• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Smultron och glass

Julia: Åh, vad semlorna ser goda ut! Jag ska faktiskt också äta en liten semla idag. Vi har ett konditori vid jobbet, och de brukar alltid sälja små semlor, så jobbet bjuder idag. Men de är säkert inte lika goda som dina hemlagade!

Lillafruluva: Åh, den tovade korgen ser helt underbar ut. Jag måste nog leta rätt på förra årets julnummer och kika lite

Jennica: Välkommen!

• Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-05 13:19:23 följande:
    hm, hoppas man ser bilden bra...
    Den tidningen har jag med men nu såg jag världens bästa grej!!!!
    Hallen är väldigt liten och utrymme för kläder *jackor* är minimal. Vill inte att det ska kännas överbelamrat på nått vis. "Enda" väggen som man kan nyttja till skor och jackor är knappt en meter bred och ungefär 1,5 m hög sen kommer snetak. Kanske skulle man göra någon fin bänk, typ kistliknande med dyna och så hänga en trästav *rundstav* med ändknopp upptill där man kan hänga jackor.

Mest för gästerna då.

En annan ide´jag har är att måla om den gamla fina byrån jag fick av min pappa förra helgen. Den har fem lådor och världens potential att bli en vit fin pjäs i hallen.
    Tänkte då ha den som skoförvaring (!) Och så hänga sina krogar på de få platser som finna kvar runt om i hallen. Sånna silvriga krokar med vita porslinsknoppar, (hatt och rock)
  • Lynn84
    JennicaO skrev 2008-02-05 13:28:03 följande:
    Hej. Är ny här, men har tjuvläst er tråd ett tag och blivit så inspirerad! Har förmånen att få flytta in i en helt nybyggd lägenhet i juli och den är helt vit; vita väggar, vita köksluckor, vitt kakel. Så nu planerar vi för fullt och jag tar gärna emot tips på inredning och det verkar ni ju ha full koll på :)
    Välkommen in i gänget!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-05 13:26:00 följande:
    Ja exakt den, ska finnas en hink också. Ska väl inte vara så svårt Syltan, är man riktigt snäll så...
    Nä, nu måste jag hitta på massor med roliga saker!! Få skriva en lista och sen hoppas att man lär sig behärska konsten!
  • juliah

Lynn, låter riktigt fint!

Välkommen jennica!

Syltan, tror jag inte ett smack på, vi är nog ungefär lika snälla du och jag Skrattande

lillafruluva och smultron, ja nu måste vi samla bilder och förslag på vad man skulle kunna göra. Vore trevligt att lära sig göra "ark" av ullen som man sedan kan klippa ut hjärtan tex. Och tjockt ullsnöre. Och baljor, och korgar, och skålar...åååh *exalterad*
    Torrtovning kan man säkert lära sig på egen hand!

• juliah

Lina, jaa så kan man också se på saken Skrattande
    Men det kändes faktiskt som ett helt rimligt pris, och just nu bryr jag mig knappt, behöver komma hemifrån åtminstonde en dag alldeles själv.

• JennicaO

Tack så mycket!:)
    Har tyvärr inga bilder än, för huset är inte färdigbyggt.
    Men jag la ut ritningen och en bild på ett grannhus, vårt blir ungefär likadant men större eftersom det är fler lägenheter i vårt.

• LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-02-05 13:44:40 följande:
    Lina, jaa så kan man också se på saken Men det kändes faktiskt som ett helt rimligt pris, och just nu bryr jag mig knappt, behöver komma hemifrån åtminstonde en dag alldeles själv.
    Ja jag skojade bara Tycker det är jättebra att man gör något för sig själv. Man orkar bättre om man får lite egentid.
  • Lynn84

GAAAAAAHHH!!!!

Skrikandes

Jag hade siktat in mig på ett par jätte fina tvättmedelsburkar från Alvashus.
    Super fina i sink eller liknande med en skopa till. Nu finns dem inte kvar. Har väntat länge på att dem skulle byta kategori (de låg i *kommer snart*) Nu har jag helt missat dem.
    Gick väl som smör i solsken!

Gråter