• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006

Godmorgon! Jag har varit uppe sen fem *gäsp*... jag är tyvärr ingen morgonmänniska, så jag får inget gjort så här dags.

Amanda- jag skulle nog bara försöka att ta mer färg, de slukar pigment!

Bandykillar- det där lät inget roligt, hoppas att det gick bra sen...

• mimmi006
    versan skrev 2007-11-11 00:45:16 följande:
    EN kompis till mig döpte sina 4 killar till.BenjaminOliverLeo &MioVackert och fina namn som passar bra ihop.
    Det enda som jag tycker kan vara svårt med Benjamin är betoningen... vi har kompisar vars barn heter så och det är många som säger "fel"! De betonar Bénjamin...
  • Enji

gomorron mimmi
    tidig söndamorgon ser jag.. du får slappa lite iaf

• mimmi006
    Enji skrev 2007-11-11 07:03:28 följande:
    gomorron mimmitidig söndamorgon ser jag.. du får slappa lite iaf
    Jag hoppas det! Orkar inte göra så mycket annat just nu... ska lägga upp gardinerna jag köpte igår, det är dagens uppdrag! Och slå in farsdagspresent...

Hur är det själv? Allt väl?
  • lasseliten

God morgon!

Mannen får sovmorgon idag med...jag är så snäll , men sen är det ju fars dag och allt...

Bandy - det där lät läskigt. Hoppas att ni sover gott nu!

Amanda - jag tror det finns hopp för din soffa. Det var någon som var expert här inne...tror det var smultron med glass. Annars vet jag att Emmasa har färgat en soffa svart...kommer ihåg att hin hade problem hon med. Hör med dem! Lycka till!  

• mimmi006
    lasseliten skrev 2007-11-11 07:13:54 följande:
    Gardiner, syr ni sånt själva? Eller köper ni färdiga som ni lägger upp?
    Det är olika... Vi måste ha panelgardiner i vardagsummet och de är supersvårt att hitta fina. Jag hittade snygga på rusta igår *glad*
  • Enji
    mimmi006 skrev 2007-11-11 07:06:11 följande:
    Jag hoppas det! Orkar inte göra så mycket annat just nu... ska lägga upp gardinerna jag köpte igår, det är dagens uppdrag! Och slå in farsdagspresent...Hur är det själv? Allt väl?
    Japp det e bra.. sitter o funderar på vad man ska göra för farsdag middag idag. Vet du vad ni ska ha?
  • lasseliten

Går mellan bompa och datorn....

Mimmi - kul att du hittade gardiner du gillar! Säkert till bra pris va? Du får visa bild sen!

Jag har kommit på att jag vill ha vita gardinlängder till matrummet. Har ikeas hissgardiner (Alvine?) i hela huset, men de är inte så kritvita va? Hittade fina tyger på stan iveckan, men när jag syr ser det inte direkt proffsigt ut...svammel svammel... Tror jag måste hitta några fina som är färdigsydda. Några tips?

• mimmi006
    Enji skrev 2007-11-11 07:31:36 följande:
    Japp det e bra.. sitter o funderar på vad man ska göra för farsdag middag idag. Vet du vad ni ska ha?
    Ingen aning! Hemlis Han får nog önska idag, dagen till ära
    lasseliten skrev 2007-11-11 07:35:38 följande:
    Går mellan bompa och datorn.... Mimmi - kul att du hittade gardiner du gillar! Säkert till bra pris va? Du får visa bild sen! Jag har kommit på att jag vill ha vita gardinlängder till matrummet. Har ikeas hissgardiner (Alvine?) i hela huset, men de är inte så kritvita va? Hittade fina tyger på stan iveckan, men när jag syr ser det inte direkt proffsigt ut...svammel svammel... Tror jag måste hitta några fina som är färdigsydda. Några tips?
    199:- för två... ska visa bild när minneskortet kommer fram. Hjälp vad frustrerande det här är
Svar på tråden Vita hem del 6