Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-11-27 08:01:12 följande:
    Lina: Tar tillbaka den "okreativa latmasken" och ersätter den med "rationellt tidsbesparande" istället. Får se hur mycket det blir gjort här idag. Gustav ska vara hemma, han är trött och sliten och har antagligen ont i halsen. Ska väcka honom snart så att han kommer i säng hyfsat tidigt i kväll. Så idag blir det inget skoljobb gjort! Möjligen kakor...
    Själv satsar jag på barnarbete vad gäller dörr deorationen:

• Birks och Kalles mamma
    juliah skrev 2007-11-27 09:09:33 följande:
    Så mysigt Birks!
    Tack! Det är 6-åringen som fixat i skolan.
    Vilket underbart och spännande telefonsamtal! Tänk att få vara med i tidning och bok. När kommer förresten Aftonbladet ut. Är det nästa vecka?
  • Birks och Kalles mamma
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-27 09:23:09 följande:
    Åh, vad fint!Nu blir det dagis för lillebror och simskolan för mellankillen. Sen blir det två timmar själv hemma för min del innan jag börjar jobba. De där timmarna är guld värda!!
    Ja det är skönt att vara ensam hemma. Själv skall jag hoppa i säng så jag hinner sova lite innan det är dags att hämta barnen. Jag har jobbat natt igen.
  • Birks och Kalles mamma
    Daggdroppen skrev 2007-11-27 13:38:10 följande:
    Nu behöver jag er HJÄLP tjejer!!!!Har beslutsångest över vilken bild som ska bli årets julkort. Tar ni en titt i mitt galleri och ger er åsikt???SNÄLLA!!!
    Jag tycker de var fina allihop. Annars kan du ju måla av dem istället...

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2007-11-27 19:09:32 följande:
    Kajsa, så fin kudde!Birk, underbart! Kan tänka mig att det doftar underbart där hemma!almlin, vad roligt med ett inlägg! Vilken mysig stuga! Vad ska ni göra i ert hus?
    Nja det är fusk alltihop. Pepparkaorna var färdigköpta! Men dekorationen gjorde jag med hjälp av en medicinspruta jag tog på jobbet.
  • Birks och Kalles mamma
    caffe latte skrev 2007-11-27 19:15:54 följande:
    Åh, så glad jag är. Jag har just klickat hem dessa:www.systerlycklig.se/ShowProduct.aspx .aspx?prodid=2021&cat=282Nu skulle jag bara vilja ha ett större hus också (för värmeljus). Om ni ser ett sådant någonstans kan ni väl hojta till.
    www.tradgardsliv.se/

Kajsa M skrev 2007-11-27 19:16:33 följande:
    Åh var ska du hänga dom? För itne ska de ätas väl?
    Nä jag hoppas att ungarna inte käkar upp dom. Tänkte att de kanske skulle kunna vara fina i julgranen.
    Hannnas skrev 2007-11-27 19:52:03 följande:
    Smart! Vilken spruta använde du? en etta? *funderar på att hälsa på mitt jobb o sno några*
    10 ml fungerade fin fint.
  • Birks och Kalles mamma
    Gullfina skrev 2007-11-28 07:21:29 följande:
    Lite nysytthemmapalandet.blogspot.com
    Tjusigt!
    malins79 skrev 2007-11-28 07:25:41 följande:
    Vilka fina påsar. Jag ska försöka hinna sitta lite vid symaskinen mellan mellan jul och nyår och sy lite påsar.
    Jag med. Skall försöka sy påsar i segeltyg. Älsta sonen har börjat scouterna och behöver packpåsar. Någon som har fler ideer på vad man kan göra av gamla segel till en för länge sedan kasserad windsurfingbräda.

MORI: Stackare! Sånt skall man inte behöva råka ut för!
    Karamellfabriken skrev 2007-11-28 11:26:40 följande:
    Ang. att spara gamla tidning så har jag sparat och sparat i mååånga år.Särskilt sådana nummer som berörde större renoveringar av t ex kök och badrum. Fast nu när vi skulle renovera köket märkte jag att jag inte hade någon användning av dem faktiskt så jag slängde dem och har inte saknat dem än Så nu sparar jag bara ett par av de senaste numren eller ger bort dem till min mamma. Återvinning är ju bra
    Vi lägger in de senaste nummren på toa. Där har vi tid att läsa dem. Efter ett tag byts de ut mot nya. Att spara dem känns inte som ett alternativ efter den behandlingen.
    Adamama skrev 2007-11-28 11:44:04 följande:
    MiaMariah - såg att du och VSM diskuterade fika. Jag har raggat fikasällskap med VSM, men barnen blir sjuka hela iden. Men snart kunde vi väl ta en gemensam fika? Jag vill se allt julpynt hos VSM. Det vågar du väl MiaMariah... Det är ju bara bra om vi är fler. Det sprider ju riskerna i fall att någon av oss bara har utgett sig för att vara en inredningsintresserad kvinna i 30-årsåldern med förkärlek för vitt och i själva verket heter Manfred, är 62 och gillar terracottafärger. Huva!
    ASG!
  • Birks och Kalles mamma

Minns ni pepparkakorna? Nu har de fått sin plats...

Svar på tråden Vita hem del 6