nublu skrev 2007-12-18 14:28:21 följande:
lasse: Kör i mikron annars - googla efter recept.
Fast gör inte som jag och min mamma gjorde första gången vi hade en micro. Vi visste ju att man inte kunde ha en metallbytta i micron så vi tog en i plast. Som naturligtvis smälte av den kokande knäcken. Vi fick storstäda den nya micron från plastblandad knäk. Nästa sats gjordes i glasbytta och blev jätte bra.
LCroft skrev 2007-12-18 20:40:38 följande:
Gav mig själv en spark där bak och sydde två kuddar och broderade båda, även den med hyvää joulua. Så bara en god jul kvar! Och så hann jag även med pressan till stan på glögg Känner mig riktigt duktig
Super duper duktig!!!! Den blev ju jättefin, trots den suddiga bilden.
lasseliten skrev 2007-12-18 21:27:53 följande:
En stor bild! Köpte en vedkorg idag (bruka). Velar lite, vad tycker ni? Färg, storlek?
Tycker den är fin i färg mot golvet.
MiaMariah skrev 2007-12-18 22:29:35 följande:
Så blev stolen med pynt! Inspirerad av juliah och mimmi alltså.
Åh så fint. De skall vara glada att ha dig till granne!
FruPuffen skrev 2007-12-18 23:33:31 följande:
Måste också berätta att maken fått fast jobb idag!! Jätteskoj, nu känns allt så mycket tryggare och säkrare ekonomiskt, med hus, barn och allt! Han har kämpat jättelänge med olika lösa flygjobb sen han gick sin utbildning för 7 år sen och nu äntligen blev han fast anställd på ett ställe där han trivs kanon. Känns SÅÅ skönt!
Vilken härlig nyhet så här inför jueln. Hälsa och gratulera så mycket.
gemelli skrev 2007-12-18 23:46:44 följande:
Är det någon i tråden som har Peugeot´s Salt & Pepparkvarn?Dom ska ju tydligen vara dom bästa av dom alla. Men hittar ingen pris på dom. Någon som vet?
Vi har salt och pepparkvarn i form av fyrar. Jag köpte min peppar kvarn på Landsort för närmare 20 år sedan. Har sedan kompletterat med saltkvarn, men det är säker mer än 10 år sedan det också. I alla fall gillar jag dem lika mycket fortfarande.
lasseliten skrev 2007-12-19 08:17:25 följande:
Lynn - har tänkt att glasa in med nya fönster som ser gamla ut. Huset är byggt 1928 men du ser ju inte hela huset så det är ju inte så lätt att se... Det vi klurar på nu är hur vi ska sätta dörren. Sätter man den precis vid trappen så får man stå "i" trappen och öppna dörren, finns ingen avsats där. Alternativen är att dra in dörren lite eller att gjuta om trappen...
Det kommer att bli superfint med vitmålat trä. Klart att det är en fördel om man kan stampa av fötterna lite innan man går in i verandan men öppna kan man helt klart göra stående på ett trappsteg. Du kan kanske ställa borsten nedanför trappen. Gjut om trappen om det inte är för mycket pengar och jobb för det du får. Mitt förslag är att du lägger det långt bak i prioriteringslistan så att du hinner vänta och prova hur det fungerar först.
Men som Lynn säger, det finns ju småbarn att tänka på också. Måste ni ha en stentrappa eller kan ni bygga en i trä istället?
Truffles skrev 2007-12-19 10:48:17 följande:
B och Ks mamma, länken fungerar inte...
Trist. Såg att någon annan länkat till samma lite tidigare. Den länken kanske fungerar. Annars kan du kopiera min länk och klistra in den i en ny tab.
Kajsa M skrev 2007-12-19 11:04:19 följande:
Birks och Kalles mammaLider med er! Här är dottern och maken drabbade.Lisa1981Jo lillan och jag som isolerat oss hemma hos mormor har klarat oss hittills. Men jag är rädd att vi blir smittade i alla fall när vi kommmer hem. Viruset överlever så himla länge i textilier osv. Men jag får fortsätta käka vitpeppar!Dottern fortsätter att kräkas. Har hållit på i 40 timmar nu. Hon är totlat urlakad stackarn. Sover bara hela tiden. Börjar bli orolig för uttorkning nu! Hon får inte behålla en klunk vatten. Har sagt till maken nu att bara ge henne saft, tydligen ska det vara lättare för magen att behålla än rent vatten. Så hon missar sin första skolavslutning imorgon.
Stackarna. Är det inte att gå in lite föööör mycket för vita hem, eller. Mina är i alla fall lika bleka om nosen som de vita soffor de ligger i. Te med socker teskedsvis är ett alternativ. men vänta lite innan ni börjar.