• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MariaV

Vilken söt pressbild FruPuffen! Passar på att fråga ifall man får komma in på din sida?

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-13 21:48:57 följande:
    Fast skåpen i Finland kostar väl bra mycket mer än 5 cent? . Betalar du vad ett liknade skåp kostar i Finland så kan det bli aktuellt med än affär.Himmelbit: Jag och tvååringen var där i maj, när hennes son var 1 månad. Nu är han 8½ månad och ett helt annat barn en det lilla pyre som jag träffade. Sen är det extra tråkigt att inte få lära känna min systerdotter. Hon är 3½ och har DS. Det känns som om man missar massor, när jag var där kunnde jag inte ens de enklaste tecknen hon gjorde..Syrran vill gärna flytta hem, men det blir inte förrens om ca 7 år när hennes man går i pension från marinkåren. (= bra lön resten av livet)
    Ojdå, ja då förstår jag att 7 år känns väääldigt längre!!
    Vid vilken ålder går de i pension där?
    MariaV skrev 2007-12-13 21:43:13 följande:
    genomskinlig.Här kanske du kan hitta något? www.digiscrapdepot.com/freebies/theme/birthda...
    Tack för tipset. Grrrr blir så irriterad bara. Så fort man hittar ngt bra så är man antingen försent ute för att ladda hem den eller så kostar den pengar (även att det först står att det är en freebie... Har du hittat ngn tejp?
  • MariaV
    Himmelbit skrev 2007-12-13 22:11:54 följande:
    Tack för tipset. Grrrr blir så irriterad bara. Så fort man hittar ngt bra så är man antingen försent ute för att ladda hem den eller så kostar den pengar (även att det först står att det är en freebie... Har du hittat ngn tejp?
    Jaha jag har fått hem massa från den där sidan. Men nej ingen tejp har jag hittat..
  • MariaV
    mimmi006 skrev 2007-12-13 22:16:26 följande:
    Jag bara hoppar in här och lägger mig i... Jag har använt mig av www.scrapblog.com , där fanns det en del gratisbilder!
    Tack för tipset! Ska genast kolla
  • MariaV

Tack!

FruPuffen skrev 2007-12-13 22:16:36 följande:
    VSM och Maria V: Oj förlåt, det var inte meningen!! Självklart får ni komma in!!
  • Beatrize74

Har tjuvläst lite under kvällen, men inte fallit för frestelsen att sätta mig ner någon längre stund och kommentera eller skriva något. För att jag överhuvudtaget ska få något gjort så måste jag hålla mig lite lugn på FL-sidan har jag märkt.

Ikväll har det inte blivit några stora gester när det gäller vardagsrummet, men jag har trixat med några fotografier på familjen på datorn, skrivit ut och satt in i äldre ramar som jag länge haft liggande. Det ger en annan "tyngd" till rummet att ha en ram som funnits med ett tag, gentemot nya vita träramar känner jag.

Nu ska jag däremot gå och lägga mig. Jag har slarvat lite med att gå och lägga mig nu i veckan för att ens hinna med det nödvändigaste, men man blir ju trött på köpet. Dags att komma på köl igen. Imorgon är det kortare arbetsdag och sedan utvecklingssamtal för sonen på förskolan. Alltid kul att gå på utvecklingssamtal som förälder istället för att hålla i dem själv. (fast det är svårt att inte reflektera över formen på samtalet under samtalets gång och inte bara på innehållet) :-S

Natti natti tjejer...glögga lugnt.

• Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-12-13 22:16:26 följande:
    Jag bara hoppar in här och lägger mig i... Jag har använt mig av www.scrapblog.com , där fanns det en del gratisbilder!
    Där är du ju - ska genast kolla! TACK!