Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-29 22:03:37 följande:
    Mysigt! Ska du ge bort dem eller ha dem själv?
    Jag skall behålla dem själv. Jag älskar blommor.
  • Birks och Kalles mamma
    Bandykillar skrev 2007-12-01 17:58:58 följande:
    Idag har jag bloggat igen. det var ju ca 5 mån sen sist. Hur gör man en så fin första bild där man skriver bloggens namn. Du mimmi har ju flera bilder. Julia med namnet över bilden. Kan ngn hjälpa mig. himmelbit kanske?
    Jag kan hjälpa till om du lämnar din mailadress i min inbox.
    newht skrev 2007-12-01 18:15:44 följande:
    Hello!Har ett nytt inlägg hos mig, har gjort om en ljusstake litegrann!Välkommen in!www.newht.blogspot.com
    Superfin!
    mimmi006 skrev 2007-12-01 18:51:23 följande:
    Barnen brukar tycka mest om pippi, det är min erfarenhet.  Lotta är bra för yngra barn också...Många är skraja för Emils pappa och tycker att Karlsson är en vidrig person! Fast som vuxen kan man tycka att de filmerna är roligast, jag älskar Emilfilmerna!
    Här gillar vi Pippi på de sju haven för den är ju delvis inspelad på kastellet vi åker förbi med färjan varje dag.
    Himmelbit skrev 2007-12-01 20:43:36 följande:
    Jag håller på att bli galen på min son.....I en timmas tid har jag suttit och klappat honom och sjungit, för att få honom att sova. Han vänder sig om heeeela tiden och ska ställa sig upp. Han har fått välling, så han är mätt. Han är nybytt - gahhhh jag blir galen... Jag har väldigt bra tålamod men efter en TIMMA med sång och vändningar så är måttet rågat. Nu har jag lämnat honom ståendes i spjälsängen. Han är skitttrött och står och gungar men ändå... Han är inte ledsen utan vill väl bara inte somna...Nyss hittade han en lampa som han nådde och välte.. grrr... De små liven!Jag är dessutom bortskämd med att tidigare bara ha kunnat lägga ner honom, stoppat om, godnatt och sen gått ut.
    Det kommer och går i omgångar. Känner du att han är för ledsen för att sova, får du hålla ut. Jag minns att mina barn hade perioder då man störde dem när man var inne och försökte trösta och att de somnade med lite skrik på egen hand varje kväll, under peroider.

GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN BEA!
    Beatrize74 skrev 2007-12-02 07:18:43 följande:
    Godmorgon...Ser att du Juliah är uppe med tuppen igen. Vaknar Noell fortfarande okristligt tidigt?Här är det inte längre 05.43 som gäller utan vardagar kan det bli ungefär halv sju och det gör stooor skillnad med trekvart extra tycker jag. Idag kom de emellertid studsandes båda två vid kvart över sex. Sonen lade sig hos oss och skulle nog ha kunnat somna om inte dottern varit så pigg och börjat leka med en musikleksak i hans rum. "Kom och lägg dig hos oss Isabelle", "Men pappa jag är UPPE nu" ropar en pigg tvååring tillbaka. Ja, och är hon uppe så ÄR hon uppe. Nu ska maken få sovmorgon till 8.00. Sedan blir det stor frukost och så ska han åka iväg på jobb "Surprise". Då ska barnen och jag packa och vid halv tolv ska vi ta massa pysselsaker under armen och åka iväg och baka pepparkakor, göra ischoklad och lite annat fint pyssel på vår pysseldag. Får hoppas att maken hinner komma innan det är dags att komma hem. ...Två frågor till er:- Hur många "lösa" stolar kan ni få ihop i ert hem när ni har gäster? (Alltså matsalsstolar/köksstolar/träbrukstolar och annat) - Om du fick 20.000 kronor "över", vad skulle du använda dem till? Semester? Något större till hemmet? Sparande? Småplock som du länge velat ha?
    Alldeles för många stolar om du frågar min man. Han får något uppgivet i ögonen när jag bara nämner ordet stol.

