• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    MariaV skrev 2007-12-13 21:23:18 följande:
    Jag har testat, första gången för nån dag sen. Mimmi006 testade väl på det för ett tag sen, hade något inlägg i bloggen iaf. Håller du på med det?God kväll förresten tjejer!
    Godkväll!

Jag letar efter en freebie med ballonger, serpentiner o dyl men hittar ingen. Har du ngt sådant?? Mimmi har fått sina freebies från mig (om hon inte även har hämtat egna), så jag har dem hon har.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 21:24:26 följande:
    Godkväll Maria och samtidigt godnattJag ska nämligen krama kudden nu.Natti natti alla
    Natti natti och sov gott!
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-13 21:24:22 följande:
    *asg* Efterlyser igen - det finns ingen av er som håller på med digiscrap??
    nope!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 21:24:26 följande:
    Godkväll Maria och samtidigt godnattJag ska nämligen krama kudden nu.Natti natti alla
    natti!
  • MiaMariah

Och jag tjatar lite till om detta;

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
  • MariaV
    Himmelbit skrev 2007-12-13 21:25:53 följande:
    Godkväll! Jag letar efter en freebie med ballonger, serpentiner o dyl men hittar ingen. Har du ngt sådant?? Mimmi har fått sina freebies från mig (om hon inte även har hämtat egna), så jag har dem hon har.
    Nopp, jag har nog inget sånt. Jag kan kolla om jag hittar några. Själv så letar jag efter tejp.
  • Himmelbit
    MariaV skrev 2007-12-13 21:32:44 följande:
    Nopp, jag har nog inget sånt. Jag kan kolla om jag hittar några. Själv så letar jag efter tejp.
    Det har jag för mig att jag sett när jag letat runt. Hmmm, ska kolla! Menar du genomskinlig eller "gul"?
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 21:19:00 följande:
    hehe ja jag har nog släpat än det ena än det andra mellan Sverige och Finland, så nog får jag säkert skåpet också. Ja du menar att du tar betalt i euro? 5kr är väl ca 50cent... men jag är rätt generös så vi kan väl säga en euro jämnt?
    Fast skåpen i Finland kostar väl bra mycket mer än 5 cent? . Betalar du vad ett liknade skåp kostar i Finland så kan det bli aktuellt med än affär .

Himmelbit: Jag och tvååringen var där i maj, när hennes son var 1 månad. Nu är han 8½ månad och ett helt annat barn en det lilla pyre som jag träffade. Sen är det extra tråkigt att inte få lära känna min systerdotter. Hon är 3½ och har DS. Det känns som om man missar massor, när jag var där kunnde jag inte ens de enklaste tecknen hon gjorde..
    Syrran vill gärna flytta hem, men det blir inte förrens om ca 7 år när hennes man går i pension från marinkåren. (= bra lön resten av livet)
  • FruPuffen

God kväll! Och GLAD LUCIA på er! Har bytt pres bild dagen till ära . Den ska bli vårt julkort, men det var inte lätt att få till den... Någon slags bild blev det iallafall mellan gråtatacker, springa iväg, glida ner, säcka ihop, vifta med stjärna nästan i lillebrors öga m.m

I kväll målar maken pärlsponten i köket vit. Jag gör Vit-julstrutar till granen och tidigare idag sydde jag julstrumpor i vit filt. Och så har jag planerat lite till Viggos dop på lördag mellan amningarna och allt det där ni vet...

Ska läsa i kapp lite nu...