• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    lillafruluva skrev 2007-12-13 11:22:34 följande:
    Åh, vita hjärtan??
    Vita med röda langettstygn och röda med röda sömmar.. Lagom små att hänga i granen.

Tack tjejer!
    Ska piffa skåpet om en stund. Just nu städar jag och pojkarna i källaren.. De är sååå söta när de packar upp bebisleksaker till kusinen..
  • Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:37:20 följande:
    Vita med röda langettstygn och röda med röda sömmar.. Lagom små att hänga i granen.Tack tjejer!Ska piffa skåpet om en stund. Just nu städar jag och pojkarna i källaren.. De är sååå söta när de packar upp bebisleksaker till kusinen..
    hihi, vad gulliga...

nähe, nu måste jag dra mig härifrån...ses sen! Ha en bra dag allihopa!
  • lillafruluva
    Pärla1 skrev 2007-12-13 11:37:03 följande:
    Nu e masken på, SHIT  vad effektiv man blivit sen man fick barn!
    Ja, nu när dottern sover sittar jag här och skriver med ena handen och hsr andra handen i kalsmeten
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-13 08:44:05 följande:
    Fast det är ganska dyrt, nästan 700kr.
    Oj, ja då är det ju inte värt det.
    newht skrev 2007-12-13 09:23:34 följande:
    God morgon flickor!Smyger in o önskar er en mysig lucia!Jag började dagen med kaffe o lussefirande från Zorngården...åh, så fint det var!:)Har gjort en dörrkrans, kom in o se vettja!www.newht.blogspot.com
    Va fint! Ja den är helt klart värt sprickor i händerna
    Karamellfabriken skrev 2007-12-13 10:03:12 följande:
    Kikar in och önskar alla en riktigt GLAD LUCIA!Här ska målas idag. Tak, väggar, fönsterkarmar och bakom elementen.Kanske blir det en runda till mio för att kika närmare på denna lampan. Vad gillar ni den?www.mio.se/Sortiment/Belysning/Bordlampor/Ham...
    Påminner mycket om HD lampan tycker jag. Ja upptill då. Den är fin men gillar HD foten bättre.
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:05:05 följande:
     Tack Sötnos!Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
    Åå så fint det blev!!
  • juliah

vsm, å så fint det blev! Vi har en värmepump som är ännu fulare, och ja, det finns liksom inget att göra åt saken. men om ni använder den endast sommartid så kanske ett vitt linneöverdrag kan funka?

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 08:00:11 följande:
    Här i Finland är det bara den svensktalande delen som firar Lucia. Våra barn går i finskspråkigt dagis och därför blir det inget luciafirande där. Lite synd. Vi ska fira det här hemma ikväll istället (orkade inte nu på morgonen)VSM: Kålrotslåda är mums! Gillade det även som barn Får vi se bilder på skåpet på plats sen?Lisa: Svårt när du har så många fina bord att välja mellan Himmelbit: Inte alla som firat nyårsafton som ni gjorde ifjol då Föddes han sent eller tidigt på dagen? Tänk att det kan vara bara några minuters ålderskillnad på några som är födda på olika år (filosofen i mig som talar )
    Nej precis! Det är ju ett lite annorlunda sätt att fira på..
    Han föddes kl 19.00 på kvällen... Hmmm, vi var deras hetaste tips på att bli första föräldrarna på Höglandet år 2007. Men, nejdå när det väl hände då gick det undan... Så man kan ju inte vara en mycket senare 2006:a (skulle egentligen komma 23/1).