• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    juliah skrev 2007-12-13 10:49:42 följande:
    vsm, haha, du har alltså 200m2 mer att städa än jag! Usch, din stackare så mkt yta att hålla efter, men visst, jag hade då gärna bott större.
    Jag har nog trott att det skulla vara jobbigare att gå från 90kvm till detta jättehuset. Men det är inte så faligt faktiskt. Jag är mest noggrann med bottenvåningen. Källaren och övervåningen städar jag mer sällan..
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:49:22 följande:
    Hej vänner!Håller på att göra en julkorg till de som vi köpte vårt hus av. De är så gulliga och hjälper oss med trädklippning och rabattinventering. jag har lagt i...chokladask, vita små julstjärnor, mini-en, glögg, hemmagjord ischoklad (vit ), ljus med ett band runt, apelsiner med nejlikor i, julservetter...Men jag tycker att korgen ser lite fjuttig ut...Har ni några tips på av mer jag kan lägga i?
    Pepparkakor inslagna i cellofan fyller ut lite, eller saffranskorpor..
  • juliah

Jaa bilder! Nej jag förstår att man inte kan vara petnoga, finns ingen anledning. Tycker att du är fantastiskt duktig med arbete, tre barn och ett vackert hem.

• Pärla1
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 10:50:32 följande:
    Pärla1: om du står ut med att det inte är färdig piffat så! Jag ställde alla fotografier som stod i bokhyllan uppe på och blev inte nöjd.. Det ska ändras om idag.. Bild kommer om två minuter..
    Det gör inget, vill se!!hihi
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:55:32 följande:
    ah, tack VSM. Jag och sonen gjorde faktiskt peppatkakor i veckan...cellofan, var får jag tag på det? Bokhandeln kanske?!  
    ja, det finns det här hos oss iaf...
    lillafruluva skrev 2007-12-13 10:54:22 följande:
    Idag ska jag hämta hyllorna i tjejernas rum, nu börjar det se riktigt bra ut där...bara väggarna och lite mer piff sen
    Det e så roligt när man börjar se slut resultatet och att man blir nöjd!
  • Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-13 10:55:32 följande:
    ah, tack VSM. Jag och sonen gjorde faktiskt peppatkakor i veckan...cellofan, var får jag tag på det? Bokhandeln kanske?!  
    Det brukar finnas där man köper presentpapper. Har alltid det hemma, är ett superlätt sätt att få prestenter att se lyxigare/roligare ut än vad de är..
    juliah skrev 2007-12-13 10:56:10 följande:
    Jaa bilder! Nej jag förstår att man inte kan vara petnoga, finns ingen anledning. Tycker att du är fantastiskt duktig med arbete, tre barn och ett vackert hem.
    Generad Tack Sötnos !

Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!

Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?

Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
  • Camilla R

Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 10:50:32 följande:

Pärla1: om du står ut med att det inte är färdig piffat så! Jag ställde alla fotografier som stod i bokhyllan uppe på och blev inte nöjd.. Det ska ändras om idag.. Bild kommer om två minuter..
    Jag är också jättenyfiken (som alltid) tycker skåpet var jättefint när jag såg det första gången (grundmålat). Så härligt med både täckt och vitrin och med så fina spröjs.
  • Camilla R

Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 11:05:05 följande:

Tack Sötnos!Fyyy, vad det är tråkigt att ta kort när det är så grått och mörkt ute!Vad gör man med den fula AC:n på väggen? Bygger in den i en låda? Den är underbar att ha när det är galet varmt på sommaren, men vad gör man av den nu?Bokhyllorna står kvar.. Maken och jag ska ta ut dem i garaget ikväll..
    Åhhhh, så fint det blev, verkligen jättehärligt skåp!