Inlägg från: Mufflon |Visa alla inlägg
  • Mufflon

Vita hem del 6

Tjohej!!

Kikar in lite!! Vad roligt med ridning men jag rider hellre än bra

För övrigt är jag sjuk med halsont och värk i kroppen. Usch jag blir så rastlös av att vara stilla men så fort jag rör mej så inser jag juh att jag eg inte orkar nått

Vad roligt att ni planerar en träff, verkar juuh skoj

• Mufflon
    Kajsa M skrev 2008-01-30 20:19:04 följande:
    Krya på dig! Känner också att jag har en infektion på gång. *Kliar i halsen*Jaså, en massa hästtjejer i tråden. Själv har jag inte ridit sen högstadiet på en kompis häst, så jag vet knappt hur många ben en häst har!
    Tack, ska försöka krya på mej!!

Nu ska jag titta på film med gubben!!

Ha en trevlig kväll på er alla!!

Ses imorrn!!!
  • Mufflon

God morgo på er!!

Nu ska jag käsa ikapp lite!!

Hoppas det är bra med er alla!!

• Mufflon
    MiaMariah skrev 2008-01-30 21:24:00 följande:
    Krya på er Mufflon och Kajsa samt grattis Kajsas Mira!!
    Tack MiaMariah!!
  • Mufflon
    Peak skrev 2008-01-31 08:15:32 följande:
    Just nu i Örebro, men huset ligger i Kumla, 1½ mil utanför Örebro.Nya bilder i bloggen, fast jag ligger lite efter Får ta nya bilder idag!!hemmahoskristin.blogspot.com/
    Tänk va roligt o få flytta in i ett helt nytt hus, allt är fint o fräscht!!

När är det tänkt att flytta in??
  • Mufflon
    snuffsis skrev 2008-01-31 08:41:43 följande:
    PEAKVar i Kumla? Smedstorp, Hagaby eler det nya vid shellmacken?Lite nyfiken ju, bor ca 5 km från Kumla!
    Vad säger du?? Jag bor juh ca 1 mil ifrån Kumla...

Då kanske vi nästan e grannar..
  • Mufflon
    Peak skrev 2008-01-31 08:53:08 följande:
    hi hi bor alla i Kumla helt plötsligt
    Nej, jag skrev juh fel, jag menar juh 2 mil ifrån men d e juh för tidigt på morgonen för mej....(Skyller på det)
  • Mufflon
    snuffsis skrev 2008-01-31 09:35:27 följande:
    Jaha, men vart då?Jag räknas fortfarande in som "Hallsbergare", men har lika långt till Hallsberg som Kumla!
    Jag bor i Fjugesta av alla ställen!!
  • Mufflon
    snuffsis skrev 2008-01-31 09:45:24 följande:
    Mufflon & PEAKDå får vi ta en inredningsfika nån gång tycker jag, men först måste jag bara föda lite barn, har 24 dagar kvar nu...HelenanaJag har tyvärr ingen erfarenhet av att klä om möbler, och i synerhet inte rokoko möbler. Men lycka till och hoppas att nån annan kan svara dig!
    Absolut, låter trevligt tycker jag!!
  • Mufflon
    Truffles skrev 2008-01-31 13:59:16 följande:
    Ok, så HD är fabrikatet då inte en speciell lampa? Såg jättefina ut de också. Söker billiga vita tavellister, eller ännu billigare tavellister att målas vita, någon som har tips om något prisvärt inköpsställe?
    Ikea har vita tavellister tror dom kostade 59 kr
  • Mufflon
    numberone skrev 2008-01-31 15:23:01 följande:
    Hello!! Kikar in en snabbis och vill bara säga:  vad ni är gör så förvara era torrprodukter i köket i plats eller glasburkar!!! Vi har fått en massinvasion av småkryp som kommit med nån förpackning och nu har dessa snyltare bott in sig i det mesta av våra grejer i skafferiet.... Så nu måste anticimex komma hit och sanera hela köket nästa vecka Som tur är har vi avtal med dem genom vår försäkring så vi slipper betala det hela men huset blir än mer upponer i över en vecka, eller om det var 5-6 veckor hon sa (?) hmm det var det nog... FY FAN jag står inte ut!!! Tänker inte laga mat i det köket förrän de varit här och sett till att det är rent... så det blir till att våldgästa andra under en liten tid
    Stackars krake!!! Usch, huuu får rysningar på hela ryggen!!!
  • Mufflon

Bra att du avreagerar dej, tror det är hälsosamt!!

