• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MichaelaW

Jezzika: Vi fixar det! Man måte bara tro på sig själv. Jag får be mamma komma och hjälpa till att hålla i brädorna. Hi hi...

Lillafruluva: Barnmorska är mitt drömyrke och det har det alltid varit! Jag har sökt in till sjuksköterskeutbildningen till våren både helfart i Stockholm och olika distansutbildningar, jag vet inte riktigt än vad jag vill gå. Först hade jag tänkt att gå på helfart (fast distans är ju också på helfart men man går ej i skolan) men nu funderar jag kanske på att läsa på distans och förhoppningsvis jobba lite också då men jag funderar på om jag kommer att orka? Att både plugga till SSK, jobba och ta hand om en vild liten 2 åring, jag är ju ensammen.

• MichaelaW

Å jag hade ju tänkt skriva ett blogginlägg idag men nu vet jag inte om jag är kapabel till det. Jag har ju nämligen köpt en liten barnsoffa för ett tag sen *min stora kärlek och den har en kärlekshistoria bakoms sig* Barnsoffan är från 1886 och helt i orginalskick...

• jezzzica
    MichaelaW skrev 2007-11-08 22:57:05 följande:
    Jezzika: Vi fixar det! Man måte bara tro på sig själv. Jag får be mamma komma och hjälpa till att hålla i brädorna. Hi hi... Lillafruluva: Barnmorska är mitt drömyrke och det har det alltid varit! Jag har sökt in till sjuksköterskeutbildningen till våren både helfart i Stockholm och olika distansutbildningar, jag vet inte riktigt än vad jag vill gå. Först hade jag tänkt att gå på helfart (fast distans är ju också på helfart men man går ej i skolan) men nu funderar jag kanske på att läsa på distans och förhoppningsvis jobba lite också då men jag funderar på om jag kommer att orka? Att både plugga till SSK, jobba och ta hand om en vild liten 2 åring, jag är ju ensammen.
    kikade in på din sida för att se vart du bodde för annars hade jag kunnat komma och hålla en bräda och öva Vilka superfina kort!! Och vilken liten guldklimp
    ♥Elliot♥
  • lillafruluva
    MichaelaW skrev 2007-11-08 22:57:05 följande:
    Jezzika: Vi fixar det! Man måte bara tro på sig själv. Jag får be mamma komma och hjälpa till att hålla i brädorna. Hi hi... Lillafruluva: Barnmorska är mitt drömyrke och det har det alltid varit! Jag har sökt in till sjuksköterskeutbildningen till våren både helfart i Stockholm och olika distansutbildningar, jag vet inte riktigt än vad jag vill gå. Först hade jag tänkt att gå på helfart (fast distans är ju också på helfart men man går ej i skolan) men nu funderar jag kanske på att läsa på distans och förhoppningsvis jobba lite också då men jag funderar på om jag kommer att orka? Att både plugga till SSK, jobba och ta hand om en vild liten 2 åring, jag är ju ensammen.
    När jag pluggade till uska var jag själv med två små och då pluggade jag på distans, tyckte det gick väldigt bra(då jobbade jag bara extra på loven).
    Ska söka distans nu med, alltid bra att kunna jobba extra! Nu har jag ju tre barn och en väldigt hjälpsam sambo!
  • lillafruluva
    MichaelaW skrev 2007-11-08 23:01:01 följande:
    Å jag hade ju tänkt skriva ett blogginlägg idag men nu vet jag inte om jag är kapabel till det. Jag har ju nämligen köpt en liten barnsoffa för ett tag sen *min stora kärlek och den har en kärlekshistoria bakoms sig* Barnsoffan är från 1886 och helt i orginalskick...
    Vad häftigt! Älskar möbler med historia!!
  • Det ljuva livet

Juliah: Du kan ju hoppas på bilder imorgon . Lycka till med shoppingen.

MichaelaW: Klart du fixar panelskivan, be en kompsi hjälpa dig bara för man behöver vara två. Håller tummarna att du kommer in .

Lillafuluva: Håller tummarna att du med kommer in .

Drömde också om att bli bm och läste till uska för den sakens skull. Nu har jag ändrat mig och vill bli något slags arbetsledare när jag blir stor.

Lasseliten: jag har en brun elxtrolux som inte riktigt tycker om mig .

• MichaelaW

lillafruluva: Ja börjar mer och mer överväga distansutbildning, man blir inte direkt rik på att studera och jag tänker om jag bara jobbar lite, två/tre dagar i veckan så får vi lite bättre ekonomi och ibland kanske jag kan jobba lite mer och ibland mindre. Det känns så skönt att höra folk som är positiva till distansutbildning.

jezzika: Jag bor i Boden (I Norrbotten ) En liten byhåla, hi hi... men jag är på väg att flytta till Stockholm, jag flyttar runt jul. Jag kommer ifrån Stockholm och har bott där nästan hela mitt liv förutom 2 år som jag har bott i Boden. Vart bor du någonstans?

• jezzzica
    MichaelaW skrev 2007-11-08 23:09:23 följande:
    lillafruluva: Ja börjar mer och mer överväga distansutbildning, man blir inte direkt rik på att studera och jag tänker om jag bara jobbar lite, två/tre dagar i veckan så får vi lite bättre ekonomi och ibland kanske jag kan jobba lite mer och ibland mindre. Det känns så skönt att höra folk som är positiva till distansutbildning. jezzika: Jag bor i Boden (I Norrbotten ) En liten byhåla, hi hi... men jag är på väg att flytta till Stockholm, jag flyttar runt jul. Jag kommer ifrån Stockholm och har bott där nästan hela mitt liv förutom 2 år som jag har bott i Boden. Vart bor du någonstans?
    Oj hur kommer det sig att du flyttade till boden av alla ställen? Jag bor i kungsbacka som ligger 3 mil söder om gööööteborg

Hade jag kunnat välja min utbildning att ta på distans hade jag lätt gjort det! Som det är nu så måste jag vara i skolan 9-16 varje dag! man hinner inte så mycket mer. Men det hade man ju inte om man hade jobbat heller...
    ♥Elliot♥
  • jezzzica

oj nu blev jag lite OT....sorry

♥Elliot♥
Svar på tråden Vita hem del 6