• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Godmorgon! Lasse, du kan ju få dem uppsydda. Så blir det nog till tvättstugan hos oss...
    Tygbutiker brukar ha den servicen.
    Finns fina linnelängder på Ikea annars, minns inte vad de heter dock.

• Enji

Så kan man också göra, så slipper man själv fundera ut nåt Skrattande

Kul med nya gardiner också. Vi väntar på bild! Glad Jag ska försöka ta lite bilder också på vår renovering som faktiskt börjar likna nåt.

Om man skulle klä på sig och barnen o gå ner till affären.. hmm

• mimmi006
    lasseliten skrev 2007-11-11 08:10:29 följande:
    Mimmi  - oj, vilket bra pris! hur ser de ut? Är de vita?
    De är vita, med någon slags hålsöm och broderade hjärtan! Materialet ser ut som linne, men jag tror att det var något annat...
  • Anton2005

God morgon

Jaha idag är det Fars Dag och Anton och jag vaknade upp hos mormor så pappa får verkligen en rejäl sovmorgon. Det kan nog behövas med tanke på att han har lumparkompisarna hos sig. Gud hur det ska se ut när jag kommer hem....och har någon sovit i någon av de vita sofforna så blir jag tokig Skrikandes

Va så länge sen jag sov hemma hos mamma så det va riktigt mysigt att vara här och Anton har sovit jätte bra.

• Det ljuva livet

Godmorgon! Mått ialla halva natten men inte kräkts. Nu har jag bestämt mig för att jag är frisk och häller i mej en balja kaffe, vi får väl se vad magen tycker.

lasseliten skrev 2007-11-11 07:13:54 följande:
    Gardiner, syr ni sånt själva? Eller köper ni färdiga som ni lägger upp?
    Köper färdiga! Och stryker upp . De här är fina: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80110274
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 23:27:45 följande:
    Självklart bord! Hur mår magen?
    Bättre! Kram !
    amanda25 skrev 2007-11-11 01:48:43 följande:
    Hjälp!!!!!!!! Har färgat min beiga Ektorpsoffa i förhoppning om att den skulle bli svart! Känner mig helt hysterisk: Blev en blågrå soffa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad gör jag??? Snälla alla råd emottages tacksamt!
    Färga en gång till, ta mycket färg och ett paket rött eller blått med för att få sjup i färgen och slippa att den ser grå ut snabbt. Färga gärna i stor tvättmaskin (som i tvättstugor i hyreslägenheter)
    VeroniQa skrev 2007-11-10 22:22:04 följande:
    Tänkte bjuda på lite bilder på dagens inköp  Måste nog säga att jag funnit min favoritbutik www.asaocharstiderna.com tack vare "Emmasa" å "Juliah" Tack! Någon som känner igen den här spegeln?? *härmapa* Har varit "kär" i den sen jag såg den gör första gången....Två underbara lampor som ska få hänga i vardagsrumsfönstret....Å så en bild på lite av inköpen från Mora, zink från "Slott&Koja" hon hade verkligen massor Nä nu ska jag sluta "terra" er med bilder Ska läsa ikapp allt som jag missat! Hoppas ni har en bra kväll allesammans!
    Åhh! Vad mycket fint du köpt! Vill du har korta namn som Leo? Annars tycker jag Leo och Lucas är gulligt ihop.
    M HOW skrev 2007-11-10 22:51:47 följande:
    nytt hos migminlillavitavra.blogg.se/
    Oj, vad många myciga lyktor. En julros vill jag också ha!
    Bandykillar skrev 2007-11-11 03:02:29 följande:
    Hallå på er. Sitter mitt i natten med en sambo som är så full att jag inte vågar somna själv. Har haft en trevlig kväll men förstod inte hur det var fatt med honom. Nu är han på toan och är inte kontaktbar. Kan inte somna själv, han har druckit för mkt och såhar han jobbat för mkt, kroppen pallrar nog inte mer nu för honom. Ska se till att han dricker lite vatten nu.Såg att du Gemeli inte fått ut din lille sötnos än, kämpa på.Kram på er alla
    Fyy, vad jobbigt sånt där är! Hoppas att han mår som han förtjänar idag .
  • Anton2005

Måste fråga er för jag är lite fundersam. Enligt mina beräkningar så ska jag vara i vecka 6 nu och med Anton mådde jag ju illa jämt och spydde mest hela tiden.Nu känner jag absolut ingeting så jag bö´rjar nästan bli nervös att jag inte är meed barn.Har någon av er mått bra såhär i början av graviditeten?

• lillafruluva
    Anton2005 skrev 2007-11-11 08:34:10 följande:
    Måste fråga er för jag är lite fundersam. Enligt mina beräkningar så ska jag vara i vecka 6 nu och med Anton mådde jag ju illa jämt och spydde mest hela tiden.Nu känner jag absolut ingeting så jag bö´rjar nästan bli nervös att jag inte är meed barn.Har någon av er mått bra såhär i början av graviditeten?
    Jag har mått olika alla tre graviditeterna!!  Med sonen kände jag inte av något alls!
Svar på tråden Vita hem del 6