• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Anton2005
    VeroniQa skrev 2007-11-10 22:22:04 följande:
    Tänkte bjuda på lite bilder på dagens inköp  Måste nog säga att jag funnit min favoritbutik www.asaocharstiderna.com tack vare "Emmasa" å "Juliah" Tack! Någon som känner igen den här spegeln?? *härmapa* Har varit "kär" i den sen jag såg den gör första gången....Två underbara lampor som ska få hänga i vardagsrumsfönstret....Å så en bild på lite av inköpen från Mora, zink från "Slott&Koja" hon hade verkligen massor Nä nu ska jag sluta "terra" er med bilder Ska läsa ikapp allt som jag missat! Hoppas ni har en bra kväll allesammans!
    Åh vad mycket snyggt. Jag är oxå helt kär i den spegeln. Vill ha en svart till våran gästtoa
  • Anton2005
    lillafruluva skrev 2007-11-11 08:38:07 följande:
    Jag har mått olika alla tre graviditeterna!!  Med sonen kände jag inte av något alls!
    Man blir ju nervös ju eftersom jag jämför med min första graviditet. Nästan så jag skulle vilja ta ett test varje dag ha ha
  • mimmi006
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 08:34:36 följande:
    Fast du får välja blekt på gardinerna, annars är de inge fina.
    Det var dem jag menade! Tack VSM, Aina heter de! Hoppas att din mage klarar kaffet...
    Anton2005 skrev 2007-11-11 08:34:10 följande:
    Måste fråga er för jag är lite fundersam. Enligt mina beräkningar så ska jag vara i vecka 6 nu och med Anton mådde jag ju illa jämt och spydde mest hela tiden.Nu känner jag absolut ingeting så jag bö´rjar nästan bli nervös att jag inte är meed barn.Har någon av er mått bra såhär i början av graviditeten?
    Jag tycker också att graviditeterna var olika... det kanske är en tjej?
  • Det ljuva livet

Anton2005: Jag har också mått olika med alla barnen. Om illamåendet slår till så kommer du ångra att du saknade det . Hoppas att sofforna är vita och fina när du kommer hem :

Mimmi:Visst är de fina Aina . Vill ha dem till mitt sovrum men prioriterar alltid en massa annan inredning för dem.

• Busan

HELT OT. Helt sjukt hinner inte in och glutta och kommentera. Har börjat plugga och dagarna bara flyger förbi. Åker hemifrån vid 06.10 och är inte hemma förens 17.15 tidigast och då är det kvällsrace och sen är man så trött...
    Vill så gärna ha tid/ork att titta in för just nu behöver jag er inspiration mer än vanligt Flört.
    Hoppas att allt är bra med er alla.

• Det ljuva livet
    Busan skrev 2007-11-11 08:49:54 följande:
    HELT OT. Helt sjukt hinner inte in och glutta och kommentera. Har börjat plugga och dagarna bara flyger förbi. Åker hemifrån vid 06.10 och är inte hemma förens 17.15 tidigast och då är det kvällsrace och sen är man så trött... Vill så gärna ha tid/ork att titta in för just nu behöver jag er inspiration mer än vanligt . Hoppas att allt är bra med er alla.
    Oj, hoppas att det lugnar ner sig snart!  Vad läser du för något?
  • caffe latte

Beatrize74: spegeln brukar finnas på hemljuvahem.nu . Jag hittar den inte där just nu men den kommer säkert in igen.

• Anton2005
    mimmi006 skrev 2007-11-11 08:43:50 följande:
    Jag tycker också att graviditeterna var olika... det kanske är en tjej?
    Jag som verkligen, verkligen vill ha en tjej...men såklart jag blir glad om det är en kille oxå. Vi får väl se vad det sisar på UL
  • Bandykillar

God morgon på er! Idag mår han bättre men det tog tid innan vi somnade, vågade inte riktigt somna innan han låg i sängen och snarkade. Kontigt nog mår han ganska bra men är ångerfull.
    Han brukar inte bli så här men han känner killarna i baren väl så jag tror nog att de tog lite extra i varje drink.
    Idag blir det lungt ska vila en stund till innan grabbarn dundrar in genom dörren. Kram Jennie

• Beatrize74
    caffe latte skrev 2007-11-11 08:55:28 följande:
    Beatrize74: spegeln brukar finnas på hemljuvahem.nu . Jag hittar den inte där just nu men den kommer säkert in igen.
    Tack för tipset! *lantlolla med långt till välsorterade inredningsbutiker*
Svar på tråden Vita hem del 6