• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kajsa M
    miniGrynet skrev 2008-02-03 20:40:09 följande:
    Jaha, det är väl en rätt söt stad? Kikade på lite sommarhus där förut, men insåg att det var för långt bort tyvärr.
    Köping blev en gång utnämnt till sveriges tråkigaste stad! (20 år sen eller nåt)

Fast jag gillar stan!
  • FruPuffen
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:13:17 följande:
    Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:13:17 följande:
    Har åkt runt lite idag med svärisarna och visat dem lite nybyggen häromkring. Har sett vräkiga, moderna hus. Det kan ju vara så läckert med det moderna också. Men ibland smyger det sig in ngt enstaka mysigare hus i vitt med träpanel och då känner jag att jag hittat så rätt.
    Åh håller med!! Min bror bor i ett nybyggt funkishus med stora fönster, skinnsoffor, panelgardiner och nya ekmöbler överallt. Det känns ju fräscht och stylat, men vi känner både maken och jag att det är så mycket trivsammare hemma hos oss (iofs hemma är alltid hemma). Sen jag hittade den här tråden och bloggarna så känns det som jag har hittat stilen som jag alltid velat ha, ända sen jag var liten! Har alltid haft en dragning till äldre hus och ljusa nyanser.
  • lillafruluva
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:42:57 följande:
    Ja har jag glömt säga det?! Han är ju en av huvudpersonerna!
    Jag skrattar högt för mig själv åt Tobbe, han är som min pappa!!! Mamma och jag satt i telefon och skrattade så vi grät!!!
  • miniGrynet

Haha, jag gillar Tobbe och hans pratande, som i bussen med tigrarna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Kajsa M skrev 2008-02-03 20:41:54 följande:
    Köping blev en gång utnämnt till sveriges tråkigaste stad! (20 år sen eller nåt)Fast jag gillar stan!
    Jasså?
    Haha, Sveriges tråkigaste stad.
  • miniGrynet
    FruPuffen skrev 2008-02-03 20:49:58 följande:
    Åh håller med!! Min bror bor i ett nybyggt funkishus med stora fönster, skinnsoffor, panelgardiner och nya ekmöbler överallt. Det känns ju fräscht och stylat, men vi känner både maken och jag att det är så mycket trivsammare hemma hos oss (iofs hemma är alltid hemma). Sen jag hittade den här tråden och bloggarna så känns det som jag har hittat stilen som jag alltid velat ha, ända sen jag var liten! Har alltid haft en dragning till äldre hus och ljusa nyanser.
    Håller med dig lite, vi har haft mkt vitt men sen jag såg trådarna och era underbara insipirerande bloggar så känner både jag och sambon att vi ska göra om!
    Och vi är redan i gasen!
    Stolarna är nu på väg hem till oss!
  • lillafruluva
    miniGrynet skrev 2008-02-03 20:54:48 följande:
    Håller med dig lite, vi har haft mkt vitt men sen jag såg trådarna och era underbara insipirerande bloggar så känner både jag och sambon att vi ska göra om! Och vi är redan i gasen! Stolarna är nu på väg hem till oss!
    Ja, det är underbart med vit färg, Jag kände hur sprallig jag blev inombords när jag började måla skåpet. Och det är likadant med allt man målar, resultatet blir alltid vackert med vitt!!
  • Kajsa M
    FruPuffen skrev 2008-02-03 20:49:58 följande:
    Precis! Man har ju testat modenyckerna som kommit och gått. Inredde hela huset i ek när vi flyttade in. Det var panelgardiner överallt. Men ingenting varade längre än ngn månad sen började allt bytas ut. Nu är i stort sett allt utbytt. Har ett bord kvar i ek. Men nu när jag har bytt till vitt så blir det plötsligt kvar i huset. Känner inte alls att jag måste byta längre. Blir mkt mer nöjd. Då har man väl ändå hittat hem?!