Nåväl, jag hade plockat fram allt rött jag äger, de kompletterade med superfina Himlakuddar och lite annat. Himlakuddarna måste jag åka och köpa hihi, det blev ju faktikst väldigt fint med dem.Jag kan känna att det var på gränsen till för jobbigt det här, nu är det städning igen som gäller, ser hemskt ut här efter allt. Och jag hade nog förväntat mig ngt som tack också, hoppas på ngt litet faktiskt, men det kan ju lika väl bli så att reportaget blir så fint och mysigt att det räcker som lön för mödan. Har nog inte riktigt landat ännu.Nåväl, stylist är nog inget yrke för mig, jag kan inte jobba med inredning under stress, jag är så petig och noggrann, retar mig fortfarande på att jag inte hann knyta riktigt fina rosetter runt grankvistarna Oj, det blev visst lite långt det här...ville bara dela med mig av hur ett sådant reprotage går till!Nu ska jag skumma ikapp.
    Oj oj oj vilken dag. När kommer reportaget ut?
    knyttis skrev 2007-11-24 06:38:19 följande:
    Juliah- Jahaa så de var så de gick till! Var de vänliga då tjejjerna och förstod din underbara stil? De måste ha känts speciellt att 2 främmande människor kom och huserade i dit hem... Fick du ngr tips förutom kuddarna? Fniss, jag köpte två helvita linnekuddar med God Jul broderi från Himla igår
    Eftersom det är populärt med kuddar med god jul broderat kan jag berätta att jag redan för tre jular sedan gav bort broderade kuddar till min svägerska. Kan meddela att broderiet är enormt skevt och nästan oläsligt, men min söta svägerska använder dem i alla fall. Jag har också en som kommer fram till jul.
  • Birks och Kalles mamma
    knyttis skrev 2007-11-24 21:47:08 följande:
    Menar du att de är så skört att de går upp broderiet?
    Nej jag menar att det är en riktig amatör på broderi som försökt sig på att skriva God Jul i skrivstil. Resultatet ser minst sagt hemgjort ut. Men snäll svägerska tiger om kvaliten och lägger fram kuddarnan i alla fall.
    Karamellfabriken skrev 2007-11-24 22:59:19 följande:
    Jättefina bilder från NK Knyttis!Det är inte utan att man lägtar lite till Stockholm såhär års.Fast det är billigare på landsbygden där man inte kan frestas av något fint.*surt sa räven*
    Vi som bor nära hinner inte in och kolla i alla fall. Vi har fullt upp med att arbeta för att kunna betala huspriserna i denna stad.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 08:51:23 följande:
    Har ni hängt upp julbelysningen än? ( med anledning av den här omröstningen: www.familjeliv.se/Forum-5-122/m27252898.html) Jag vill så gärna göra det.....
    Eftersom julbelysningen i trädgården inte åkte ner efter förra julen, var det bara att sätta i kontakten igen så blev det jättefint på trappen..!
    Gullfina skrev 2007-11-25 10:57:16 följande:
    Gör inte som jaghemmapalandet.blogspot.com
    Välkommen tillbaka! Kul att du är här igen. Bjuder på goda skratt som vanligt!
    MiaMariah skrev 2007-11-25 13:34:44 följande:
    nytt i bloggenhemochlycka.blogspot.com
    Åh vad bra. Det måste jag prova närmare jul. Behöver inte ens kopiera receptet eftersom jag hittar det lätt igen. Hur länge håller chokladtryffel sig egentligen?
    MiaMariah skrev 2007-11-25 15:11:20 följande:
    ang det här med att blockera sitt galleri för andra så har jag snuddat vid tanken själv ibland att göra så eftersom det var någon som tog in identitet och fått kommentarer om var jag bor. så hädanefter följer jag ert ex och skulle någon vilja titta får ni säga till.
    Till!
    numberone skrev 2007-11-25 16:43:24 följande:
    Truffels:Jag har fått en helt underbar färg att måla med...fick tips här inne om jag inte minns helt galet: Jotun, Lady panel, silkesmatt, glans 15, oljebaserad... Den är super fin....blir vitt och ser inte gul eller går ut... bara vackert vit!! dessutom flyter den ut bra så det blir inga penseldrag....
    Lägger den genast på minnet!
    Daggdroppen skrev 2007-11-25 17:32:23 följande:
    Hej på er! Kommer ni ihåg mig? Får man vara med här igen?Nu har vi äntligen både flyttat och fått internet igen. En månad tog det att få internet och då hade vi beställt det redan långt innan flytten... Klarade mig faktiskt förvånansvärt bra utan fl. Men så fort vi fick det att fungera (idag) så är man ju här igen Lade in några (ganska många bilder). INGET är ju piffat än. Gardiner och gardinstänger, fönsterlampor (eller stjärnor) saknas osv. Vi har fått upp EN stjärna (idag) Inga tavlor är uppstatta osv. men det kommer väl... Och kollar man riktigt noga på bilderna så märker man kanske att någon knopp här och där saknas, ev någon liten list osv. Men vi har tak över huvudet och det räcker!Vi fick en ordentlig chock samma kväll vi flyttade in. Vattenläckage. Vår rörmokare hade glömt en propp till det "flerröriga" stanklås vi har så när vi hade diskat på kvällen (orkade inte läsa bruksanvisning till diskmaskinen ) och tog ur propparna till våra stora baljor så forsade ALLt ut på golvet. Första buden vi fick var att vi skulle bli tvungen att riva ut både golv och kök, men nu tror vi att vi inte behöver göra det. Behöver jag säga att jag satte mig ner och bara tjöt? Jag var så trött så jag bokstavligen såg stjärnor och då det. Om rörmokaren skulle ha varitpå plats hade han nacke varit vriden som en disktrasa... Men men. Trots det och en månads  ordentlig förkylning som nu börjat om igen  andra varvet så lever vi.Det var lite från mig. Är sprängfull av iver att få se och höra vad ni pysslat med!!!Kram, Fluffis
    Jag säger bara OJ vilket hus! Och vilket äventyr att flytta in!
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 20:41:24 följande:
    Nu, är jag ikapp!Gemelli: Jag gillar det härwww.dafont.com/kiss-me.font&text=God+...Jag har hittat lummer idag. Det ligger på hyllan i matsalen... Och plockat mängder av mossa, kottar och lingonris. Många kransar kommer det att bli.. Här är en av dagens..
    Kämpar fortfarande för att hinna i kapp. Det kommer att bli fina kransar i alla fall med det materialet.

KAJSA: Hur gick det med skrivbordet? Håller du på och släpar det över gatan nu?
  • Birks och Kalles mamma
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 21:25:11 följande:
    Birkoch kalles mamma har lärt dig det där med att kommentera till fulländling: Bra jobbat! Hur står det till?Mimma: Blocket är livsfarligt..
    Tack bra. Fast trött. Nu skall jag sova så jag orkar jobba natt hela nästa vecka.
  • Birks och Kalles mamma
    nublu skrev 2007-11-26 12:12:08 följande:
    Följde Himmelbits förslag om att googla. Man kan verkligen köpa ALLT på Tradera!FöretagskulturenBra Erbjudande På FöretagskulturenSpara Pengar - Köp På Nätet Idag!www.tradera.comKopierat från Google...
    Jag undrar i vilken form..
  • Birks och Kalles mamma

Tänkte bjuda på en bild från mitt fönster:

Svar på tråden Vita hem del 6