• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Rosesarered

Letar efter en äldre kvinnlig bloggare, har tappat bort/glömt namnet. Har för mig att hon är i 55års ålderna och har nån afganhund. Någon som har en susning om vem jag pratar om?

• LCroft
    mimmamum skrev 2007-11-14 10:23:53 följande:
    Så fina! Jag vill också sy julstrumpor, är det för tidigt att låta dem hänga framme redan?
    Tack snälla! Om det är för tidigt att ha dem framme har jag inte hunnit fundera på än Tänkte ge till mina släktingar i julklapp också så det är främst det jag håller på med nu. Börjar i tid så det inte blir stressigt
  • LCroft
    Rosesarered skrev 2007-11-14 10:28:39 följande:
    Letar efter en äldre kvinnlig bloggare, har tappat bort/glömt namnet. Har för mig att hon är i 55års ålderna och har nån afganhund. Någon som har en susning om vem jag pratar om?
    Tyvärr! Ingen aning faktiskt....
  • Smultron och glass

Julia: Jag tänkte på er igår när jag hörde om stoppet på väg till Nynäs. Jag förstår inte att folk är så sena med att byta till vinterdäck!

Jag satt fast förra året, det var mindre roligt!

Lanttulaatikko, det är väl kålrotslåda eller är jag ute och cyklar nu? Jag är ju 75 % finsk (mamma helfinsk och pappa halvfinsk med en mamma som kom till Sverige som krigsbarn), men jag kan ingen finska alls, alla mina släktingar pratar svenska. Min mamma gör grymma kålrotslådor och morotslådor (i alla fall enligt övriga släkten, jag är faktiskt inte så förtjust i lådor), men jag har själv aldrig lärt mig hur man gör.

Knyttis: Vad jobbigt med magsjuka, hoppas han blir frisk snart!

Vad fint ni har vinterpyntat era bloggar! Jag har inte ens lyckats rätta till de suddiga bilderna i min blogg än, men en vacker dag så...

• Tåfslan å Vifslans mamma

Ler å vinkar åt alla hel, halv å trekvarts finnar.... Kanske vi har hittat den "röda tråden" i vita hemmare nu?
    Smultron och glass: Jag har bott 20 år av mina snart 30 i Finland, å pratar inte heller finska!
    Lärde oss i skolan "skolfinska" men behövde aldrig prata varken i skolan, hemma eller ute i samhället. Det lilla jag kan har jag dock liiite nytta av i mitt jobb, doch ingen som ställer krav att man ska vara 2-språkig och det är så skönt!

Nån som hört om Vide har kommit till världen?

Svar på tråden Vita hem del 6