• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 20:30:22 följande:
    *asg*Tjatar!Bord eller inte bord, det är frågan?Vitt bord såklart!
    Självklart bord!

Hur mår magen?
  • VeroniQa
    Sylt skrev 2007-11-10 23:18:23 följande:
    Jag gillar Leo o Max
    Ja, Max är supergulligt! Ett av "mina" förslag är Maximilian så då blir det ju "Max" Skrattande
    Tack för ditt förslag!
  • Sylt
    VeroniQa skrev 2007-11-10 23:28:24 följande:
    Ja, Max är supergulligt! Ett av "mina" förslag är Maximilian så då blir det ju "Max" Tack för ditt förslag!
    Vilka förslag är "mot"
  • Beatrize74
    VeroniQa skrev 2007-11-10 22:22:04 följande:
    Tänkte bjuda på lite bilder på dagens inköp  Måste nog säga att jag funnit min favoritbutik www.asaocharstiderna.com tack vare "Emmasa" å "Juliah" Tack! Någon som känner igen den här spegeln?? *härmapa* Har varit "kär" i den sen jag såg den gör första gången....Två underbara lampor som ska få hänga i vardagsrumsfönstret....Å så en bild på lite av inköpen från Mora, zink från "Slott&Koja" hon hade verkligen massor Nä nu ska jag sluta "terra" er med bilder Ska läsa ikapp allt som jag missat! Hoppas ni har en bra kväll allesammans!
    Oj vad mycket fint!!!!
  • VeroniQa
    Sylt skrev 2007-11-10 23:38:03 följande:
    Vilka förslag är "mot"
    Menar du vad min sambo tycker?? Han har väl egentligen inga förslag, bara diskuterar emot mina han vill ha ett "vanligt" namn men vad är DET för namn då?! (usch va trist det låter) *suck* men han var inte helt emot Max Ett av mina favoritnamn är Mio, passar det med Leo Glad
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 23:38:50 följande:
    Oj vad mycket fint!!!!
    Tack!
    ljuvligadrommar.blogspot.com ♥ Leo & lillebror i magen ♥
  • versan
    VeroniQa skrev 2007-11-10 23:13:33 följande:
    Tack Oj va mycket bebisprat det var i tråden ikväll...hihi har väl läst ikapp typ 30sidor nu eller nåt  Kan inte fatta att jag redan är i v.32! Vart tog den här graviditeten vägen! Men det blir väl kanske så när man har fullt upp med första barnet....Så snart ska lillebrors rum inredas (fullt med kartonger för tillfället ) gissa vilken barnsäng jag drömmer om?? Nån som kan komma med bra namnförslag på en lillkille??! Diskussionerna är riktigt "heta" här hemma, vi tycker sååå olika  
    EN kompis till mig döpte sina 4 killar till.
    Benjamin
    Oliver
    Leo
    &
    Mio
    Vackert och fina namn som passar bra ihop.
  • amanda25

Hjälp!!!!!!!! Har färgat min beiga Ektorpsoffa i förhoppning om att den skulle bli svart! Känner mig helt hysterisk: Blev en blågrå soffa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad gör jag??? Snälla alla råd emottages tacksamt!

• Bandykillar

Hallå på er. Sitter mitt i natten med en sambo som är så full att jag inte vågar somna själv. Har haft en trevlig kväll men förstod inte hur det var fatt med honom. Nu är han på toan och är inte kontaktbar. Kan inte somna själv, han har druckit för mkt och såhar han jobbat för mkt, kroppen pallrar nog inte mer nu för honom. Ska se till att han dricker lite vatten nu.
    Såg att du Gemeli inte fått ut din lille sötnos än, kämpa på.
    Kram på er alla

Svar på tråden Vita hem del 6