Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-20 12:08:58 följande:
    birks, kan jag få återkomma med recept?
    Det går jätte bra!
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2007-12-20 16:04:28 följande:
    Lägger till dig oxå, men adresslistan ser skum ut  Säg gärna till om du kommer in...
    Jag kommer inte heller in och det gjorde tidigare.
  • Birks och Kalles mamma
    JeaJea skrev 2007-12-21 01:32:16 följande:
    godnatt!haha min man är också en prylgubbe, hans senaste är en fjärrkontroll till utebelysningen, finns på Clas Olsson. kikar in och säger God Jul. nytt i min blogg också.www.kronbladochlantliv.blogspot.com
    Vilka underbara blomsterdekorationer du gör. Jag njuter varje kväll av din fina ljusmanchett jag har runt ett blockljus på ett silverfat. Pecis som L-Crofr, om jag minns rätt.
    juliah skrev 2007-12-21 08:25:22 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Nytt!
    Fint! Baktråget med granthäpplena var jättevackert. Jag har fuskäpplen som jag sättter i min Blekingestake. Eftersom jag får några över, lägger jag dem i en skål på bordet tilsammans med julkorten. Du ser både staken och äpplena på bilden.

• Birks och Kalles mamma
    Peak skrev 2007-12-21 09:32:27 följande:
    nån som fraktat möbler? Funderar på om vi kan åka till Gbg när möbelgrossen har nästa utförsäljning, och om man kan låta ngt företag hämta möblerna och köra till Örebro, kostar det en förmögenhet?? Någon som vet?
    Det kostar en hel massa. Hyr ett stort släp med tak på Statoil och kör ner själva.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2007-12-22 06:39:11 följande:
    Här har vi precis fått "beskedet" - vi kommer få fira julen hemma ensamma. Nu har sonen också åkt dit och kräktes nyss. Jag mår supertjockt och sitter här och försöker tänka på annat, men troligtvis har jag trillat dit med. Så tråkigt...och jag som nästan hade ropat "Hej" då dottern inte kräkts förrän igår natt en gång och hela dagen har gått utan att hon varit lös i magen eller kräkts, bara haft feber och sovit. Tänkte väl att det kanske var en förkylning som satt sig på magen eller något. ...Nåväl...pysslade ihop några julklappsetiketter igår i alla fall. Jag har lagt ut en mall ifall någon känner för ett "sista minuten"-pyssel.beasbarnslikheter.blogspot.com/
    Men om han inte kräks efter kl 13 i dag är det ju 48 timmar kvar till julfirande och det är tillräckligt för att vara smittfri med råge.
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2007-12-22 11:14:18 följande:
    Suck... just satt upp julgransbelysningen och sätter in kontakten och vad händer då  Skiten fungerar inte  Är det inte en klassiker.Jaha då måste man åka köpa ny belysning, men vad ska man ha nu förtiden? Små eller stora ljus? Vad har ni?
    Vi har både och.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2007-12-23 08:16:19 följande:
    Godmorgon goa "vitisar"!Vitpeppar, vitpeppar (verkar ju fungera med det uttrycket hittills), så har varken jag eller maken blivit dålig än. Sonen har börjat äta så smått, dottern är fortfarande hängig, äter dåligt och har feber. Inte bra alls. Beroende hur hon mår under dagen överväger vi att åka in med henne och låta undersöka henne. Hon har inte ätit någonting mer än druckit mjölk sedan i onsdags kväll. Och så febern då, hänger vid 39 grader hela tiden. Så jobbigt att se henne, vårt lilla yrväder, vara helt apatisk och ledsen hela tiden. Imorgon har det gått 48 timmar sedan sonen kräktes, så då känner vi att vi kan åka in med henne, hennes far eller jag. Det var ju betydligt längre sedan hon kräktes, men vill verkligen inte riskera att smitta ner någon. Ni är så goa som tänker på oss. Vi känner oss lite ensamma och isolerade här hemma som ni kanske förstår. Ingen av oss har varit ute sedan i onsdags mer än tagit lite luft ute i trädgården. (Och sånt blir man ju inte direkt friskare av, att inte få något solsken...ska ta ut barnen idag då sonen är bättre också).Nog tjatat om oss. Faktiskt....Ni visar så vackra bilder. Vilka underbara granar. Och ärligt talat har jag nog inte sett EN endaste FUL gran, varken här...eller någon gång annars. Om granen är grön (tycker inte om vita, rosa. svarta granar), så spelar det egentligen ingen roll hur granen är pyntad, allt är fint på något sätt. Eller har ni något exempel sparad på er dator - på en FUL gran? Skulle vara kul att se. ...Ska läsa ikapp nu.
    Har du provat att mata henne med Majsvälling? Det är jättesnällt mot magen men ger ordentlig mättnad och näring.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2007-12-23 11:17:40 följande:
    Birks och Kalles mamma - ja-a..vi har givit henne majsvälling i flaska och det brukar fungera bra, men nu tar hon bara några "tuttar" och sedan vill hon inte ha mer. Knivigt! I morse nästan tvångsmatade jag stackarn med några bitar vitt bröd. Inte heller bra! Tack för att du bryr dig om!Tack för tips om tomtemasker - har ju bara Konsum och ICA här, så får hoppas på ICA då. Vi pratade om HUR vi skulle göra vid julklappsutdelningen. Automatiskt så förberedde jag (tomten) två små säckar med samtliga paket, men i makens familj kom tomten bara med några få paket, resten fanns under granen. Hur brukar ni göra?
    Tomten har med sig ett paket var åt barnen. Resten ligger under granen. Kan det kanske vara på grund av febern? Prova att ge henne Alvedon och strax därefter välling då hon är som piggast. Nyp henne i huden. Om huden stannar så som du klämt skall du direkt ta henne till sjukhus, det är ett tecken på att hon är uttorkad. Pova att ge henne glass. Helst Piggelin eller annan isglass. Bra mot feber och ger vätska.
  • Birks och Kalles mamma
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-23 11:27:24 följande:
    Skönt att ha några som står på min sida.Är själv rätt matt efter att ha vaknat 1.30 av systerdottern, 2.30 av att syrran och hennes man kom hem och 3.00 av att maken kom hem. Inte hann jag somna om mellan varven heller. Och väcktes gjorde jag klockan 6.30 av att en bobbycar ramlade ner för trappan.*det är roligt nästan jämt*
    Stackare! Du får väcka de andra och ta en eftermiddagslur istället.
  • Birks och Kalles mamma

God jul till er alla önskar en numera nybastad och nybadad mor till Birk och Kalle. Och om ni undrar: Ja det var i havet jag badade, fast ganska snabbt.

Svar på tråden Vita hem del 6