• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74

Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon.

Dotterns rum under renovering del 2
    Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!

• LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:41:58 följande:
    Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon. Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!
    Ja det är ju stor skillnad! Tänk vad fint det är med vita väggar
  • Fotograf Karlander
    jezzzica skrev 2007-11-10 13:13:23 följande:
    jättefint! Vilka underbara fotografier du har gjort en tavla av!
    Tack Ja nu pryder mina bilder väggarna här hemma på Canvasduk
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 13:15:08 följande:
    Fotograf K: Ni ser ut att ha riktigt mysigt hemma!MM: Är det McD du sökt jobb på? Om du tänker på ostburgare menar jag
    Tack
    Tro på dig Själv-Du är Bra som du är
  • Mufflon
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:41:58 följande:
    Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon. Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!
    Ja, verkligen skillnad, fint med vitt o panel...
  • Mufflon

Linaomatilda; jätte fina saker du köpt!

• LinaoMatilda
    Mufflon skrev 2007-11-10 14:39:56 följande:
    Linaomatilda; jätte fina saker du köpt!
    Va kul att du tycker det Tack!
  • jezzzica
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:33:02 följande:
    Fast jag hade gärna haft den grå nååågot varmare i tonen, men nu börjar till och med hon som blandar till färgen bli lite otålig på mig, erslar inte med att be henne om ytterligare ett färgprov, jag inser ju själv att jag inte kommer bli helt nöjd hur jag än gör faktiskt. Har hittills inte sett en färgnyans på hus som hundra känts "Wow". Borde jag söka hjälp för det "syndromet" tro?
    ja men det är ju du som skall vara nöjd! fast å andra sidan så kanske man skall släppa det lite Men om man bara tar lite lite rött i det grå så blir den härligt varm!
    ♥Elliot♥
  • Mufflon
    gemelli skrev 2007-11-10 14:57:36 följande:
    Här bara inne en snabbis och kollar lite. Vide har fortfarande inte komit men det har hänt en del på vägen.Har skrivit i min blogg här på FL om resan denna vecka för er som är nyfikna... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b82813.htmlKram kramgemelli
    Har läst "nyfien" Åhh vilka dagar, lycka till nu och hoppas allt går bra!!
  • LinaoMatilda
    gemelli skrev 2007-11-10 14:57:36 följande:
    Här bara inne en snabbis och kollar lite. Vide har fortfarande inte komit men det har hänt en del på vägen.Har skrivit i min blogg här på FL om resan denna vecka för er som är nyfikna... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b82813.htmlKram kramgemelli
    Oj vilken färd för er. Va skönt att du mår bättre nu. Kram och lycka till med fortsättningen på färden
Svar på tråden Vita hem del 6