• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda

Ja visst är det mysigt med traditioner. Viktigt för barnen också. Låter jättemysigt!

• caffe latte

God morgon.
    Jag kikar in här innan det är dags att åka till jobbet. Även om jag älskar mitt jobb så är det sååå skönt att det äntligen är fredag!

Imorgon bär det av till en julmarknad här i närheten. Då hoppas jag kunna köpa fint traditionellt julpynt och kanske ett fårskinn.

Lycka till med shoppingen Juliah! (och grattis till en bra affär med skåpet :))

• juliah

Nej det var någon annan som hade gjort den fina. Jag har en linnefärgad med brun langett runt som jag sydde till min första jul för rätt många år sedan.

http://www.alexia.nu/stygn.html

Här finns beskrivning!

• juliah

Tack detsamma caffe latte! Vilken marknad, någon i sthlm?

• LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-11-09 07:20:11 följande:
    Nej det var någon annan som hade gjort den fina. Jag har en linnefärgad med brun langett runt som jag sydde till min första jul för rätt många år sedan.www.alexia.nu/stygn.htmlHär finns beskrivning!
    Kanske den jag tänker på iaf. Tack för länken
  • caffe latte

Marknaden är i en liten by i Västerbotten så jag tror/hoppas att det kan vara relativt billigt att shoppa där ;)

• juliah

Caffe latte, ja hoppas du fyndar fårskinn till humana priser. De är ibland nästan löjligt dyra.

• caffe latte

Nu måste jag slita mig härifrån...tänk om man fick en heltidslön för att hänga här istället.

• LCroft

Godmorgon tjejer!

Så roligt med shopping juliah

Lina vi hade också en sån maskin här hemma, men trots det står jag varje dag jag är ute med Ida och klyver lite ved   Jag som eldar här hemma och vill ha lite mindre vedklabbar till vedspisarna. Fast jag är så rastlös om jag inte har nåt att göra när vi är ute så det passar bra

Idag blir det storstädning, brukar göra det jämt på torsdagar men eftersom vi ska ha kalas imorgon tänkte jag att det är väl lika bra att göra det idag så behöver jag förhoppningsvis bara ta ett snabbt varv med dammsugaren imorgon.

Sen ska det handlas och smörgåstårtor ska göras. Hade lovat att göra en till svärfar med men ska kolla ännu med min svägerska om hon ville göra den. Hon har ju kommit hem från Helsingfors bara för att ställa iordning för hans 60 års dag.

Svar på tråden Vita hem del 6