• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Ninizen

Godkväll!

Numberone: Jag tycker så synd om er. Hoppas verkligen att de tar död på dem fort och att ni slipper äckliga baggar i fortsättningen. Var inne i din blogg och kikade förresten.....inte visste jag att man kunde ta bort ena sidan på Hensvik sängen? Jag blev glatt överraskad kan du tro   Men hur gör man för att dem inte ska trilla ut sen då??Fundersam

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen

Men du Numberone...vad är det för bred list som sitter på sängens nedre kant? Den finns ju inte på den översta bilden.  Är det ngt man köper till när man ska ta av ena gallersidan? *fattar trögt*

Vad tycker ni om det här?
    www.blocket.se/vi/15050533.htm

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-03 22:32:17 följande:
    Men du Numberone...vad är det för bred list som sitter på sängens nedre kant? Den finns ju inte på den översta bilden.  Är det ngt man köper till när man ska ta av ena gallersidan? *fattar trögt*Vad tycker ni om det här?www.blocket.se/vi/15050533.htm
    Fint! Antar att det ska målas...

Gillar benen på bordet!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • juliah

Godmorgon!

Kajsa, ja men då tror jag att du hittat "hem".Glad

Jag har inte heller något behov av att byta ut egentligen, mer piffa lite med smått nytt.
    När jag gick på mellanstadiet fick jag välja nya möbler och saker till mitt flickrum, allt blev vitt och sedan den dagen har jag alltid haft vitt hemma. Och inte tröttnat. Det är ju så enkelt att lägga till olika stilar och färger när basen är ljus *tjatig*

Vad ska alla hitta på idag?
    Vi ska bege oss till Ica och hämta La redoute paket. Har beställt en sängkappa i linne och gardiner till gästhuset. Hoppas på ok väder så att vi kan vara ute länge idag.
    Kanske kan börja slipa på min hittebyrå också.

• lillafruluva

God morgon!

Det enda jag vill byta ut är lägenheten
    Jag fick också välja möbler till mitt rum i mellanstadiet, det blev vitt med ljusa rosa textilier!

Idag ska jag måla det (förhoppningsvist) sista varvet på cd-hyllan, måla en hylla och sätta upp en hylla och två tavlor som jag gjort i sonens rum!

• juliah

lillafruluva, hihi men ni har det underbara torpet. Och du, det är ganska bekvämt med lägenhet vissa gånger.

Ser ut att bli ok väder idag tycker jag, skönt! Jag har precis provat mig genom jeansgarderoben, bara ett par jag inte kommer i ännu *lycka*

• mimmamum

Godmorgon!

Här är en till som vill byta ut sin lägenhet mot ett hus!

lilla, vad duktig du är som målar! Visst är det lite som terapi?!

Här ligger inredningen i vila. Vi skulle få titta på ett hus i helgen men ägaren öppnade aldrig dörren! Det är ett par som ska skilja sig och det är mannen som kontaktat oss eftersom vi sagt att vi varit intresserade av att köpa huset. Han sa att vi kunde gå dit i lördags och titta, han skulle inte vara hemma men hans fru.... Vi är säkra på att hon är där inne men inte öppnar, så besvikelsen är stor. MEN vi ska inte ge upp! (Stackars henne förresten hon måste må uselt) Vad skulle ni göra?

• malins79

God morgon!
    Jag satte upp nya gardiner i barnens rum igår, blev nöjd. Ska försöka hinna fota idag.

Annars händer nog inte så mycket på inredningsfronten idag. Kanske får upp några krokar i en gå in garderob för mina väskor och att jag lägger ner lite kläder i lådor som jag köpt.

• juliah

mimma, prova igen. Se till att få komma när mannen är hemma! Ge inte upp!
    Det är förmodligen en hemsk tid för dem bägge, men de ska ju sälja huset och vill säkert få till en snabb och smidig affär.

malins, spännande!

Har någon provat semlorna från Lantliv? Tänkte köpa ingredienser idag.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-04 07:25:35 följande:
    lillafruluva, hihi men ni har det underbara torpet. Och du, det är ganska bekvämt med lägenhet vissa gånger.Ser ut att bli ok väder idag tycker jag, skönt! Jag har precis provat mig genom jeansgarderoben, bara ett par jag inte kommer i ännu *lycka*
    Juliah, ja det är sant, man ska alltid se det positiva!
    Skönt med jeansen!! Jag kanske ska ta fram mina "smaljeans", om jag hittar dem!

Mimma- jag tycker som Juliah, klart det är jobbigt för dem båda men om de ska sälja huset så måste hon ju inse att folk måste få komma in och titta!
    Jo, målning är nog som terapi faktiskt!