Man blir såå trött när det inte funkar

• Mufflon
    juliah skrev 2008-01-31 16:24:24 följande:
    Mufflon, helst hade jag velat svära också Jag får inget svar från red, inte ett smack! Katastrofdåligt det här. Ikväll kan jag visa den där lilla byrån jag hittade i en lada och stora korgen som jag spraymålat. Nu kallar middagslagningen.
    Hehe kan tro det!!

Vi väntar med spänning på bilder!!

Nu har jag lagt ut min tvbyrå på blocket, hoppas få den såld så jag kan köpa nån ny..
  • Mufflon
    Juleja skrev 2008-01-31 18:45:32 följande:
    Jag har dessa i mitt vitrinskåp, med mjöl, socker och linser m.m. Men jag är på jakt efter någon fin, bra skopa att ha till burkarna, gärna i metall. Någon som har tips?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100410De här är kanon hemma hos oss, funkar jättebra för mig att ha tvättmedel i, eftersom jag kör med flytande. Vit, kulör, skölj och vanish/ta bort. Och fint är det också!www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50108908
    Kolla på tradera efter skopa, kan finnas nått där!!
  • Mufflon

God morgon!!

Värst vad lungt det var här då!! 

Jag tänkte baka bullar idag, är det nån som provat toscabullarna i sista lantliv?

• Mufflon
    Enji skrev 2008-02-01 09:38:45 följande:
    Jag har provat semlorna i lantliv. De blev jättefina! Tycker bakrecepten i lantliv brukar bli jättebra gomorron föresten
    Ahh, ok. Jag provade saffransbullarna i långpannan då vid jul och de blev juh underbara.

Får vänta på lilltösen kommer från skolan, hon vill juh säkert vara med o baka!!
  • Mufflon
    Truffles skrev 2008-02-01 14:17:27 följande:
    Nu är ju troligtvis min dotter lite äldre än era, (går i 6:an) men hon är inne i en rosa period, hade en kort period före ettan då hon också var "rosa" men annars har det aldrig varit hennes färg. På lunchen idag har jag iallafall varit iväg och köpt henne den önskade rosa (verkligen starkt Barbie-rosa) damtrallan till hennes födelsedag på torsdag. Hon kanske också skulle uppskatta lite rosa bakverk, man vet ju aldrig. Har ni bakat något speciellt eller helt enkelt haft röd hushållsfärg i era "vanliga" bakverk?
    Hehe, Damtrallan?? Fundersam
  • Mufflon

Själv har jag gjort ett katastrofbak, trött jag blir på mej själv

Tänkte juh baka de goda toscabullarna i lantliv o drog igång sen visade det sig att jag varken hade mandelflarn eller hackade nötter hemma!!

Jag är en riktig slarvmaja, får skylla mej själv, samma visa jämt men snart kommer barnen från bussen, då kommer de gå åt ialf...

• Mufflon
    Truffles skrev 2008-02-01 14:49:04 följande:
    Ja, en klassisk damcykel. Vad tänkte du till en flicka i åk 6?
    Nä, jag tänkte inte alls...

Men den cykeln var juh jätterar!! Hon blir säkert jätteglad!!

Ser att ni pratar barn, jag har två på 7 o 11 år, vill gärna ha en tredje, men gubben är inte alls lika sugen..

Men men hoppet är det sista som överger en.. inte sant??
Svar på tråden Vita hem del 6