• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • snuffsis

MiaMariah

Blir du kvar nu då? Tycker det vore extremt tråkigt om du skulle lämna oss alla för det som hänt...Ledsen

Känner mig för övrigt riktigt duktig, har på förmiddagen rollat sista gången bakom alla element, rollat två väggar helvita och gått med pensel mot taklisten med den stockholmsvita på en tredje vägg. (ska stryka hela ikväll) Börjar att dra ihop sig för tapetsering på resterande väggar!Skrattande Hoppas att vi hinner få klart sovrummet innan bebis kommer ut bara...

• Lynn84
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:12:01 följande:
    Lillafruluva: Jag har ett likadant cd-skåp. Jag har haft mitt i vår pyttelilla hall som förvaring av nycklar, vantar och annat skärp som alltid lyckas hamna i hallen. Men nu tänkte jag använda det som ett cd-skåp (som det är tänkt). Jobbiga är bara att jag skulle behöva minst två till för att få plats med alla våra cd-skivor... Vi gillar musik hemma hos oss Alla, hur förvarar ni cd-skivor om ni inte vill att de ska synas? Julia: Ja, jag tror jag ska fixa ihop en liten inspirationsmapp med bilder Lynn: åh, vilken osis med burkarna!miniGrynet: Den boken har jag också, man kan hitta en hel del guldkorn! Min är visserligen ganska gammal, jag kanske skulle ta och köpa en ny uppdaterad version (min favvisantikaffär har slagit igen för alltid! )
    Just nu ligger alla nerpackade i flyttkrtonger. Fast egentligen har vi inte så många....som tur är. Sambon brände ner mkt musik innan och de skivorna har jag slängt. Hatar skivor som inte har ett riktigt fordal. Jag kan inte hålla reda på dem!

Hur eller hur så funderar jag också på hur katten vi ska förvara dem. Vill inte att dem ska synas heller, vi har ju en hel drös med dvd-skivor och dem behöver också gömmas.
    Måste tänka ut något!!!!!

*tänker så det knakar*
  • Lynn84
    snuffsis skrev 2008-02-05 15:17:42 följande:
    MiaMariahBlir du kvar nu då? Tycker det vore extremt tråkigt om du skulle lämna oss alla för det som hänt...Känner mig för övrigt riktigt duktig, har på förmiddagen rollat sista gången bakom alla element, rollat två väggar helvita och gått med pensel mot taklisten med den stockholmsvita på en tredje vägg. (ska stryka hela ikväll) Börjar att dra ihop sig för tapetsering på resterande väggar! Hoppas att vi hinner få klart sovrummet innan bebis kommer ut bara...
    Vad använder du för roller när du målar? Vanlig hederlig?
    Har lite svårt för roller just för det "noppiga" utseendet. Vill ha det helt slätt. Du kanske har ett bra tips?
  • LinaoMatilda
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:12:01 följande:
    Lillafruluva: Jag har ett likadant cd-skåp. Jag har haft mitt i vår pyttelilla hall som förvaring av nycklar, vantar och annat skärp som alltid lyckas hamna i hallen. Men nu tänkte jag använda det som ett cd-skåp (som det är tänkt). Jobbiga är bara att jag skulle behöva minst två till för att få plats med alla våra cd-skivor... Vi gillar musik hemma hos oss Alla, hur förvarar ni cd-skivor om ni inte vill att de ska synas? Julia: Ja, jag tror jag ska fixa ihop en liten inspirationsmapp med bilder Lynn: åh, vilken osis med burkarna!miniGrynet: Den boken har jag också, man kan hitta en hel del guldkorn! Min är visserligen ganska gammal, jag kanske skulle ta och köpa en ny uppdaterad version (min favvisantikaffär har slagit igen för alltid! )
    Vi har ett litet skåp till skivorna.
  • Smultron och glass

Snuffsis: Vad duktig du har varit! Det är kul när det går undan.

Lynn: Nä, det där med cd- och dvd-skivor är ett gissel. Vi har inte jättemånga dvd-skivor, men de vi har är också ett problem. Jag har funderat på att köpa plastfickor för skivor, och sätta in alla i pärmar. Men jag vill verkligen ha kvar den där lilla boken tillsammans med varje skiva (jag vet, jag är lite fånig). Äsch, vi får se hur det blir.

• Smultron och glass

LinaoMatilda skrev 2008-02-05 15:25:54 följande:

Vi har ett litet skåp till skivorna.
    Ja, någon typ av skåp är ett måste. Problemet hos oss är att vi har så himla många skivor att de inte riktigt får plats i något skåp. Men jag tror nog vi får rensa ut skivorna som är viktigast, och sen förvara resten i plastfickor i pärmar.
  • LinaoMatilda
    Smultron och glass skrev 2008-02-05 15:32:59 följande:
    LinaoMatilda skrev 2008-02-05 15:25:54 följande:Ja, någon typ av skåp är ett måste. Problemet hos oss är att vi har så himla många skivor att de inte riktigt får plats i något skåp. Men jag tror nog vi får rensa ut skivorna som är viktigast, och sen förvara resten i plastfickor i pärmar.
    Ja vi har inte så många. Så har min man en stor låda med massa plastfickor i till sina data cd/dvdn