• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • knyttis
    mimmi006 skrev 2007-11-10 17:57:17 följande:
    Knyttis- den lilla mailegspisen är pytte, den är till kaninerna! Jag vet att man kan bli lite lurad...
    Ja de var så jag trodde!
  • Enji

LinaoMatilda 
    Mufflon

Visst var de söta, plommonlila o fina

• MildaMaränger

Gemelli... men jag som kollat efter webbisar på sös hemsidan.. inte undra på att jag inte hittat någon Vide! hihi... läste din berättelse nyss och så skönt att det känns bra nu och att du har krafter! Kom ihåg pizzan!

• Sunna

Gemelli: Hoppas att den lille vill titta ut snart och att du mår bra,

Bea: Åh vad jag känner igen mig, kändes skönt att läsa att det finns andra som har det likadant. Jobb och jobb. Min sambo har jobbat natt hela veckan. 80 timmar har han hunnit med... Jag är helt sliten eftersom Ebbe äter varannan timma samt att Sam har börjat vakna på nätterna och ska sova i vår säng. Så barnen har avlöst varandra..

Mufflon: Om tapeten är i okej skick är det bara att spackla över vissa hål och ojämnheter. Spackla inte vådkanterna, utan måla bara över. Är den fulare är det bara till att bredspackla.

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • MildaMaränger
    mimmamum skrev 2007-11-10 17:40:54 följande:
    Gemelli, hoppas hoppas det sätter igång på riktigt snart! Tänker på dig!Kan ni hjälpa mig, vill ha ett spjälskydd till kilisängen, kan ni tipsa om sidor där man kan beställa på internet?
    coop har billiga enfärgade vita och ljusblå
  • Enji
    mimmi006 skrev 2007-11-10 18:06:37 följande:
    Enji- de var jättesöta!Min dotter har ett par rosa, men hon vill helst inte ha nåt på sig... synd, det är som är så mysigt med tofflor
    Lillan här hemma har inte så mycket val än.. Dessutom var där smarta snöre och dra åt, så de inte trillar av så lätt. Tycker det är ett problem annars.
Svar på tråden Vita hem del 6