• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M

Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.

• LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:13:17 följande:
    Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.
    Javisst kan det vara snyggt med andra stilar också. Men sen är det ju en annan sak hur man vill ha det hemma Känns det inte skönt att veta att du är nöjd med din stil?
  • miniGrynet
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 20:14:49 följande:
    Fina! Hihi låter bra att din sambo förstått dethär med att mla vitt också
    Japp!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 20:17:27 följande:
    Javisst kan det vara snyggt med andra stilar också. Men sen är det ju en annan sak hur man vill ha det hemma Känns det inte skönt att veta att du är nöjd med din stil?
    Precis! Jag kan tycka det är så läckert hos andra, men hemma vill jag inte ha det så...
    Det är så skönt att hitta rätt, fast jag kan fortfarande tveka ibland inför vissa grejer. Det finns ju på ngt vis olika grader av samma stil och sen kan man ju ha en dragning åt en viss annan stil. *flum flum*
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:20:34 följande:
    Precis! Jag kan tycka det är så läckert hos andra, men hemma vill jag inte ha det så...Det är så skönt att hitta rätt, fast jag kan fortfarande tveka ibland inför vissa grejer. Det finns ju på ngt vis olika grader av samma stil och sen kan man ju ha en dragning åt en viss annan stil. *flum flum*
    Jo precis, förstår vad du menar och håller med dig
  • lillafruluva

Precis! Har en väninna med mycket svart hemma hos sig. Hon tror att jag inte alls tycker om hennes stil, men det är ju bara det att hemma hos mig mår jag bäst av vitt!

Hihi, jag är knäpp, tog bort ett fult eluttag och gjorde rent det på alla sätt. Nu är det så vitt och fint att jag måste gå och titta på det hela tiden

Snart är skåpet klart!!

• Kajsa M

I områden med moderna nybyggda funkishus så ser alla fönster precis likadana ut. Släta gadrinappor av Mairo-tyg, två höga vita krukor och en hög smal fönsterlampa. Det blir liksom repris i varenda hus.
    VAd är typiskt i våra fönster månntro?

• LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-02-03 20:23:58 följande:
    Precis! Har en väninna med mycket svart hemma hos sig. Hon tror att jag inte alls tycker om hennes stil, men det är ju bara det att hemma hos mig mår jag bäst av vitt!Hihi, jag är knäpp, tog bort ett fult eluttag och gjorde rent det på alla sätt. Nu är det så vitt och fint att jag måste gå och titta på det hela tiden Snart är skåpet klart!!
    hihi inte alls knäppt.

Ska bli kul att se bild!