Beatrize74 skrev 2007-12-23 08:16:19 följande:
Godmorgon goa "vitisar"!Vitpeppar, vitpeppar (verkar ju fungera med det uttrycket hittills), så har varken jag eller maken blivit dålig än. Sonen har börjat äta så smått, dottern är fortfarande hängig, äter dåligt och har feber. Inte bra alls. Beroende hur hon mår under dagen överväger vi att åka in med henne och låta undersöka henne. Hon har inte ätit någonting mer än druckit mjölk sedan i onsdags kväll. Och så febern då, hänger vid 39 grader hela tiden. Så jobbigt att se henne, vårt lilla yrväder, vara helt apatisk och ledsen hela tiden. Imorgon har det gått 48 timmar sedan sonen kräktes, så då känner vi att vi kan åka in med henne, hennes far eller jag. Det var ju betydligt längre sedan hon kräktes, men vill verkligen inte riskera att smitta ner någon. Ni är så goa som tänker på oss. Vi känner oss lite ensamma och isolerade här hemma som ni kanske förstår. Ingen av oss har varit ute sedan i onsdags mer än tagit lite luft ute i trädgården. (Och sånt blir man ju inte direkt friskare av, att inte få något solsken...ska ta ut barnen idag då sonen är bättre också).Nog tjatat om oss. Faktiskt....Ni visar så vackra bilder. Vilka underbara granar. Och ärligt talat har jag nog inte sett EN endaste FUL gran, varken här...eller någon gång annars. Om granen är grön (tycker inte om vita, rosa. svarta granar), så spelar det egentligen ingen roll hur granen är pyntad, allt är fint på något sätt. Eller har ni något exempel sparad på er dator - på en FUL gran? Skulle vara kul att se. ...Ska läsa ikapp nu.
Har du provat att mata henne med Majsvälling? Det är jättesnällt mot magen men ger ordentlig mättnad och näring.