Inlägg från: Mufflon |Visa alla inlägg
  • Mufflon

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2007-11-10 13:41:58 följande:
    Lite bildbevis på vad jag pysslat med på morgonkvisten. Ytterligare en strykning på panelen i dotterns rum. Det börjar arta sig, men det behövs ytterligare en strykning som jag ska göra imorgon. Jag peppar mig själv att jobba genom att ta ett steg tillbaka och faktiskt se att det händer något. Den här bilden postade jag för en vecka sedan och det var så här den såg ut i morse innan jag målade ett varv till. Lite skillnad ser man ju!
    Ja, verkligen skillnad, fint med vitt o panel...
  • Mufflon

Linaomatilda; jätte fina saker du köpt!

• Mufflon
    gemelli skrev 2007-11-10 14:57:36 följande:
    Här bara inne en snabbis och kollar lite. Vide har fortfarande inte komit men det har hänt en del på vägen.Har skrivit i min blogg här på FL om resan denna vecka för er som är nyfikna... www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b82813.htmlKram kramgemelli
    Har läst "nyfien" Åhh vilka dagar, lycka till nu och hoppas allt går bra!!
  • Mufflon

Slänger in en liten fråga; är det någon här som har bilder på målade väggar, alltså övermmålat på tapet?
    Jag vill göra om min hall och vet inte om jag orkar tapetsera den med tanke på många krångliga hörn, vrår och hög takhöjd, spalje och div. tråkigheter.

Törs inte rådfråga gubben, då vi frtf inte riktigt är klara i v-rummet men snart
    och då e juh mina tankar redan på nästa projekt...Skrattande Att man aldrig kan ge sig...
    men d e juh så roligt

• Mufflon

Kajsa; Är ni helt nöjda med resultatet?
    Vilken färg ska man använda? Skulle vilja ha nått åt det ljusare hållet!!

För länge sen hade vi laserat i hallen, viska terracotta...huu får rysningar men så var det ialf och den färgen såg eländig ut, alldeles "blaskig"

• Mufflon

Kajsa och Malin; Tack för hjälpen, får fundera vidare.

VSM; snygga ljushållare! Ser mysigt ut

• Mufflon
    mimmamum skrev 2007-11-11 12:51:36 följande:
    Amanda, jag håller tummarna!Nytt inlägg! Välkomna!
    Härlig säng, skönt att få sova där!!
  • Mufflon

Kajsa; supersnyggt som vanligt!!

Juliah; Underbar tvättstuga, tänk att få tvätta med glädje!!

• Mufflon
    Juleja skrev 2007-11-12 18:07:25 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-12 15:23:12 följande: Jo, jag tror att det ändå kommer sluta med att vi (läs jag driver igenom =D)köper oss en Ekeskog på Ikea, i Blekingevitt. Klädseln kostar ju inte så mkt så jag tror det kan vara idé att testa och så köpa till en till när den blir lite solkig. Funkar det itne får man väl sälja... Vet någon hur Ekeskog håller sittkomforten? Vill så gärna ha en soffa att mysa i.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39805762
    Hallå!!! Jag har precis köpt en ekeskog och den är superskön, har iofs bara haft den ett par veckor men tycker redan om den mkt...

Det är en riktig mys-soffa, hoppas du blir nöjd med ditt val 
Svar på tråden Vita hem del 6