• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    Anton2005 skrev 2007-11-11 08:34:10 följande:
    Måste fråga er för jag är lite fundersam. Enligt mina beräkningar så ska jag vara i vecka 6 nu och med Anton mådde jag ju illa jämt och spydde mest hela tiden.Nu känner jag absolut ingeting så jag bö´rjar nästan bli nervös att jag inte är meed barn.Har någon av er mått bra såhär i början av graviditeten?
    Jag mådde prima till v 7-8 med båda flickorna sen slog ett förlamande illaånde till som varade till förlossningen.

VSM
    Skönt att du mår bättre!

mimmi
    Jättenyfiken på dina nya paneler! Bild?
  • Busan
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 08:51:18 följande:
    Oj, hoppas att det lugnar ner sig snart!  Vad läser du för något?
    Jag läser en arbetsmarknadsutbildning till Kock så lugnar ner sig gör det om typ 1 år Skrattande.
    Det måste gå för det är så himla kul och jag trivs verkligen. Har äntligen hittat "hem" efter många års velande vad jag vill bli.
  • Ewis

Ååå shit tjejer vad ni har skrivit mycket sedan i går em.
    Nu är min bokhulla grundad en gång och målad en gång bara färdigstrykningen kvar i morgon, hm torktid ni vet
    Jag blir verkligen nöjd med resultatet att rolla istället för att måla med pesel och så är det mycket mycket roligare att rolla.

Gubben gjorde ett ryck i hallen uppe i går em så nu tror jag att det bara är färdigstrykning av väggen kvar, färdigstryka panelskivan på väggen som delade av över och undervåning och färtdigstrykning av skåpet där uppe som jag har grundat en gång.
    Kanske något penseldrag på dörrfoder och lister kvar oxå.
    Ja som ni ser så går det SAKTA men säkert framåt

• malins79
    Kajsa, fanns det mycket pärlspont kvar på Coop, eller köpte ni det sista
  • Ewis

Har en liten försmaksbild på bokhyllan i mitt galleri.

Milda maränger:
    Teckensnittet du skrivit med i din blogg vart får man tag i det?
    Tycker att det är jättefin stil!

• malins79
    Ewis skrev 2007-11-11 11:33:59 följande:
    Har en liten försmaksbild på bokhyllan i mitt galleri.Milda maränger:Teckensnittet du skrivit med i din blogg vart får man tag i det?Tycker att det är jättefin stil!
    Ser ut att bli jättefin!!!
  • Anton2005

Nu är Anton och jag hemma från mormor igen.

Gustafs lumparkompisar är kvar men jag måste verkligen ge dem beröm trots att en av dem sov i den vita soffan. Det va undanplockat och snyggt när jag kom hem, alla va trevliga och glada fast de inte kom i säng fören fyra. De hade lagat tre rätters middag (och även satt på diskmaskinen efteråt, det ni) bastat och sen gått ut på krogen.

Knappt så man kan tro att ett gäng killar varit här Glad

• Kajsa M
    Malin
    Det fanns nog ett 15-tal skivor kvar.

Ewis
    fint det blir! skönt med vitt va?!

Här är det storstädning för min del. Char tagit barnen med sig till skogen på tipspromenad och jag skurar golv och dammar. Ingen ide att göra det med barnen hemma.
    Väggen är nu färdig, vi ska bara sätta upp lister runt om. Men målningen är klar och det blev riktigt bra. Vi är så nöjda och det har gett mersmak! Vi planerar redan nästa move.
Svar på tråden Vita hem del 6