• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Ewis

Har Nu grundat bokhyllan vit, phu det är inte kul att måla möbler men denna gången rollar jag bokhyllan och det blir både fint och är ganska kul.
    Två strykningar kvar bara

Åå jag håller tummarna att Vide kommer ut snart, ska in och läsa din blogg nu Gemelli.

• Beatrize74

Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!

Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  

Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!

• Kajsa M
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 16:38:08 följande:
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    Men åh så tråkigt! FÖrstår att du blir ledsen! Kram!
  • LinaoMatilda
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    En kram till dig. Så trkigt när palnerna ändras sådär. Även om man inte har något speciellt planerat. Är han ledig imorgon iaf?
  • malins79
    Gemelli, vad skönt att du fått sova lite, du ska se att kroppen sätter igång fl nu när du är utvilad.

Kajsa, blev pärlspont från Coop?

LinaoMatilda, vad fina saker du köpt.

Sen tog minnet slut.

Jag själv har varit på Rusta idag och köpt lite julsaker. Detr blev den toppstjärnan som jag visade igår om någon minns?
  • knyttis

LinaoMatilda - Två av min makes syskon bor i Esbo och så har jag en väninna som bor inne i stan så vi är där nu som då. Och passar ju på shoppa lite då med! Nu är de 1,5 år sedan och jag skulle så vilja åka till dem och hälsa på men vi har inte fått till det. Henna-Maria är det den i mitten i hörnet? Maken kände till Sello, vi får åka dit nästa gång

Bea - Styrkekram!

• Mufflon

Slänger in en liten fråga; är det någon här som har bilder på målade väggar, alltså övermmålat på tapet?
    Jag vill göra om min hall och vet inte om jag orkar tapetsera den med tanke på många krångliga hörn, vrår och hög takhöjd, spalje och div. tråkigheter.

Törs inte rådfråga gubben, då vi frtf inte riktigt är klara i v-rummet men snart
    och då e juh mina tankar redan på nästa projekt...Skrattande Att man aldrig kan ge sig...
    men d e juh så roligt

• mimmamum

Gemelli, hoppas hoppas det sätter igång på riktigt snart! Tänker på dig!

Kan ni hjälpa mig, vill ha ett spjälskydd till kilisängen, kan ni tipsa om sidor där man kan beställa på internet?

• mimmi006
    Åh, vad jag förstår dig! Sitter nästan i samma båt, men det brukar inte vara så här.... jag vet inte om jag skulle palla att ha det så jämt . Jag har hunnit köpa farsdagspresent, men då fick barnen följa med. En svart t-shirt som vanligt, men min fantasi har tagit slut den här veckan. För att använda ett slitet FL- uttryck : Styrkekram till dig!
Svar på tråden Vita hem del 6