• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • nublu

Jag röstar också på 3:an. Den första var för nikotinig.

• Ankmor
    nublu skrev 2007-11-10 12:43:57 följande:
    Jag röstar också på 3:an. Den första var för nikotinig.
    Samma här! 3:an är finast!
    STAND IN för JUNGFU idag!!!
  • knyttis

Roligt att flere gillade mina syprojekt!

Maken och sonen åkte just iväg på lite egentid. Nu ska jag ta de lugnt och pyssla, får se vad jag hittar på! W och jag har varit ute i snön och gjort hans första snölykta idag!

Kajsa - Jag tyckte Vakre Hjem var bedårande vacker, men så var det mit första egna ex. Har bara bläddrat i förra nummret innan. Så jag kanske är fel person att dömma. Jag fick mkt inspiration i alla fall!

Mimmi - Så där kan jag också tänka. Man känner sig nog lite störd när man kan jämföra priset man lagt ner på en egen aktivitet typ tjejkväll med ngn inredningspryl man suktar efter...du är inte ensam i alla fall om de tankarna. Vi har önskat Briospisen av mina föräldrar till julklapp till W. Men nu började jag fundera på maileg när du nämde den, jag har tidigare trott att den var riktigt liten. Hur stor är den och hur mkt går den på? Mimmi006?

Bea - Alt 3 instämmer klart med ovanståendes bedömning!

• LinaoMatilda

Hej.

Har kommit hem från min shopping nu. SKa läsa ikapp lite. Men det första jag såg var Beas färgprover, säger också nr3.

• Peak
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 11:53:43 följande:
    i en urgullig liten butik här i stan som säljer barngrejjer,.... bara underbara grejjer...  en massa fina leksaker och helt sjukt fina barnkläder...
    Vad är det för butik - vad heter den? Vad har de mör märken?

Jag vill gärna att ni ger mig tips på märken/tillverkare av fina barnsaker - kläder ni gillar.
    Funderar starkt på butik nu och har lite idétorka - tror jag ska åka på Formex i jan!
  • jezzzica
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 11:54:54 följande:
    Blir gaaaaaaaaaalen!Allt är klart på utsidan utom att sätta på målade fasadbrädor innan riktigt smällkalla vintern. Vi måste bara bestämma färg. Bara???Hjälp...vi blir galna....både på att gå och köpa nya färgprover och på att aldrig känna oss nöjda. Svårt att återge färger, men ni kanske får ett hum om hur färgerna ser ut här. Den är uppställd mot väggen som idag har en brytning av ett mellanting av den allra vitaste och den till höger om den. Den allra vitaste ska vi ha på snickerier...men frågan är vilken vi ska ha på övriga huset? Maken eller jag kan inte enas. Vilken skulle ni ha valt som huvudfärg på huset? Färgrand 1 från vänster?ellerFärgrand 3 från vänster?(Färgrand 1 och 4 är samma nyans, men ni ser hur de skiljer sig åt på högersidan där)
    Trean.. älskar det lite gråvita
    Fotograf Karlander skrev 2007-11-10 11:40:19 följande:
    Inte så Fint...men Bilder i alla fall *L*          
    jättefint! Vilka underbara fotografier du har gjort en tavla av!
    ♥Elliot♥
  • LinaoMatilda

Fotograf K: Ni ser ut att ha riktigt mysigt hemma!

MM: Är det McD du sökt jobb på? Om du tänker på ostburgare menar jag

• MildaMaränger
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 13:15:08 följande:
    Fotograf K: Ni ser ut att ha riktigt mysigt hemma!MM: Är det McD du sökt jobb på? Om du tänker på ostburgare menar jag
    haha nääää mcd har väl inga dekoratörer?

Peak...

gömstället heeter den

de har maileg, burberry, imps and elfs, diesel, ralph lauren och en massa mer
  • LinaoMatilda
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 13:17:58 följande:
    haha nääää mcd har väl inga dekoratörer?Peak...gömstället heeter dende har maileg, burberry, imps and elfs, diesel, ralph lauren och en massa mer
    Tjaaa... har du inte sett alla fina skyltar på burgare de har

Men det låter ju betydligt bättre med de märken du berättar om
Svar på tråden Vita hem del 6