• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Sussi N

Godmorgon,
    är glad idag för det verkar som jag fick jobbet igår (väntar lit emed att säga var),
    för dom undrade efter 5minuter när jag ville börja och då sa jag att det nog vore bra att provjobba en dag innan jag bestämmer mig...så det blev ombytta roller hi,hi
    Men kan iallafall säga att det har med inredning som Gant, Himla, Lexington mm att göra, så frågan är hur mycket lön det kommer finnas att ta utSkrattandeFörvånad
    Ha en mysig shoppingdag Juliah, är det julsaker du skall hitta?
    Lina o Matilda, tror att alla känner med Finland, det är fruktansvärt, jag blir alltid helt tom när saker som denna händer, påverkas jättemycket av det.

• juliah

Lcroft vilken superkvinna du är! Jag känner mig duktig när jag hämtar färdigkluven ved hihi.

Lycka till med alla förberedelser! SkrattandeJag tänker av någon konstig anledning alltid på Lauantaimakkara när jag ser dig här!

• juliah

Surfturf, men å så spännande. Det där är ju liksom våra favvomärken! Berätta så snabbt du bara kan.

• LCroft

juliah!!! *skrattar så jag nästan trillar av stolen* Vet du, mannen köper jämt hem lauantaimakkara, åt hunden!

Superkvinna? Inte alls, tycker bara det är tråkigt om jag inte har nåt att sysselsätta mig med Skrattande Och så har jag kommit fram till att jag högst troligen var piga i mitt förra hus, tycker det är rätt roligt att klyva lite ved och elda *fniss*

• Sussi N

Juliah, jag lovar att jag ska, men du vet hur det är innan allt är påskrivet och klart....det känns nervöst..hi,hi

• LCroft
    LCroft skrev 2007-11-09 07:38:36 följande:
    juliah!!! *skrattar så jag nästan trillar av stolen* Vet du, mannen köper jämt hem lauantaimakkara, åt hunden! Superkvinna? Inte alls, tycker bara det är tråkigt om jag inte har nåt att sysselsätta mig med  Och så har jag kommit fram till att jag högst troligen var piga i mitt förra hus, tycker det är rätt roligt att klyva lite ved och elda *fniss*
    i mitt förra hus? Förra liv ska det ju vara
  • Sussi N

Absolut, när jag provjobbat nästa vecka så skall jag berätta...

LCroft skrev 2007-11-09 07:39:06 följande:
    Surfturf: Så roligt!! Vill höra mera
  • Enji

Godmorgon tjejer

Någon som såg ...ja, vad heter det nu..nånting "deckarna" på tv4+ kl.20. De var ju i Finland på loppis bla. Ganska kul o titta på..

Lcroft -> duktig du e som fixar själv. Fast jag får nog säga att du också brukar vara väldigt duktig juliah

Usch mår lite sådär idag. Har nog fått en släng av sonens magsjuka. Eller är det VSM som smittat mig

Svar på tråden Vita hem del 6