-
Jadå, det brukar finnas i de flesta tygaffärer som har lite större sortiment. De brukar vara lite dyrare än "vanligt" tyg men det har man ju igen eftersom de håller för mer slitage.miniGrynet skrev 2008-02-05 21:28:50 följande:Tack! Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg? (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )Gokväll!
-
Ja jag hörde ett rykte på stan om att Ingvar K hade snurrat runt i blogg-världen efter inspiration - så det var hos dig han hade hamnat!Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:45:45 följande:Var på Ikea och lullade en stund idag. Våren hade kommit dit och den har tydligen fått insperation från mitt vardagsrum. Mycket vitt och lite rosa och grönt. . Jag såg en matta som jag blev lite sugen på, vet inte riktigt vart jag skulle ha den med tyckte att den var fin.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20125339
-
Där har du svaret - klart att det är mormor som har tipsat då!!Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:56:50 följande:Han är bundis med mina morföräldrar så det var säkert mormor som tipsade honom. Maken målar källartrappan. Så nu slipper jag att få furuchock varje gång jag ska gå ner och tvätta.Minste sonen har bytt namn. Han heter inte lägre Oliver utan svarar glatt att han heter Olle. har varit så här ett par dar nu. Som tur är lyssnar han fortfarande på Oliver, jag har jobbigt nog att hålla reda på alla namn
Du har pli på maken du!
Sööööt! Om du tycker att det är jobbigt att hålla reda på namn så kan du ju "återanvända" Oliver på nästa barn - för du skulle väl ha ett till?
(Obs! Skämt - så att inte Dolly får en massa Grattis-meddelanden nu...) -
Man ska inte underskatta hjärntvätt!!Det ljuva livet skrev 2008-02-05 22:05:27 följande:Himmelbiten: Jag har hjärtvättat maken så bra att han föreslog trappmålningen helt själv! *det tar ca 6 år, för er som undrar*Olle är ett supergulligt namn, tyvärr heter min farbrors hund det så det känns lite konstigt.Det där med en fyra beror lite på vilken dag du frågar mig.
Är det "tre-barn-räcker-dagen" idag??
Nytt i bloggen förresten! -
Jag har förresten "ett-barn-räcker-vecka".. Jag har ju skrivit om min lille plutt och hans nattliga bravader innan. Inatt har jag nog inte sovit en hel timma så jag känner mig lite trög nu (om ni undrar...
). Jag hade nog kunnat sälja honom billigt igår och inatt.. Men idag på dagen tog jag tillbaka min "mamma-uppsägning". Ser dock verkligen fram emot torsdag då pappan kommer hem. Visserligen en kortis för han åker igen tis-tis men då är sonen förhoppningvis pigg och mamman utvilad!
Jag ska ha fikagäster här imorgon och skulle iväg och köpa ingredienser till nyttiga muffins (som jag blev bjuden på förra veckan). Skulle ju även köpa lite tillbehör (gurka, tomater, smör, ost osv) men kom hem utan.. Där ser ni hur dum man kan bli om man inte får sova! *skyller ifrån mig...*
-
Jag tror att du hittar både karmstol och stege lättast på en loppis eller på Blocket.miniGrynet skrev 2008-02-05 22:12:14 följande:Jag vill ha en fin karmstol, någon som har tips? Med klädd sits så jag kan göra den fiiiin! Är även på jakt efter en stege, som man kan luta mot väggen i sovrummet och hänga kläder på, även där önskar jag tips!
-
Dolly - *asg* Attans att jag missade det!!
Klart du ska ha en fjärde!! -
Lycka till!!
Du har förresten glömt att skriva upp dig i träff-tråden!!! För det är väl inte så att du inte tänker komma = inte tillåtet!!
-
Ja, det stod ju i det finstilta att det skulle meddelas i god tid så lämna den snarast!! Jag tror att det kommer att bli jätteroligt! Tänk vad mycket "krockar" det kommer att bli. Utseenden som inte "passar" och dialekter som inte låter rättDet ljuva livet skrev 2008-02-05 22:48:28 följande:Jag vet inte riktigt hurvida det passar med Familjens planer. Men om min korttidsfrånvaro medelas snarast så kan hända att ledighetsansökan godkänns.
Jag får väl ta med mig en liten bandspelare och spela in alla, så att jag får dialekterna helt rätt! -
Ja, jag måste ju också sova!! Ja, vi får hålla tummarna för att han ligger tryggt därinne i sin säng hela natten!Det ljuva livet skrev 2008-02-05 22:51:13 följande:Nu kryper jag till kojs. Hoppas att Himmelbiten sover inatt!Kram!
Natti natti!
KRAM