• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit
    Himmelbit skrev 2007-11-08 22:27:16 följande:
    Det är jag som har en superdupersymaskin - minns du inte det
    Såg nu att ni redan hade "löst" det

Jag har varit och målat tomtar ikväll och orkar inte läsa ikapp - segt som segaste kola hos mig ikväll också (något fel på uppkopplingen förmodligen..).

Ha en toppenkväll! (Julia - natt, för din del )
  • jezzzica

är det bara jag som är periodare?? jag kan sitta i flera veckor och inte ha någon som helst inspiration och sedan när det rullar på så rullar det verkligen på!! Ett av kvällens många projekt:

Måla lillemanssäng och tripptrapp stolen

PICT4251.JPG

sedan så tänkte jag inte på att grundfärgen luktar så förbenat starkt..... har inte målat med grundfärg tidigare... Nu är jag lite snurrig faktiskt

♥Elliot♥
  • MichaelaW
    Värsta supermamman: Vet du hur glad du har gjort mig idag...! Jag läste att ni har pratat om vägg panel idag. Finns det något finare?! Å vad jag önksar mig en panel i hallen och köket. Nu när jag håller på att inreda min framtida lägenhet (som jag hoppas att jag får snart *ha ha ha*) den har vit träpanel på väggarna. Jag såg länken till sidan där dom verkar ha en inte allt för svår panel att sätta upp, tänkt kanske till och med jag skulle klara av att sätta upp en sån panel på väggen?!  När man inte har någon kille som kan stå för alla de där snickerigrejerna så får man ficka det själv. Jag trodde jag aldrig skulle komma längre än en panel i mina drömmar men du har gett mig hopp på att jag kanske kommer få en vacker vit panel på väggarna i min lägenhet. Tror ni en händig tjej som jag skulle kunna fixa det?
  • juliah
    lillafruluva skrev 2007-11-08 22:23:34 följande:
    Ahaa, vad ska du shoppa??? Något jag missat under min smörgåstårtedag???
    Prylar till tvättstugan, åker till sickla och ikea. Rapport kommer var så säker Skrattande

Natti på er tjejer, nu ska här sovas!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-11-08 22:38:51 följande:
    Prylar till tvättstugan, åker till sickla och ikea. Rapport kommer var så säker Natti på er tjejer, nu ska här sovas!
    Det ser vi fram emot!! God natt!
    MichaelaW skrev 2007-11-08 22:39:04 följande:
    Ursäkta alla stavfel min hjärna har gått och lagt sig för ikväll.
    Hehe, alla har vi de kvällarna! Här har du en till som satsar på bm-karriär. Är uska nu men söker in till ssk nästa höst!
  • juliah
    MichaelaW skrev 2007-11-08 22:39:04 följande:
    Ursäkta alla stavfel min hjärna har gått och lagt sig för ikväll.
    Du är inte ensamSkrattande
    Min gick och la sig vid 20.00. Så jag kunde bara tyda det lillafruluva skrivit till mig eftersom jag såg mitt namn i inlägget Skrattande
  • jezzzica
    MichaelaW skrev 2007-11-08 22:36:24 följande:
    Värsta supermamman: Vet du hur glad du har gjort mig idag...! Jag läste att ni har pratat om vägg panel idag. Finns det något finare?! Å vad jag önksar mig en panel i hallen och köket. Nu när jag håller på att inreda min framtida lägenhet (som jag hoppas att jag får snart *ha ha ha*) den har vit träpanel på väggarna. Jag såg länken till sidan där dom verkar ha en inte allt för svår panel att sätta upp, tänkt kanske till och med jag skulle klara av att sätta upp en sån panel på väggen?!  När man inte har någon kille som kan stå för alla de där snickerigrejerna så får man ficka det själv. Jag trodde jag aldrig skulle komma längre än en panel i mina drömmar men du har gett mig hopp på att jag kanske kommer få en vacker vit panel på väggarna i min lägenhet. Tror ni en händig tjej som jag skulle kunna fixa det?
    jag tror stenhårt på att du kan fixa det! Du kanske behöver ett par händer till som hjälp men you can do it! haha jag försöker peppa dig samtidigt som mig jag är också supersugen på att sätta upp likadant i sonens rum.... att jag inte hängde här innan vi renoverade vår lägenhet för en massa dyra pengar och så har jag det ändå inte som jag drömmer om Skrikandes
    ♥Elliot♥
  • versan
    juliah skrev 2007-11-08 21:56:03 följande:
    Ni som är med i swapen, hur stor ska påsen vara man skickar i?
    Vad är detta "Swapen" Låter ju spännande.
Svar på tråden Vita hem del 6