• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah

Och jag tjatar lite till om detta;

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
  • Mori

Hej tjejer!!
    Gud som jag saknat er! Jag har inte ens varit innen i tråden på en vecka tror jag Jag har pluggat och pluggat och pluggat. Men nu är betygen satta, och jag kan ägna lite tid åt annat. Äntligen!!  Mitt slit belönade sig och jag fick MVG i alla kurserna. jag är stolt så jag kan spricka
    Har lite nytt pyssel liggandes här, men jag hittar inte kameran! Någon som är lite småsynsk?

• Toola

God Kväll !

Nu har jag äntligen kommit mig för att :a

Så här kommer första smakprovet....om jag får det att funka alltså

Min lilla Pepparkaksgumma !

Bild 663.jpg

• MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-13 23:02:11 följande:
    Hej tjejer!!Gud som jag saknat er! Jag har inte ens varit innen i tråden på en vecka tror jag Jag har pluggat och pluggat och pluggat. Men nu är betygen satta, och jag kan ägna lite tid åt annat. Äntligen!!  Mitt slit belönade sig och jag fick MVG i alla kurserna. jag är stolt så jag kan sprickaHar lite nytt pyssel liggandes här, men jag hittar inte kameran! Någon som är lite småsynsk?
    Men shit vad duktig du är - stort grattis!!
    Toola skrev 2007-12-13 23:03:32 följande:
    God Kväll !Nu har jag äntligen kommit mig för att :aSå här kommer första smakprovet....om jag får det att funka alltsåMin lilla Pepparkaksgumma !
    Ååå gud vad söt!!
  • Mori
    Toola skrev 2007-12-13 23:03:32 följande:
    God Kväll !Nu har jag äntligen kommit mig för att :aSå här kommer första smakprovet....om jag får det att funka alltsåMin lilla Pepparkaksgumma !
    Så söt!!! Var köpte du klänningen?
    MiaMariah: Tack snälla du !!!
  • LinaoMatilda

VSM: hehe såklart, 5 cent skulle ju kännas som ett hån, det var 50 cent Skrattande

Mori: Grattis! Va kul Visst känns det bra när man jobbat hårt och sen får belöning för det!

Toola: Vilken söt pepparkakstjej!

• LCroft

Godmorgon!

Mori: Stort grattis! Duktigt jobbat

Toola så söt liten pepparkakstjej!

Det blev tillbaka till vardagen igen, mannen som varit sjukskriven i flera veckor har återvänt till jobbet, vilket betyder att jag får glatt göra mig och Ida klar i tid för att föra Rebecca till skolan. Varit så skönt att bara mysa på här på morgonen och göra oss klara i sakta mak. Å andra sidan så kanske jag får nåt gjort igen när han inte är hemma och "stör" mig

Min ljusstake i fönstret i köket har pajjat och jag måste ha nåt nytt dit så det ska vi gå och titta på idag tror jag.

Vad har alla för planer för dagen?

• lasseliten

God morgon!

Här vaknade E alldeles för tidgit! Han har varit en riktigt sjusovare senaste tiden så jag är inte riktigt van att gå upp innan 6.

Hm..planer för idag. Vill baka något gott julbröd men har inget recept. Tips?