• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Anton2005
    jezzzica skrev 2007-11-13 22:55:25 följande:
    Men kolla priset...shit pommes
    He he ja det blir ju inte billigt om man ska bo sådär.

Nu är det dax att säga godnatt här, sov så gott!
  • jezzzica
    Anton2005 skrev 2007-11-13 22:49:13 följande:
    Nytt i min blogg för er som är vakna och vill kika in på vårat vardagsrum
    jättefint!
    ♥Elliot♥
  • LPW
    jezzzica skrev 2007-11-13 22:39:15 följande:
    oj vad roligt då måste jag ju visa mitt dröm hus som ligger aldeles vid havet www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/4084
    Åh vilket hus!!!!! Jag sparade i princip varenda bild i min "inspirationsmapp".

För lite mer inspiration kan jag rekommendera att ni beställer Trivselhus bok "Country homes". Det är visserligen många planlösningar etc där (kanske inte så konstigt med tanke på att den är från ett husföretag ), men där finns även flera fina bilder.
  • LCroft

Godmorgon! 

juliah: Stackars din man! Lanttis som man är så fattar man inte att det kan bli såna köer, då hade de nog fått ta hela vår lilla stads befolkning och sitta i bilarna i kö Förvånad Vi är nog på ett sätt lite bortskämda, nära till allt, fast jag bl.a tycker att barnen har rätt långt till skolan, 3,5 km Så Rebecca kör jag varje dag. Men det tar ca 15 min fram och tillbaka om det är rött ljus vid de några trafikljus vi har Skrattande 

Lanttulaatikko, kan rota fram något recept till dig men jag erkänner att jag är lat! Jag köper färdig och blandar bara med lite grädde och och in i ugnen med skorpsmulor på Hemlis

• Feffie

Har frågat förr men frågar igen. Ang vitmålad trapp. Någon som målat sin trapp vit. Jag var inne och hörde med färgaffären som sa att visst finns det färg som ska hålla bra osv, men han sa att det kan dock bli halt.

Med två små barn blir man fundersam då.

Så nu undrar jag om ngn upplever sin vitmålade trapp hal?

/Jen

• malins79
    Feffie skrev 2007-11-14 07:50:51 följande:
    Har frågat förr men frågar igen. Ang vitmålad trapp. Någon som målat sin trapp vit. Jag var inne och hörde med färgaffären som sa att visst finns det färg som ska hålla bra osv, men han sa att det kan dock bli halt. Med två små barn blir man fundersam då.Så nu undrar jag om ngn upplever sin vitmålade trapp hal?/Jen
    finns färg som man lägger nån form av sand i har jag för mig.
  • knyttis

Godmoron!

Jag är hemma med magsjuk son, har tröstat tvättat och bäddat rent nu på morgonen!
    De blir alltså vab för mig igen...

Juliah- Hörde just på nyheterna att de fortfarande är problem på stora vägen upp till er! Hopplöst! Sthlm:arna blir lika förvånande varje vinter då de blir halt känns det som! De var köer här med men inte lika! Kram&Hoppas de blir bättre!

Gemelli- Hoppas du myser med Vide i famnen nu!

LCroft- Min mamma gör oftast lika som dig med lanttulaatikko och de brukar ju bli supergott!

lasseliten- 8h låter alldeles underbart!

• knyttis
    Feffie skrev 2007-11-14 07:50:51 följande:
    Har frågat förr men frågar igen. Ang vitmålad trapp. Någon som målat sin trapp vit. Jag var inne och hörde med färgaffären som sa att visst finns det färg som ska hålla bra osv, men han sa att det kan dock bli halt. Med två små barn blir man fundersam då.Så nu undrar jag om ngn upplever sin vitmålade trapp hal?/Jen
    Jag har läst här ngn gång att man med födel kan blanda i finkorniga sandkorn i färgen så blir de inte så halt på stegen!?
  • Feffie

Malins och Knyttis, ang sand i färg, så har jag med hört det, men färgkillen sa at det gäller utomhusfärg att ha ex i en utekällartrapp.

För kornen gör det svårt att rengöra, och (ute)trappen kan behövas spolas rent och bortstas med kvast för aatt få fin...

Pedantisk som manär så vill man ju nha en ren och fin trapp:) Menjag ska nog höra med en annan färghandel också.

Tack för era svar

Svar på tråden Vita hem del 6