Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2008-01-04 22:37:06 följande:
    *räcker upp en 74-hand till*
    Och mig med in i adressboken, när du ändå är i farten.
    Toola skrev 2008-01-04 22:39:46 följande:
    Ojojoj småflickor säger jag bara - jag för min del har då slutat både räkna o fylla för länge sedan Men nu ska jag bildbomba er igen....har ju fyndat på rea idag !
    Vilka fina saker! Det är alltid så kul att se på bilder.
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-04 23:03:50 följande:
    Fast jag fick höra att jag såg ut att vara 23 sist jag var på krogen.
    Så du går fortfarande på krogen? Det är i alla fall ett tecken på att man är ung! Själv är jag jämngammal med Eddan om jag minns rätt.
    Himmelbit skrev 2008-01-04 23:40:43 följande:
    Idag visar jag en av mina inspirationskällor i bloggen - Välkommen!njutensmula.blogspot.com/
    Jättevackert. Sådana stenar samlar jag och lägger i min glaslykta istället för färdigköpta jämnrunda stenar eller grus. Har en från Villeroy & Boch.
  • Birks och Kalles mamma

Grattis på födelsedagen Lina!

• Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2008-01-05 11:22:22 följande:
    Ni som målat IKEA´s akryllacksmöbler, vad har ni använt er av för färg?Jag har aldrig lyckat få det bra! Tänkte att jag skulle köpa den här stolen som första stol till Vide, www.ikea.com/PIAimages/37496_PE129484_S4.jpginnan vi köper Tripp Trappen. För jag minns att den inte var så bra första tiden....
    Fast tripp trappen var super med bygel och kudde. Vi hade en vit och blå kudde. Den finns nog kvar på vinden fortfarande

Bilden är inte lika gul som ni tror. Väggarna var faktiskt gula i vårt förra hus.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-01-05 11:57:47 följande:
    näe...två städdagar motsvarar en hotellövernattning i huvudstaden i två dagar med gängse shopping"
    Då kan du boka 2 dagars städning i alla fall eftersom du får låna vår gäststuga gratis.
  • Birks och Kalles mamma
    gemelli skrev 2008-01-05 16:58:14 följande:
    Jaaa vad märkligt... Joo stolen känner jag till, hade sån till mina killar. Men just den där babyseat. Men den tillhör alltså stolsdynan om jag fattat det rätt?
    Du är välkommen att hämta stolsdynan här om jag hittar den på vinden. Bygeln kanske du kan hitta i rätt färg någon annan stans annars kan vi nog avvara den också. Numera har vi inte så många bebisar på besök.
  • Birks och Kalles mamma
    Kajsa M skrev 2008-01-05 19:10:25 följande:
    Jag tror inte det finns ngn 60-talist här? Inte som vågat erkänna i alla fall
    Jodå och erkänner det gör jag också!
  • Birks och Kalles mamma
    Himmelbit skrev 2008-01-05 20:03:25 följande:
    Mera bilder... De här fina plåtburkarna fick Melker i julklapp Ett gulligt får som han fick när moster och kusiner hade varit på Gotland plus Brio-bil som var dop-present.
    De burkarna är verkligen superfina. Jag har tittat på dem flera gånger och tänkt att de borde man köpa.
  • Birks och Kalles mamma
    LCroft skrev 2008-01-07 18:38:21 följande:
    Ryms ingenstans! Stort som jag vet inte vad, hade ute det i somras en tid och så stort det blev plötsligt i vardagsrummet!
    Kan du inte lägga spottar i krukan och lysa upp trädet undeifrån så som man kan göra med utebelysning.
  • Birks och Kalles mamma
    numberone skrev 2008-01-07 23:06:41 följande:
    hihi ne fast kanske kan ha det hos grannen i så fall
    Det är ju inte så dumt att lämna in bebisen med bajsblöja till grannen och få tillbaka bebben ren och bytt.
  • Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-01-08 13:22:33 följande:
    Åh jag är så glad! Fick mail från Lantliv, min favorittidning! De undrar om de får tipsa om min blogg i nr 3, de ville även visa bild på mina Änglapållar! Så skoj! De ska tydligen tipsa om en inredningsblogg i varje nummer! *lycka*
    Kul! Grattis.
    mimmamum skrev 2008-01-08 13:31:54 följande:
    LCroft - stort grattis! Sweet, jag gillar skarpkalligrafi.se Helt makalösa skyltar! Finns både i zink och på trä eller eget förslag, kika in på hennes sida!Tack Camilla, det är så skoj!Nu behöver jag lite smakråd! Jag har sytt en Maileginspirerad kanin av linne, ska han få kläder, i så fall vilka och hur syr man! Kan någon hjälpa?
    Jag ser framför mig något stickat plagg.

L-Croft Grattis till nya jobbet. Du gör rätt i att ta jobbet på ett stort företag med bättre lön.
Svar på tråden Vita hem del 6