• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • gemelli
    MildaMaränger skrev 2007-11-10 18:06:53 följande:
    Gemelli... men jag som kollat efter webbisar på sös hemsidan.. inte undra på att jag inte hittat någon Vide! hihi... läste din berättelse nyss och så skönt att det känns bra nu och att du har krafter! Kom ihåg pizzan!
    Hihihi vad gullig du är  Nää han vill inte ut än. Men nu mår mamma bra så nu lider jag inte av att ha honom i magen, som jag tyvärr gjorde förut.

Men på torsdag/fredag har han inte så mkt att säga till om. Då måste han ut Så då sätter dom igång mig om han inte behagar komma tidigare
  • mimmi006
    Enji skrev 2007-11-10 18:11:26 följande:
    Lillan här hemma har inte så mycket val än.. Dessutom var där smarta snöre och dra åt, så de inte trillar av så lätt. Tycker det är ett problem annars.
    Det är en fördel!
    Jag har bobux till båda, men de är tunnare. De sitter kanonbra, rekommenderas verkligen!

Malins- jag letade som en tok efter en röd filt med vita snöflingor på Rusta... hittade ingen, såg du nån?
  • mimmi006
    gemelli skrev 2007-11-10 18:14:19 följande:
    Om man ska skriva på zink, vad använder man då för pennor?Går det med vanligt vit skolkrita?
    Nja, jag tror det blir svårt... fryspenna/ märkpenna/ oH penna eller nåt annat starkt går nog. Jag har en vit från Granit!
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:15:47 följande:
    Nja, jag tror det blir svårt... fryspenna/ märkpenna/ oH penna eller nåt annat starkt går nog. Jag har en vit från Granit!
    Men kan man få bort den fägen då? Med T-Röd?
  • gemelli
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:18:23 följande:
    Jag visste inte att du ville ta bort den... då skulle jag ta en icke permanent OH-penna!
    Näää egentligen inte kanske... Hittade jättefina zinkbrickor som jag tänkte göra en egen adventskalender, men kom ju på att det måste jag ju inte ta bort. Siffrorna alltså
  • malins79
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:13:08 följande:
    Det är en fördel! Jag har bobux till båda, men de är tunnare. De sitter kanonbra, rekommenderas verkligen!Malins- jag letade som en tok efter en röd filt med vita snöflingor på Rusta... hittade ingen, såg du nån?
    Menar du den som var med i Lantliv?
    Den såg jag inte, däremot en vit filt med rödhjärtan, tyvärr var langettsömmen sydd med en rosaröd tråd.
  • Enji
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:13:08 följande:
    Det är en fördel! Jag har bobux till båda, men de är tunnare. De sitter kanonbra, rekommenderas verkligen!Malins- jag letade som en tok efter en röd filt med vita snöflingor på Rusta... hittade ingen, såg du nån?
    Jag har också något liknande Bobux fast ett annat märke som är bara skinn liksom. Jättebra de också!

Var tvungen att åka inom Åhlens och köpa den vita hjärtljusstaken. Det är ert fel Skrattande Men söt är den!
Svar på tråden Vita hem del 6