20 000 går lätt åt nu när vi skall bygga till huset.
    juliah skrev 2007-12-02 10:29:57 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Snabbis inne före lunchen, lite nytt hos mig!
    Nu blir jag nyfiken. Väntar dessutom med spänning på Aftonbladet nästa Söndag.
    Några sidor senare såg jag ju resultatet. Superfint!!
    Kajsa M skrev 2007-12-02 10:32:42 följande:
    Nytt i bloggen!blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
    Fint. Trist med den allregiska reaktionen.
    MiaMariah skrev 2007-12-02 13:39:13 följande:
    nytt i min blogg - advent!hemochlycka.blogspot.com
    Snyggt!
    Toola skrev 2007-12-02 15:28:38 följande:
    Goder Afton !Tänkte få bidraga med en liten bild för en gångs skull....Bild på min fina adventsljusstake finns i mitt galleri.Sen tänkte jag bara påminna om hur fantastiskt duktiga ALLA är och vilken otrolig inspiration man får av er ALLA !´Tack för ordet !
    Vad fint. Min advendsljusstake är verkligen skalad i år. Vill ni se bild får ni säga till.
  • Birks och Kalles mamma
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:18:18 följande:
    hihiJa det finns mkt knäppt på youtube. Det är lillbrorsan som skickar en massa dumt till mig ...Min 6åring kom för en stund sedan med en egenhändigt skriven biljet"Vill du gå på dans mamma?"sen fick vi sätta oss i soffan och se på en riktig cheerleader. Bild finns under mappen familjen. Hon vet hur hon ska uppmuntra en ledsen mamma.
    Men åååh vilken gullunge! Mina var inte roliga att tas med i morse. Deras elaka mor hade ju tvingat dem att titta på Harry Potter till kl 9, som min yngste så fint beskrev det. Tyvärr blev det ingen sovmorgon i dag trots att jag börja vid 1. Älsta sonen har simning och börjar skolan 7:30.
  • Birks och Kalles mamma

Här kommer en av mina absoluta favoriter. Den är så vacker fast man inte förstår ett smack av vad de sjunger.

">

• Birks och Kalles mamma
    knyttis skrev 2007-12-02 22:37:32 följande:
    Te joka osaatte suomea! Tips på lite småfilmer från mitt favoritinredningsprogram T.i.l.a i Finland. De två första är härliga personliga hem rätt så mkt i vår smak. Ni kan nog titta fastän ni inte hänger med i språket! Ögonfröjd! För den som vill! Ni ångrar er inte!Gå in här först:www.mtv3.fi/Scrolla sedan längst ner och klicka till vänster där det står(de gråa glasvaser på bilden):T.i.l.a. tutustuu skandinaaviseen muotoiluunSå kollar ni till höger och klickar på 4 rubrikentexten uppifrån:Persoonallinen koti Nuuksion erämaan rauhassa ett härligt drömhemsedan 9:onde uppifrån, klicka på texten:Lapsiperheen kaunis koti sedan till speciellt till Juliah under 26.09Uudenkaupungin helmi där har de använt ett gammal fönster mellan vardagsrum och kök, jätte fint. Du skrev tidigare att ni funderar på fönster, här frå du inspiration.

Netti-tv pitäisi nyt käynnistyä uudessa ikkunassa.

Jos selaimesi pop-up esto on päällä, voit käynnistää Netti-tv:n myös tästä.

Netti-tv:n käyttö edellyttää Windows-käyttöjärjestelmää, Internet Explorer -selainta (5 tai uudempi) ja Media Player 9 -ohjelmaa. Lisäksi selaimen tulee sallia evästeiden ja Javascriptin käyttö. Perusasetuksillä nämä ovat sallittuja. Voit testata laitteistosi Netti-tv-palvelussa.

vet inte vad det betyder....!

• Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2007-12-03 08:51:00 följande:
    Jag låter denna bilden tala för sig själv.  Ni förstår precis hur jag känner!
    Nämen oj! Jag förstår att barnen är stolta. Kan  du inte erbjuda dem att äta upp huset? Tomtegubbarna kan ju kanske stå i deras rum? Säg att mamma inte har plats i vardagsrummet / TV-rummet / Biblioteket / Köket / Sovrummet / etc...
  • Birks och Kalles mamma

Var det ingen som tyckte min video var fin? Eller har ni bara missat att lyssna på den.

Slår ett slag för kulturen på denna sida!Glad

• Birks och Kalles mamma
    Lisa1981 skrev 2007-12-03 09:24:40 följande:
    Åh äntligen måndag nä skämt åsido men helgerna är sååå hektiska när sambon är hemma och allt ska fixas. Man har tusen saker som skall göras så nu sitter jag här och bara myser med tända ljus i köket. Sonen leker för sig själv...LYX.  Jag har ju sagt många gånger att jag ska lägga ut lite bilder och se ni nu tänker jag fakiskt att jag skulle bjuda på lite bilder från vårt hem.Lite shopping och lite inredningsbilder.Oj vad många det blev. Jag lovar att det ska dröja ett tag innan jag lägger in igen.
    Vilka härliga bilder! TACK!
  • Birks och Kalles mamma
    nublu skrev 2007-12-03 08:57:20 följande:
    Bea: Så hemskt var det väl ändå inte? Så länge barnen är små är nog det där smällar du får ta. Det är rätt mysigt med pepparkakshus egentligen. Idag ska jag försöka få ändan ur röven och börja på min vetenskapliga artikel om företagskultur. *pust*
    Skulle du inte rekomendera ett köp av företagskultur på Tradera istället? Enkelt och billigt och klart att använda.
Svar på tråden Vita hem del 6