• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Beatrize74 skrev 2007-11-13 20:57:45 följande:
    Mmmm...man får hoppas att man inte behöver åka akut till sjukhuset/BB/flygplats
    ja verkligen, fy jag tycker sånt är så tråkigt och onödigt på något sätt. Det blir aldrig kaos i norrland för där är de förberedda...
  • juliah

Nu vänder maken, han har suttit på samma ställe sedan halv fyra...får sova borta inatt.

Helt galet att det ska bli på det här sättet!

• pressan
    juliah skrev 2007-11-13 21:17:20 följande:
    Nu vänder maken, han har suttit på samma ställe sedan halv fyra...får sova borta inatt.Helt galet att det ska bli på det här sättet!
    Men stackare, kan verkligen inte fatta att det kan bli såå, ni e ju inte nått fattigt land precis. Men efter att åkt upp till svenska lappland kan man bara konstatera att inte satsas det på vägar i Sverige precis..

Hoppas han får i sig lite mat nu och kan komma hem i morn helskinnad.
  • Juleja

juliah skrev 2007-11-13 20:19:46 följande:

Juleja, hihi, vad ska du shoppa?
    Jag blev ju tokkär i grisen så det var den jag var på jakt efter... men det lär nog bli någon kanin och två tomtar också skulle jag tro!

Det kommer ju göra sig så bra i den framtida barnkammaren i vår. =)

Vi står i flyttagen nu, så ska visa lite bilder om någon/några månad/er!

Skulle jag kunna få kika i ditt galleri? Om jag ber snällt..? =)
  • jezzzica
    juliah skrev 2007-11-13 21:17:20 följande:
    Nu vänder maken, han har suttit på samma ställe sedan halv fyra...får sova borta inatt.Helt galet att det ska bli på det här sättet!
    men det är ju helt sjukt att inte vägarna fungerar bättre!
    Anton2005 skrev 2007-11-13 20:43:47 följande:
    eller vi testar igen, verkade inte fungera www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/59138
    hur länkar man från hemnet?? jag har aldrig lyckats med det....har sett ett hus där som jag velat visa er

fru puffen: jag vill gärna hälsa på om jag får?

sitter här och kikar på desperate och dricker te
    ♥Elliot♥
  • juliah

jezzica, åå mys. Vi har inte femman men jag har tredje säsongen på dvd. Det får bli rulens mys det!
    Tror tipsa en vän eller ngt liknande...

juleja, de flesta bilder finns i min blogg men nu har jag lagt till dig!

pressan, tycker överlag att Finland är mycket bättre på allt, tänker särskilt på Lauantaimakkara då... Skrattande
    Visst skulle du sätta igång med virkandet?

• LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-11-13 21:45:48 följande:
    jezzica, åå mys. Vi har inte femman men jag har tredje säsongen på dvd. Det får bli rulens mys det!Tror tipsa en vän eller ngt liknande...juleja, de flesta bilder finns i min blogg men nu har jag lagt till dig!pressan, tycker överlag att Finland är mycket bättre på allt, tänker särskilt på Lauantaimakkara då... Visst skulle du sätta igång med virkandet?
    Får jag fråga vad du har för koppling till Finland? Du har ju så bra smak när det gäller korv verkar det som
  • pressan

Juliah: Jo visst e vi bra på mycke Men inte på allt.. vi har ju inget Coop Verkar som om Lcroft har fått dig att bli korvtokig... och du.. kanske det snart e dax att skicka lite fazers till dig me..

Tänkt faktiskt prova virka men jag måste ju hämta material först och i morn fyller sonen 8 och gubben min fyller på torsdag så nu kalasar vi.. men jag får väl ha dig som guru sen när jag väl sätter igång?

• juliah

Lina, min mamma är från Åbo. Jag har min bror där och moster med familj i Helsingfors.
    Lantställe i Kustavi. Har spenderat alla skollov i Finland, nu är det tyvärr snart tre år sedan jag var där...

Svar på tråden Vita hem del 6